Gå til innhold

Erfaringer med Olympus E510?

Anbefalte innlegg

Har funnet et olympus E510 på finn.no og lurer på om det er et kamera verdt å bruke pengene sine på.

link

solid pluss:

Ekstrautstyr som følger ved kjøp av kamera:

-Olympus linse 14-42mm

-Olympus linse 40-150mm

-2x Li-ion batterier og batterilader

-2x lens hood i forskjellig størrelse

-Kamerabag med plass til alt utstyr

-Fjernkontroll(uåpnet)

Hvordan er holdbarheten på disse kameraene, jeg har vurdert å kjøpe et nytt Olumpus E-420 med 14-42 linse, det koster jo bare 2500 ifølge prisguiden. Er over halvveis i sparingen allerede, men synes dette virket som et veldig godt tilbud, mulig jeg skal greie å hoste opp litt penger :dribble:

tips anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingenting å si på den prisen. E-510 er et godt kamera, og ikke så forskjellig fra E-420. En fordel med E-510, er at du får med bildestabilisering.

edit: Disse kameraene kan du bruke mange mange år hvis du behandler de pent.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Æsj, den ble visst solgt før jeg fikk fatt i den... :thumbdown:

edit:

Har sett at Olympus E-4xx serien mangler bildestabilisator, utgjør den stor forskjell på bildet?

Kiker litt på et Olympus E-450 kit nå hos elkjøp til kr 2500+frakt, vurderer det sterkt.

Kjenner at jeg får mer iog mer lyst på kamera nå :D

Endret av NorvegianDad
Lenke til kommentar

Olympus E-510 er et topp system for pengene.

Innebygd IS, større batterikapasitet enn E-4X0/E-620 serien, godt og behagelig grep, svakt lavpassfilter som gir virkelig skarpe bilder med høy oppløsning, tekstur og definisjon. Bedre enn E-420/E-520! Begrensningen for dette kameraet ligger hos brukeren og lommeboka vedrørende proff-optikk...

Jeg hadde E-510 selv før jeg oppgraderte til E-30.

Lenke til kommentar
Olympus E-510 er et topp system for pengene.

Innebygd IS, større batterikapasitet enn E-4X0/E-620 serien, godt og behagelig grep, svakt lavpassfilter som gir virkelig skarpe bilder med høy oppløsning, tekstur og definisjon. Bedre enn E-420/E-520! Begrensningen for dette kameraet ligger hos brukeren og lommeboka vedrørende proff-optikk...

Jeg hadde E-510 selv før jeg oppgraderte til E-30.

Synd det var en som kom meg i forkjøpet...

Derfor jeg nå vurderer Olympus E450 til 2500kr..

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er stressa så ville jeg nok ventet litt til et nytt tilbud kommer på 5xx serien.

Stabiliseringen gjør at du kan holde kamera og få skarpere bilder enn uten stabilisering,spesielt fint på lengere brennvidder "millimeter".

Har du skjekket prisguiden her på forumet ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Kanskje ikke så dumt å vente på en ny sjanse, men den var vel så billig at jeg ikke kommer over en slik sjans igjen med det første...

Ja, jeg har sett i prisguiden, men det blir litt dyrt. Håper å holde meg under 2500, for det får jeg Olympus E420 eller Olympus E450.

Fant Sony DSLR A230 til en rimelig penge nå, den har bildestabilisator, erfaringer?

Endret av NorvegianDad
Lenke til kommentar
Da var det bestillt :new_woot:

Sony DSLR A230 fra lefdal til 2874 kr inkl frakt + et 4GB minnekort til 150 kr.

Da får vi vente i spenning og håpe at dette e skikkelige greier :dribble:

Gratulerer med nytt kamera, Sony er veldig brukervennlig og greit, så det kommer sikkert til å bli bra.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...