Gå til innhold

Spill-PC til 10k-12k. Kunne trengt tips til komponenter.

Anbefalte innlegg

Wall of text inc:

I januar får man ekstra stort studielån, og jeg tenkte å kvitte meg med de pengene ved å kjøpe ny pc. Den jeg har nå var en monster-pc i sin tid, men er 4,5år gammel =P Det vil si at jeg ikke har fulgt med i det heletatt på nye komponenter osv de siste fire årene.

Jeg har lest litt de siste dagene, og satt sammen denne PC-en. Jeg har en WD raptor på 36GB(nåværende systemdisk) og en random 250GB disk fra den gamle maskina mi. Derfor trenger jeg egentlig ikke ny HD, men tenkte det ville vært chill med en SSD-disk som systemdisk. Har også DVDRW som funker fint. Det jeg lurer på er om disse komponentene funker bra sammen(ikke bare fungerer sammen). Det at jeg har valgt AMD er delvis fordi jeg har AMD nå, og at jeg har lest at det skal ha hakket bedre ytelse i spill. Jeg har ingenting imot intell, så om noen har en god grunn for at jeg skal kjøre intel, så si ifra. Ellers er det bare å kommentere hva dere vill, og komme med alternativer der det trengs. Jeg synes dette ble litt i overkant dyrt, så utbyttinger som senker pris, men ikke har særlig innvirkning på ytelse mottas med takk. Ser også helst at forslag til utbytting av komponenter har begrunnelse.

Jeg kommer forresten ikke til å overclocke en dritt.

Jeg skal lett klare å bygge PC selv. I den forige sommerjobben min var jeg på innsiden av rundt 400 PC-er.=P Det eneste jeg er litt skeptisk til er om ting ikke funker =P Er det noen av dere som har erfaring med selvbygde PC-er som ikke har funka? Er det sykt mye stress å finne hvilken komponent som er defekt og å få byttet denne? Jeg kan en del om PC, men har ingen erfaring med feilsøking.

/end wall of text

Endret av Bojah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor? Så lenge jeg ikke skal clocke, så tror jeg neppe jeg trenger ram-kjølere. CPU-kjøler tror jeg heller ikke er nødvendig. Regner med standardkjøleren er bra nok om den ikke clockes også. Og ekstra vifter trengs heller ikke, siden det er inkludert i kabinettet.

Lenke til kommentar

skal sjekke ut det, Cryztek. Jeg bare tok den raskeste =P

og pctil5000, må vel betale toll osv om jeg bestiller fra amazon. kan hende det blir billigere uansett da. skal sjekke det ut og regne litt på det.

takker for svar.

ingen som har noen kommentar til hvordan komponentene fungerer sammen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...