Gå til innhold

Har du et salgs forslag!

Ravnene

Anbefalte innlegg

Salgs Forslag!!!

1.)

Hva mener du markedet har forlite av når det gjelder butikker?

2.)

Hva er det du tror folk kjøper mest av generelt daglig? (1-3 forslag)

3.)

Hvis du skulle starte opp en egen bedrift hva ville du solgt for noe?

På forhånd takk for svaret ditt.

Gled dere til Nyåret 2010!

Hvh.

Ravnene

Endret av Ravnene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du skulle starte opp en egen bedrift hva ville du solgt for noe?

Trolig ville jeg prøvd meg på Franchising av McDonalds i ett "stort" voksende tettsted, kan nesten ikke slå feil.

Det er jo også en mulighet det her ;)

Minner om at det er en finnansierende Grynder som stiller disse spørsmålene.

Penger og det er ikke noe problem, leter etter forslag til salgsvirksomhet jeg kan satse penger på :)

Tenk enten smått eller stort.

Målet mitt er å øke arbeidsplasser rundt om i landet.

Mvh.

Ravnene

Endret av Ravnene
Lenke til kommentar
Datamaskiner ifra komplett, expert osv er alt for dyre, du kan spare halvparten av prisen hvis du bygger en data selv. Derfor kunne tenkt meg en plass der de hjalp deg å sette sammen din egen data, bygget den for deg og fikk den til en normal pris. Uten at de instalerte masse Norton og lignende dritt programvare.

Tro meg jeg liker denne ideen din her.

- Blir i utganspunktet et It-Firma med butikk lokale.

Selger Tileggsutstyr, til datamaskiner og ulike komponenter til kontor og hjemmebruk.

Fagarbeidere medd kompetanse innen IT-og elektronikk som vil være behjelpelig med å administrere en slik virksomhet ovenfor forbrukerne.

Spørsmålet er om dette alene kan være et nyskapende kosept som vil holde.

- Skal analysere Målgruppen for dette..

Prosjektet blir vel i et tettsted flere lett har tilgang til. Beliggenhets tips? sentralt i Tslo eller Trondheim / Kristiansand er aktuelt.

Mvh.

Ravnene

Endret av Ravnene
Lenke til kommentar
Datamaskiner ifra komplett, expert osv er alt for dyre, du kan spare halvparten av prisen hvis du bygger en data selv. Derfor kunne tenkt meg en plass der de hjalp deg å sette sammen din egen data, bygget den for deg og fikk den til en normal pris. Uten at de instalerte masse Norton og lignende dritt programvare.

Datamaskiner du skrur sammen selv er billige nettopp fordi du gjør jobben selv. Skal du ha fagarbeidere til å gjøre jobben, samt ta support og garantiansvar på det, så må de ta betalt for det. Skal du ha et butikklokale så skal du betale husleie, strøm, og mere, og må fakturere moms på arbeidet. Skal du tjene penger på det slipper du neppe billigere unna enn Komplett gjør for sine. De har tross alt driftsfordeler som et nyoppstartet firma ikke har.

Alfa (om enn ikke omega) når det gjelder å starte ny virksomhet er å kjenne bransjen og sine konkurrenter. Ellers ender man fort om de to unge gründerne som kom til meg i sin tid: De skulle lage en applikasjon og trengte råd og hjelp. Samtalen gikk omtrent som dette:

Jeg: Hva skal dere lage for noe da?

De: En applikasjon for tannleger.

Jeg: Ja, det er et kommende og spennende marked. (Det var i Windows barndom dette.) Har dere sett på konkurrentene? Hvordan skal dere være bedre enn dem?

De: Finnes det sånne applikasjoner alt?

Det var slutten på det eventyret. Men slikt antar jeg at trådstarter vet.

Geir :)

Lenke til kommentar

I Kristiansand var det en butikk kalt "Hardware" for ikke lenge siden, tok ikke lange tiden før dem var lagt ned, eller ihvertfal inteteksisterende som jeg kan se lenger.

Jeg ble gla når den startet, endelig slipper man vente i 3 dager for å få småting man trenger her og der.

Men jeg var inne for å kjøpe kjølepasta en gang, og det hadde dem faktisk ikke, det blir litt for dumt at en databutikk ikke har kjølepasta, menmen.

Butikken varte, jeg husker ikke, en måned kanskje.

Mer info kan finnes her: http://bedrift.na24.no/Bedrift/261333/Hardware

Lenke til kommentar

Om en fagarbeider tar på seg på privat praksis under bedriftens navn mister an faktisk ikke garantien.

Du få faktisk en bedre garanti enn du har regnet med.

1. Du har i prinsippet garanti på alle enkelt delene i datamaskinen som separat er brukt.

2. Bedriften kan også selge kundene 1-2 års garantibevis ved et uhell. eks 600kr.

3. Skulle den slutte og fungere er jo bedriften ute etter og hjelpe deg og kan ta 150 kr for en uansett jobb.

4. dette er kvalitetsikring men om du ikke har fagkompetanse innen salg service næringsliv og etablering kan det være vanskelig og skjønne :)

Ridgiver/ Mentor kan gi råd til dine spørsmål innen enkeltes fagfelt.

Mvh.

Ravnene

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

1: Musikkinstrumentbutikker, ihvertfall utenfor de store byene i Norge.

2: Egentlig altfor generelt spørsmål synes jeg. Men hvis jeg skal besvare vil jeg si (hurtig)mat og forbrukerelektronikk

3: Ville åpnet musikkinstrumentbutikk der det var behov.

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...