Gå til innhold

Pris på bensin pumpa visar -

Anbefalte innlegg

Tenk litt på den som står bak kassa også, og hvordan du fremstår som person, før du prøver noe lignende igjen senere. Du ødelegger muligens dagen til en eller flere personer, bare fordi du velger å misforstå noe som normalt oppegående personer ikke misforstår.

Eg må ærlig innrømme at hadde dette skjedd meg så hadde det "made my day". Hadde sprutledd kunden hardt oppi trynet og hatt det moro med det resten av dagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg må ærlig innrømme at hadde dette skjedd meg så hadde det "made my day". Hadde sprutledd kunden hardt oppi trynet og hatt det moro med det resten av dagen.

Problemet er at man kan ikke gjøre det :) Jeg velger å ikke synke ned til samme nivå som kunden, men jeg blir bare mer negativt innstilt til å yte god service når en kunde prøver seg på noe lignende.

Hadde trådstarter her informert om at prisen helt opplagt var feil til personalet, kunne han spurt om rabatt eller lignende som takk. Det hadde jeg gladelig gitt han. Men når han oppfører seg på samme måte som trådstarter gjør her, hadde jeg ikke slått av en eneste krone på prisen.

Lenke til kommentar
Problemet er at man kan ikke gjøre det :) Jeg velger å ikke synke ned til samme nivå som kunden, men jeg blir bare mer negativt innstilt til å yte god service når en kunde prøver seg på noe lignende.

Det handler igrunn ikke om å synke ned på noe nivå. Det handler om å behandle kunden for det han er. Hadde vedkommede vært "dum" og gjort dette med ærlige hensikter der rett og slett dumskap er grunnen så hadde eg behandlet han med et smil.

Vedkommede i denne saken får eg inntrykk av at krevde penger. Da hadde eg ledd.

Kjørte buss i 4 år. Da opplever man utrolig mye rart. Fikk på en stakkar som spurte følgende: "Kan eg få 50 kroner for å sitte på med deg til endestoppet?" Han var dønn seriøs og eg fikk ikke helt med meg at han faktisk spurte det han spurte. Men når han spurte like alvorlig andre gangen fikk han sitte på gratis, og eg satt og gliste og humret litt anonymt for meg selv. Vedkommede viste seg å ikke være helt frisk, det skal være sagt :)

Seine kvelden og nasjonens stolthet på under 15 skulle hjem fra liksom fylla og skulle sitte på gratis med en selvsagt arroganse, da ble det rå latter. De pleide å betale ganske kjapt, og gjorde de ikke det stod de igjen. To forskjellige kunder med samme mål. :)

Lenke til kommentar

Det virker soleklart at TS her handlet i ond tro.

Bare det at du "ikke ville betale" vitner om ond tro. For skal vi følge ditt resonement, så skulle du faktiskt gått inn og krevd å få kr 500.- av betjeningen.

Det finnes tilfeller av god tro. Hvis bensinen normalt kostet 12.45 og prisen på pumpe var 10.45, så er det logisk å skulle tro at det er et tilbud.

Hvis prisen plutselig hadde vært kr 6.00 ville ethvert oppegående menneske skjønt at det var en feil her.

Det å prøve å påstå at man ikke skjønner bedre når pumpeprisen viser -X antall kr pr liter, da virker man rett og slett latterlig, for å si det mildt.

Men jeg her etterhvert erfart at det finnes ganske mange mennesker med en veldig slett moral, som forsøker å utnytte enhver situasjon.

Lenke til kommentar

Du kommer nok lengre med å heller gi dem en "skjennepreken" slik at de kan rette opp i det jeg vel anse som feilprising slik at de heller kan gi deg et lite plaster på såret i form av en gode stasjonen kan gi deg.

Og holar; det er ikke å handle i ond tro da prisen på pumpen er missvisende og man først blir bemerket dette når trådstarter går inn for å betale.

Lenke til kommentar
Og holar; det er ikke å handle i ond tro da prisen på pumpen er missvisende og man først blir bemerket dette når trådstarter går inn for å betale.

Lese tråden du bandreas. Han gikk ikke inn for å betale. Han gikk inn for muligens å få 500 kroner for å fylle tanken, evt ihvertfall få godkjenning for ikke å betale noe som helst.

jag gick in og ville juh självklart inte betala
Lenke til kommentar
Du kommer nok lengre med å heller gi dem en "skjennepreken" slik at de kan rette opp i det jeg vel anse som feilprising slik at de heller kan gi deg et lite plaster på såret i form av en gode stasjonen kan gi deg.

Det kan kalles "ond tro" om tilbudet er så godt at kunden burde ha forstått at det var feilprising.

Når det i praksis står på pumpen at man får penger for å fylle tanken, så er det vel ingen som faktisk tror det, og de færreste er dumme nok til å kreve penger etter de har fylt tanken, eller forvente at man får det gratis.

