Gå til innhold

Dell Studio 17, noen med erfaringer?

zarchon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke turt å bestille 15" enda. Jeg syns det virker som en utrolig god deal, med i7 cpu og det hele til under 9000kr. Men jeg leser også at studio- maskinene plages med støy og varme. Noen som vet mer om dette?

Fy faen, blir gal av dette. Har sett på laptoper sikkert 8 timer i dag, uten å finne noe jeg vet helt sikkert at jeg vil bli happy med. Jeg vil bare ha mest mulig ytelse pr krone for opptil 9000 kr :(

Lenke til kommentar
Jeg har ikke turt å bestille 15" enda. Jeg syns det virker som en utrolig god deal, med i7 cpu og det hele til under 9000kr. Men jeg leser også at studio- maskinene plages med støy og varme. Noen som vet mer om dette?

Fy faen, blir gal av dette. Har sett på laptoper sikkert 8 timer i dag, uten å finne noe jeg vet helt sikkert at jeg vil bli happy med. Jeg vil bare ha mest mulig ytelse pr krone for opptil 9000 kr :(

Jeg vet desverre ikke noe om disse pc'ene utenom at det virker som en bra Deal. Selv har jeg aldri hatt dell, men broren min har Dell XPS 16", og denne produserer veldig mye varme.

Tror du kanskje er litt som meg da, bruker mange timer av å lete etter pc, uten å klare å bestemme seg helt.

Lenke til kommentar

Jeg er akkurat som dere to. Har sett på flere bærbar pcer i det siste, og det er uten tvil denne jeg falt mest for. Bra setup, men samtidig dukker det alltid opp nye som jeg også synes virker bra. Tror dette veldig mye for pengene, men jeg har ikke fått hørt noe erfaringer, ettersom denne er ny.

Lenke til kommentar

Med tanke på at man får nesten 4000 rabatt om man bestiller før 6. januar virker det jo veldig bra! Men jeg vil ikke ha en glovarm maskin heller, uten at jeg vet at det vil være tilfelle..

Gah, lyst på å bestille nå. Noen som vet hvordan den vil takle spill? Kommer vel stort sett til å gå i spill som World of Warcraft, Dragon Age og Football Manager tipper jeg :)

Lenke til kommentar

Med i7-prosessoren der og 4650-kortet der vil du dra spill veldig bra, etter egen erfaring(usikker på om det var samme kort though, men i hvert fall noe på samme nivå, hvis ikke dårligere)

Hørt at det skal komme nyere skjermkort for bærbarpcer utover nyåret nå, men det er jo ingen vits å tenke på den måten, da får du jo aldri handlet inn noe ^^

Endret av Kim Salabim
Lenke til kommentar

Tror den vil dra dine spill veldig bra NiRaM :thumbup:

Grunnen til at jeg regner med å velge denne er fordi det virker ikke som den har noen svakheter (uten å ha testen mtp varme og støy osv). Alle andre jeg ser på er det noe negativt å dra frem osv. Men denne er en allround bra pc til en god pris! :)

Mangler vel nesten bare å ringe dem å høre litt ang OS, kanskje hvordan den er i bruk, mulighet for 1920 x 1080 osv.

Om noen bestiller ville det vært hyggelig å hørt hvordan dere syntes denne er ++

Lenke til kommentar

Varme og støy er ikke særlig farlig for min del. Tviler den blir for varm av å være oppsatt på et bord akkurat. Jeg har allerede en lovlig version av w7, men jeg er usikker på om jeg har lov til å innstallere det på en annen pc? Synes likevel det er rart de selger med Vista, når de andre eldre pcene har w7.

Mener virkelig jeg har lest at 17" skal ha mulighet for 1920x1080, men det gjaldt nok den forrige versionen. Forstår ikke at den forrige kan ha hatt større oppløsning enn den nye. Gir ikke helt mening for min del

Lenke til kommentar

Men på 15", burde jeg gå for 1920x1080 skjerm eller 1366x768? Er bare 600 kr forskjell, men kan se for meg at førstnevnte blir veldig smått på en så "liten" skjerm. Og er egentlig 512mb versjonen av kortet godt nok til å kjøre den?

Eller?

