int20h Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Novell promoterer Mono/SLES for å få flyttet over Windows-applikasjoner på stormaskin. Les mer Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 "stormaskin" ? ? Disse maskinene (mainframe på engelsk) har blitt kalt stormaskin på norsk så lenge jeg kan huske, og sannsynligvis før jeg ble født også. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Stormaskin Ett uttrykk som stammer fra 1970 tallet. Jeg tolker/forstår uttrykket i dag som en "ekstrem" server eller en cluster. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Ett uttrykk som stammer fra 1970 tallet. Jeg tolker/forstår uttrykket i dag som en "ekstrem" server eller en cluster. Ah, 70-tallet, da menn var menn, minimaskiner var store som et fryseskap, og harddiskstasjonen på størrelse med en vaskemaskin ... Lenke til kommentar
friskies Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Og vaskemaskiner på størrelse med en harddiskstasjon! Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) "Skarru ha rei stor marsking?", sa rem', for det var det det hette før i tia, så frøs det fast no snerk og så kom det noen med liten maskin for å legge gress over for å bøte på skaden, det tok for lang tid, så et ombygd hjembrentsapparat ble satt i brann for å markere anledningen, riktig gildt var det, derav stormaskin. Edit: Ja det var tider, menn var damer uten at de hadde trakta kaffe av den grunn. Endret 29. desember 2009 av Spetsnaz Lenke til kommentar
ashmon Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 "Skarru ha rei stor marsking?", sa rem', for det var det det hette før i tia, så frøs det fast no snerk og så kom det noen med liten maskin for å legge gress over for å bøte på skaden, det tok for lang tid, så et ombygd hjembrentsapparat ble satt i brann for å markere anledningen, riktig gildt var det, derav stormaskin. Edit: Ja det var tider, menn var damer uten at de hadde trakta kaffe av den grunn. dagens ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå