Gå til innhold

Final Fantasy XIII-tråden


lknight

Anbefalte innlegg

Hm, jeg er litt skuffa til tider.

 

Når jeg vet svakhetene til en spesifikk fiende, så bruker computer-team mates-ene de riktige spellsa osv.

 

Men en ting jeg nettopp la merke til var at når jeg visste svakheten til en fiende, og Hope skulle buffe/enhance våpene med et element, så valgte han lightning; det ENESTE disse fiendene var immune mot. De var svak mot fire, ice, water osv, men immune mot lightning. Dermed så fikk jeg ikke noe ut av det, og siden jeg ikke kunne styre Hope, så kunne jeg ikke selv buffe resten av partyet.

 

Noen andre som har hatt problemer med dette? Jeg trodde de skulle være smarte og buffe riktig. Har jo gjort det de fleste ganger, men gjorde det ikke denne gangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri merket at de har buffet feil, men har lagt merke til at Auto-Battle ikke er helt kompetent. Jeg har for eksempel både Fire og Fira, men AB bruker stort sett bestandig å velge Fire først, deretter Fira. Det er greit nok vanligvis, men når det er lite Staggered igjen bruker jeg å sette Fira først for å være sikker på at den treffer før fienden kommer seg. Det samme gjelder healing og alt mulig annet. De fleste kampene (spesielt de første timene) går greit på AB, men det er som å kjøre en bil med automatgir vs bil med manuelt gir. Automatgir gjør jobben ganske bra, men du får utnyttet bilen mye bedre med manuelt gir.

Lenke til kommentar

Tror timing er ganske viktig ja. Og da er det håpløst å bruke auto nærmest, spesielt når f. eks Lightning slår fienden opp i lufta, da gjelder det å holde fienden i lufta så lenge som mulig og da bør angrepene spres.

 

Er det forresten smart å springe forbi fiender? Jeg tar alle jeg ser, for å få mer CP (Captain Piccard?? Trodde Chris Hansen kommer da.. :p)

Lenke til kommentar

Springe forbi? Øh, jeg blir ofte værende på samme sted for å banke samme fiender om og om igjen når de respawner... :blush:

 

Men enkelte fiender går fint å løpe forbi:

 

 

I kapittel 5 eller 6 (når du styrer Sazh og Vanille) får du et hint om at du kan løpe forbi noen store fiender som er vanskelige for to personer. De er egentlig ikke noe problem å banke, men de tar lang tid og gir fint lite igjen for slitet. Jeg har kverka fem, seks stk av dem, men det meste jeg har fått er tre stjerner og litt CP.

 

Litt senere får du styre været, og da er det ofte best å ta de svake fiendene i stedet for de digre wyvern. Kanskje det bare er meg, men de slo meg så jeg mistet mer health enn jeg hadde til sammen... whoopsie...

 

Lenke til kommentar

Springe forbi? Øh, jeg blir ofte værende på samme sted for å banke samme fiender om og om igjen når de respawner... :blush:

 

Men enkelte fiender går fint å løpe forbi:

 

 

I kapittel 5 eller 6 (når du styrer Sazh og Vanille) får du et hint om at du kan løpe forbi noen store fiender som er vanskelige for to personer. De er egentlig ikke noe problem å banke, men de tar lang tid og gir fint lite igjen for slitet. Jeg har kverka fem, seks stk av dem, men det meste jeg har fått er tre stjerner og litt CP.

 

Litt senere får du styre været, og da er det ofte best å ta de svake fiendene i stedet for de digre wyvern. Kanskje det bare er meg, men de slo meg så jeg mistet mer health enn jeg hadde til sammen... whoopsie...

 

 

 

De piggsvina var relativt enkle. Bare jævlig plagsomme og tidsfordrivene. Er bare å applye debuffs og prøve å få stagger ASAP!

 

Jeg prøvde meg også på en av de wyverne, og uff, man får så lite igjen for strevet. De tar enormt mye skade og du ender opp med å bruke 1 healer + 1 damage dealer til enhver tid. Tar jo en evigheeeeet...

 

Men akkurat nå er jeg i chapter 9, hvor jeg sloss mot en del fiender med ekstremt høy HP, og tar en del tid, men får igjen rundt 1000 CP per battle.

 

Lenke til kommentar

Hvordan er det, får man ikke XP og leveler? Har ikke vært borti noe leveling av våpen eller sånt enda..er bare i chapter 2 enda, da.

 

Bør jeg ikke levele de første våpnene fordi jeg da ikke har "points" nok til å levele våpen jeg får senere som er mye bedrE? hvordan skal jeg vite dette så jeg ikke bruker masse på feil våpen?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

XP i dette spillet er CP, og istedetfor å vente på neste level for å få bedre stats, øker man det underveis selv.

 

Angående våpen er jeg ikke helt sikker. Jeg fikk akkurat muligheten til å oppgradere dem selv... Man bruker komponentene man får etter kamp, og ALLE kan brukes på ALLE våpen/utstyr, så sånn sett så er det ikke noe stress. Men det var noe med at enkelte komponenter var mer effektive (og kunne til og med utvikle til et nytt våpen) for noen våpen... Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal vite hvilke komponenter det er.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor nyttig det er for folk lengre men tenkte jeg skulle slenge det ut her. Et stykke nord i Gran Pulse mot høyre er det en smal passasje rett nedfor et savepoint, midt i nedeoverbakken ved stien (passasjen) er det en King Behemoth som sloss mot en annen svær jævel. Disse får du ALLTID pre emtive strike på, og de resettes hvis du løper tilbake til rett fordi savepointet. Hvis du nettopp har kommet til Gran pulse (Har rundt 2000 HP på dine chars) kan du ta dem. Du må bare passe på at du staggerer behemothen med en gang og så fort den er staggered må du få en commando til å bruke launch på den så den ikke reiser seg og regenerater HPen sin så du må holde den i lufta og relaunche den med en gang den treffer bakken til den er død. Den fienden som er igjen er ikke like vanskelig. Bare stagger den og heal deg selv hver gang han slår på deg og dispell breathen hans, og hold han i lufta mens han er staggered. Å gjøre dette gir 6600 CP hver gang. Veldig god måte å traine charsa dine på før du går videre med storyen.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg forvirra her. Lærte akkurat Crystarium. Men jeg får jo ikke påvirke veien jeg vil gå. Selv om det er 2 eller 3 veivalg, går den bare en fast vei likevel? Jeg prøvde å få Lightning på Snow men den ville ikke dit, bare mot mere HP. Med Vanille prøvde jeg å få Libra som Medic, men fikk bare lov å gå mot mere HP og Magic istedet. Hm? Hvordan får man monstre til å respawne så man kan grinde CP egentlig?

 

Gamle FF-spill løste jo dette med random encounters, men her er det jo ingen, bare fastsatte encounters. Får jeg bare levele når spillet vil jeg skal levele da? Da er man jo fucked hvis man velger "feil" i crystarium-ringene..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...