Lenke til kommentar

15" leveres kun med 512mb versjonen, så jeg har ikke noe annet valg. Grunnen til at jeg foreløpig har valgt vekk Studio 17 er størrelsen. Kommer til å ha den med meg litt rundt, og da tror jeg 17" blir litt stort.

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Beklager dobbeltpost.

Nå står det mellom Studio 15 og Multicom Compal KHLB2 med følgende specs:

Intel Core 2 Duo P8700 2,53ghz

500gb 7200rpm disk

4GB 1066mhz ram

Radeon HD 4650 (litt bedre enn dell sitt 4570 så vidt meg bekjent)

Den kommer på drøyt 8600,- inkl win 7.

Edit: Kommer ikke til å bruke min på buss / tog, det har jeg mini- pc til (Msi Wind). Men den kommer til å bli tatt rundt til noen kompiser og sånn, for litt hygge- spilling : )

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Nettopp ringt Dell angående mine spørsmål, men de hadde vistnok ikke tid til å hjelpe meg før i morgen. Hun jeg kom til var dansk og jeg hadde store problemer med å skjønne hva hun sa, men tror vi kom frem til at Dell skulle ringe meg i morgen, slik at jeg kan prate da.

Har noen av dere ringt Dell angående deres spørsmål?

Lenke til kommentar

Nei, de har ikke ringt. Avtalte med hu danske damen at de skulle ringe rundt klokken 1 i dag, men eneste som kom i dag var ny tv :w00t::thumbdown:

Da blir det ikke ny laptop på 3 uker, ettersom mor og far reiser til Brasil i morgen :( Trenger deres kort til å bestille ettersom jeg er under 18...

Håper dere får bestilt før tilbudet går ut da. Og husk å bruke kupongkoden til dell da.

-Kristiantre

Lenke til kommentar

Bestilte min Studio 17 i november og fikk denne 4.desember. 12.700,-

CPU: Intel® Core™ i7-720QM Mobile-prosessor (1,6 GHz, turbomodus opptil 2,8 GHz, 6 MB L3-buffer)

Operativsystem: Ekte Windows® 7 Professional 64bit- Norsk

Skjerm: 17.3” Full High Definition (1920x1080) LED with TrueLife

Webcam: 2,0 megapikslers integrert webkamera

Ram: 4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2024]

Hardisk: 1 TB (7200 rpm) dobbel SATA-harddisk (2 x 500 GB)

GPU: 1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650

Optisk drev: Blu-Ray Disc (DVD+/-RW + BD-ROM) Slot Load Drive including Software

Batteri: Primært 6-cellers litiumionbatteri (56 Wh)

Trådløst: Dell Wireless 1520 Half Mini Card (802.11n)

Er veldig fornøyd med denne! Skjermen og cpu er kanskje det som trekker mest opp, veldig flott skjerm i full HD og cpu er, med 4x64bits kjerner, helt rå!

Mange programmer oppfatter denne cpu som 8x32bits kjerner og for programmer som kan dra nytte av alle kjernene merker en virkelig at det går fort når alle 4(8) kjernene gires opp til 2,8GHz. SETI@home har sått på som skjermsparer i en måned nå og har allerede prossesert like mye data som min forrige bærbare (Pentium M 1,3GHz) klarte på rundt 2 år!

Når det gjelder spilleytelsen er denne bra, men mangler fremdeles litt på de aller råeste spillemaskinene (som også koster mye mer). For å ta et eksempel kjører jeg WoW i 1920x1080 med alt på max og fps ligger på rundt 20-60. Må altså skru litt ned på noen veldig få instillinger for å få en respektabel 30-40 fps minimum. Men; wow bruker kun 1 av 8 (32bit) kjerner og denne ene kjernen ligger da på 100% hele tiden, så har en misstanke om at det er cpu som begrenser ytelsen her. (Eller rettere sagt, det er wow's mangel på flerkjernestøtte som begrenser ytelsen).

Ellers merker jeg lite varme fra maskinen på tastatursiden, mulig den kan bli litt varm under hvis du har den med deg i sofaen e.l. Viften hører du, men ikke så veldig mye til å være en 17".

Og en viktig ting til:

Dell har mange flere komponentvalg enn det som kommer frem på dell.no. Ring eller send mail så kan de ordne de fleste konfigurasjoner og OS.

Endret av janan71
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...