Anna-E Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Har planer om å kjøpe macbook her nå i USA, så lurer jeg på om det går an å kjøpe eller få til et norsk tastatur når jeg kommer tilbake til Norge om et halvt år! Noen som vet noe om det? Lenke til kommentar
vonkane Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg vet at PCer støtter det, men som alle vet, en mac er ikke en PC. Hva som er et faktum, er at du mister >< knappen ved å bruke norskt på et engelsk tastatur. Spørsmålet er da om mac støtter endringen. Jeg ville ha ringt de og hørt. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Liten grunn til å bale noe mer med dette enn å endre tastaturoppsett i software. Er gjort på et halvt minutt eller så. Med andre ord: bare å kjøpe! Endret 2. januar 2010 av Euklid Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Kort og godt - det blir dyrt. Hvis du ser her, er det en ekstra knapp på det amerikanske tastaturet. Hvis du skal fysisk bytte tastatur må du bytte hele unibody-delen, og det er ikke bare billig. Som Euklid sier, bruk software til å bytte og drit i hva som står på knappene. Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg kjøpte MacBook Pro i USA og har norskt oppsett og det er INGEN problemer med det, eneste er at det ikke står Æ, Ø, Å på knappene, men det venner man seg til (eller bare teiper på en lapp e.l.). Bare å kjøpe det Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Britene har samme knappelayout som oss tror jeg? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Er det noen spesielle grunner til at det på amerikanske (engelske) tastatur står skrevet funksjonen på taster som caps lock og shift, mens vi her i Norge kun får symbolene? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Nei, det har de ikke. Tenker på hvordan tastaturet er skjært ut i chassiset. Endret 11. januar 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Ah, godt poeng. Tenkte jeg ikke på! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 ...så om 'utrisset' er likt så bør det vel gå ann skru opp hele greia og dytte inn et norsk tastatur i stedet? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Skulle tro det fungerer, ja – men neppe noe som er særlig aktuelt å gjøre når man kan remappe i software og det fysiske tastaturoppsettet er helt likt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå