Ravnene Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hva synes du om Nattravnene? Hva mener du er nattravnenes viktigste oppgave? Om du hadde kunnet påvirke arbeidet til nattravnene, Hva ville du gjort for og forbedret/ effektivisert arbeidet? Fri tekst! Har du ellers noen erfaringer fra møtet med nattravnene ute på byen? Del dem med andre.. Mvh. Ravnene Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg har bare sett de gå forbi i helgene. Har aldri vært borti noe bråk så vet ikke hva som skjer da. Ellers virker det jo greit. Jeg syntes det er bra at det finnes et slikt arrangement. Hvis ravnene ikke hadde finnes hadde gatene vært helt tomme og det kunne lettere skjer kriminalitet. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg syntes det er veldig bra at de er der i hvert fall. Den viktigste oppgaven de har er vel å passe på at de som er ute har det "bra". Altså ikke kommer i noe bråk eller er over beruset. Har møtt på dem noen ganger og det er vel for det meste bare hyggelig! Det er sikkert en ordning som foreldrene også setter stor pris på. Lenke til kommentar
Ravnene Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Vi setter stor pris på tilbakemelding på spørsmålene vi stiller! Vi finner altid en situasjon der man ser folk trenger hjelp, vi er der for og hjelpe og bidra til en økt sikkerhet blant de som ferdes i byen og andre steder. Natteravnene er en humanitær grasrotbevegelse som har som formål å forebygge vold og skadeverk. Grunntanken er at edrue voksne menneskers tilstedeværelse virkerdempende på urolige omgivelser. Bli natteravn! Kontakt Stine: Tlf 23002120 E-post: [email protected] Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Aldri lagt merke til dem sånn egentlig. Kanskje fordi jeg aldri har vært så mye til bråkmaker, hvertfall uten å bli tatt Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 I nærmeste by så er natteravnene godt synlig. (Namsos.) Det trengs; politidistriktet er enormt, og ofte er det kun 1-2 patruljer på vakt i helgene, og da har de knapt tid til forebyggende arbeid om det ikke pågår noe spesielt. Det skal så lite til for å høyne terskelen for å lage bråk. Ser det selv når jeg står vakt på offentlige fester - det er synd at folk ikke skal klare å oppføre seg om ingen passer på. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg tror aldri jeg har sett de i Oslo faktisk. Det vil si, jeg har sett de på ettermiddagen, men aldri på kvelden/natten i helgene. Det kan godt være at de henger ut andre bydeler enn der jeg går ut. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jobber de gratis? De får vel ikke noe annet ut av det enn det du hadde med deg i lommene da du gikk ut på byen ... Pluss at de suger blodet av intetanende ofre i smug og bakgater. Nei, vent ... forveksler jeg dem med ranere og vampyrer igjen? Ai ... Belønningen ligger vel på et annet plan enn det finansielle, tipper jeg. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Virker ikke dette som en dårlig spørreundersøkelse av natteravnene selv? Vil nesten si at det begynner å tippe mot reklame, som så kjent ikke er lov her på forumet. Men dette får vel moddene avgjøre. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 de gjør sikkert mye bra de... mener å huske at ord-taket dere ser "vi var der når det ikke skjedde", hvor er dere når det skjer? jeg har ALDRI sett en natteravn i nærheten av noe som kan ligne på bråk, og jeg har vært innblandet i litt av hvert de siste årene. har sett de gå rundt på byen og snakke med rolige ungdommer, som de antagelig kjenner fra før(virker ihvertfall slik), men ingen andre. har sett at de går rundt der det er roligst også, aldri der det er mye folk. det er mitt inntrykk av ravnene ihvertfall, de skyr uro som pesten... Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Nattravnene vil jo kunne bidra til mer ro og at de som trenger det kan få nødhjelp om uhell skulle være ute, og dermed er det jo positivt på flere måter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Virker ikke dette som en dårlig spørreundersøkelse av natteravnene selv? Vil nesten si at det begynner å tippe mot reklame, som så kjent ikke er lov her på forumet. Men dette får vel moddene avgjøre. Hva i all verden er det nattravnene skal reklamere for? De selger da ingen ting. edit: Leste litt bedre over nå og skjønner hva du mener til, vedr. verving. Akkurat den kan jeg være enig i at TS kan holde seg for god til. Forøvrig synes jeg at de gjør en flott jobb. Endret 29. desember 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Kanskje de forhindrer mye bråk, og det er jo bra. Min erfaring er at når det først skjer bråk, så gjør de ikke noe særlig. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hva slags autoritet har natteravnene? Eller bare løper dem rundt å ringer politiet hver gang det blir trøbbel? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hva slags autoritet har natteravnene? Eller bare løper dem rundt å ringer politiet hver gang det blir trøbbel? de er bare vanlige mennesker som går rundt i byen med en ravn på jakka. ingenting mer spesiellt enn det, ingen autoritet eller makt som ikke hvem som helst andre har i den samme situasjonen. de ringer vel kanskje politiet om det blir noe bråk Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Den viktigste funksjonen til natteravnene er vel kanskje å la de som deltar få en følelse av at de faktisk bidrar med noe. Litt sånn som at man gjerne lar ungene hjelpe til når man skal male huset; de gjør ikke noe særlig men tror selv at de deltar på noe viktig. Rent praktisk tror jeg ikke at natteravnene gjør så mye forskjell; stupfulle idioter kommer til å havne i slåsskamp uansett. Men det er klart at det er nyttig for mange tenåringsforeldre å se hvordan byen der ungene deres går ut faktisk er på kvelden. Noen av barna deres holder seg nok hjemme og unna bråk de kveldene mamma eller pappa har 'vakt' for å unngå å møte på foreldrene utkledd som 'kyllingpurk' (ikke mitt uttrykk forøvrig - måtte bare glise når en kollega hadde blitt kalt det når han var natteravn for en stund siden). For ordens skyld: Jeg har selvfølgelig ikke noe i mot natteravnene. Jeg tror bare ikke at de gjør noen vesentlig forskjell. Endret 29. desember 2009 av Transponder79 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 ...tar vare på sovna folk som andre bare går forbi, prøver å snakke fornuft til en del krenglete folk osv. Lenke til kommentar
Ravnene Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Alle natteravnene arbeider mot fellesmål: * gjøre stedet eller byen til et tryggere sted * dempe rus- og voldproblemer * utvikle en naturlig kontakt mellom unge og edru voksne * bevisstgjøre innbyggerne om at det er naturlig og melde fra om straffbare handlinger * utvikle tverrkulturell forståelse om samhørighet * bevisstgjøre innbyggerne om at alle må ta ansvar for samfunnet vi lever i Vi er i grunn en bevegelig utkikk post som hjelper til når vi kan. - Vi har heller ingen annen myndighet eller rett til og fysisk ta nærkontakt med personer annet enn og snakke til de. vi blir drillet i overtalelses metoder som har vist seg og være nyttig når tilfellet er ute for bråk på fester og bylivet generelt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Denne tråden er rapportert som reklame/vervetråd. Vi er oppmerksom på tråden, og vurderer den opp mot vårt regelverk. Men i utgangspunktet har vi nok større toleranse for ikke kommersielle formål enn for annen reklame. Inntil annet er bestemt er tråden derfor godkjent. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå