sssh Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Wolla, Har en liten case. Skal snart ut og reise litt, tenkte det ville vært fett med litt film og tv-serier på mobilen. Har en Nokia E66. Problemet er at filmene hakker. 1: Konverterte en film til mpg4 og overførte til mobilen med Nokia PC Suite. Funka dårlig, ingen bilde kom opp. Samme var om jeg prøvde å spille av filmen på PCen. 2: Konverterte en film til mpg4 med et annet program, og overførte. Kunne se filmen, men den hakker ca hvert 10. sekund. 3: Prøvde å senke FPS, bitrate og lydkvalitet til et minimum av det akseptable, samt å dele opp filmen i 100MB stykker, før jeg igjen overførte. Same shit - hakker hvert 10. sekund. 4: Prøvde å legge den ene delen av filmen over til telefonens innebygde minne. VOILA! Ingen hakking når jeg spiller av samme film. Problemet som oppstår nå er jo ganske innlysende: Jeg kan jo faen ikke sitte og kopiere frem og tilbake filmbiter på 100MB mellom telefonen og minnekortet etter hvert som jeg skal se dem. Hva gjør at det hakker når jeg spiller av fra minnekortet? Må jeg gå på utkikk etter et nytt, raskere minnekort? Minnekortet som står i, er et 2GB SD-CO2G som fulgte med telefonen. Har lest på div gamle forum at dette skal være et kjapt minnekort, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre for å slippe unna hakkinga. :/ Tips mottas med takk. Endret 29. desember 2009 av sssh Lenke til kommentar
gingerviking Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Her er det flere ting som kan være problematisk. Bruk av et annet konverteringsprogram kan være løsning. Se amobils guide om hvordan se film på monlen herhttp://www.amobil.no/artikler/slik_ser_du_film_paa_mobilen/56787 Lenke til kommentar
sssh Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Kjørte innpå et annet avspillingsprogram, det gjorde susen. Det originale er jo ræva uansett, så jeg er glad jeg fikk installert et annet. Nå spiller jeg av de fleste format også - kos! Lenke til kommentar
nilshv Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hvilket program innstalerte du? Jeg har samme problem som deg, men har ikke helt klart å finne et avspillingsprogram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå