Gå til innhold

Dell Studio 17, noen med erfaringer?

zarchon

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk :)

Vurderer å anskaffe meg en bærbar som skal erstatte min nåværende stasjonære pc. Har da sett litt rundt de siste dagene, og kikket innom Dell sin hjemmeside og fant frem til Studio 17. Har satt opp en konfigurasjon som er som følger:

CPU: Intel® Core™ 2 Duo Processor P7450 (2.13GHz, 1066MHz, 3MB)

Operativsystem: Ekte Windows® 7 Professional 64bit- Norsk

Skjerm: 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL

Webcam: 2,0 megapikslers integrert webkamera

Ram: 4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2024]

Hardisk: 1 TB (7200 rpm) dobbel SATA-harddisk (2 x 500 GB)

GPU: 1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650

Optisk drev: Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software

Batteri: Primært 9-cellers litiumionbatteri (85 Wh)

Trådløst: Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard

Pris: 8840,- inkl. mva og frakt.

Synes ikke dette ser helt galt ut jeg. Har ikke store erfaringer med bærbare så derfor spør jeg dere der ute, er dette ett greit kjøp??

BTW: Blir primært brukt til litt photoshop, redigering av litt film fra dv-cam, noe spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne virker jo som et bedre alternativ? Eneste minus må være att det er Vista som leveres med den. Virker merkelig att maskin oppført som nyhet leveres med vista og så godt som alle andre i samme serie med Win7.

CPU: Intel® Core™ i7-720QM Mobile-prosessor (1,6 GHz, turbomodus opptil 2,8 GHz, 6 MB L3-buffer)

Operativsystem: Genuine Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - Norwegian

Skjerm: 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL

Webcam: 2,0 megapikslers integrert webkamera

Ram: 4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2024]

Hardisk: 500 GB (7200 rpm) SATA-harddisk

GPU: 1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650

Optisk drev: Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software

Batteri: Primært 9-cellers litiumionbatteri (85 Wh)

Trådløst: Dell Wireless 1520 Half Mini Card (802.11n)

Pris: 8450,- inkl. mva og frakt.

Synspunkter??

Lenke til kommentar

Jepp, den nederste er litt bedre pga prosessoren. Kan jo spørre Dell om du ikke heller kan få den med w7?

Sånn ellers ser prisen veldig fin ut i forhold til hva du får!

Den øverste har ram som er raskere enn det chipsettet klarer, noe som gjør at den blir nedklokket til 1066mhz. Ikke noe big deal.

Lenke til kommentar
Jepp, den nederste er litt bedre pga prosessoren. Kan jo spørre Dell om du ikke heller kan få den med w7?

Sånn ellers ser prisen veldig fin ut i forhold til hva du får!

Den øverste har ram som er raskere enn det chipsettet klarer, noe som gjør at den blir nedklokket til 1066mhz. Ikke noe big deal.

Eneste jeg ikke har funnet noe mer info om er hvilken type ram skjermkortet har...... Mener det finnes med 3 forskjellige typer: ddr2, ddr3 og gddr3 om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Skal ha meg en ny bærbar pc som skal brukes til spill, og vurderer sterkt en slik pc. Virket veldig rimelig med tanke på at den har såpass bra speccs, men er likevel litt usikker på om denne pcn vil yte godt nok med tanke på skjermkortet. Skal jeg ha noe enda bedre må jeg vel ut med over 15k?

Ut fra det jeg har kommet frem til er vel dette det beste skjermkortet du nesten kan få i denne prisklassen. Får vel noen med gf240, og de er vel i noe samme gate som 4650.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...