Lenke til kommentar

nu handlade inte vad jag tror og ikke tror nu handlade om att i alla fall i sverige så gäller det priset som står på varan det vill säga att om du är i en butik og hittar säg en coca cola för 1:- og sen kommer till kassan og de säger 15:- så är det priset på hyllkanten till varan som gäller oavsett omd et är tekniskt feil eller ikke.

det vill säga står det feil pris på bensinpumpa oavsett varför det gör det så borde det varit priset som stog som gällde.

Lenke til kommentar
nu handlade inte vad jag tror og ikke tror nu handlade om att i alla fall i sverige så gäller det priset som står på varan det vill säga att om du är i en butik og hittar säg en coca cola för 1:- og sen kommer till kassan og de säger 15:- så är det priset på hyllkanten till varan som gäller oavsett omd et är tekniskt feil eller ikke.

det vill säga står det feil pris på bensinpumpa oavsett varför det gör det så borde det varit priset som stog som gällde.

I så fall har Riksdagen røyket sokkene sine. Alternativet er at du har misforstått svensk lovgivning, eller ikke eier begrepsforståelse. Det er forskjell på om det står 1,- på hylla, og -15,- på hylla. Førstnevnte er en forståelig feil (og en feil du kunne fått medhold for i Norge også), sistnevnte er en feil kun de med mindre IQ enn skostørrelse eller et abnormt grådighetskompleks gjør.

Lenke til kommentar

mye det samme gjelder i Norge også men så har du sunn fornuft, god og ond tro...

Lenke til kommentar

Prisen du reagerte på, sto som "minus". Eller det vil si, du oppfattet en strek som et minustegn. Det er ikke engang sikkert at det var meningen at det skulle være noe annet enn en strek.

Uansett... du forsto, og burde forstått at prisen var feil (noe den garantert er om det står minus foran summen), og da har du ingen rett til å kreve å få den prisen. Du valgte imidlertid å prøve å kreve å få bensinen gratis på grunn av at noen muligens har gjort en feil, og alt du oppnår er at de bak kassa antakeligvis bare så på deg som en kverulerende og eventuelt stokk dum person (avhengig av hvordan du la det frem for dem).

Lenke til kommentar

Eller burde forstått.

Om pris på pumpen er 10.95 mens normal pris er ligger på ca 11.20, så kan det forsvares og argumenteres for at kunden skal få varen til prisen oppgitt på pumpen. Men de aller fleste vet at om pumpen viser 7.40 så vet man, eller burde visst, at noe var feil.

Lenke til kommentar
oki men säg rent hypotetiskt att bensinpumpa visade 1,50:-/l

måste jag fortsatt då betala 12:30 eller är det 1,50.

Hvis prisen er slik så kan du med viten og vilje betale det det ender opp med, enten med kort ute på pumpen, eller gå inn i butikken og håpe de ikke oppdager det der. Oppdager du det har eg ingen tro på at du får "rabatten" da det fremdeles er en åpenbar feil. Og med en gang de oppdager slike feil så retter de det. Kanskje hvis du er grei og gir beskjed så får du bensinen til den prisen, men har egentlig ikke troen på det....

Betaler du på pumpen, så tror eg ikke de sjekker bilnummeret og tar kontakt med deg for å få de resterende pengene for å si det slik. Da ser de på det som et tap.

Lenke til kommentar
oki men säg rent hypotetiskt att bensinpumpa visade 1,50:-/l

måste jag fortsatt då betala 12:30 eller är det 1,50.

og visst fan fattar jag att det är ingen bensin som är gratis men nu var ikke spörsmålet hurvida jag fattade eller ikke utan hur prismärkning gäller =)

1,50 kroner pr. liter er så mye lavere enn normal bensinpris, at man ikke kan forvente å få bensinen til den prisen fordi ethvert fornuftig menneske forstår at det må være feilpriset (i hht forbrukerkjøpsloven). Men spørsmålet her er ikke om du får bensinen til 1,50/l om det står det på pumpa, men om det er naturlig å tro at man får penger for å fylle bensin, som du burde fått i dette tilfellet om det er slik du ønsker at det skal være (at prisen som står på varen er det du betaler, uansett).

Du påstår at man skal få den prisen som står på varen, men du går inn og krever å få bensinen gratis. Allerede der har du en alvorlig logisk brist. Hvis du virkelig mener at man skal få varen til den angitte prisen, så burde du vel krevd å få penger for å fylle? Med andre ord risikerer du bare å fremstå fremfor personalet som en kverulant fordi du åpenbart har skjønt at prisen er feil i det øyeblikket du kun krever å få bensinen gratis.

Og som sagt... jeg har sett mange streker foran priser, som ikke er ment som et minustegn. Hva er grunnen til at du tror at akkurat denne streken var ment som et minustegn?

Til slutt anbefaler jeg deg å unngå å bruke banneord. Vi er voksne mennesker som diskuterer med deg, og jeg ber deg heve deg til vårt nivå hva angår språk og debatteknikk.

Lenke til kommentar

at du gidder å gjøre deg til kjeltring for en 500lapp.. så hvis man er ute og flyr og vekta på flyplassen viser feil med kommaet så bagasjen din veier 20kg mer så er det fy fy men når det går i din favør så er det omtrent saksøking og full rettsak... mann våkn opp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...