Gå til innhold

Final Fantasy XIII-tråden


lknight

Anbefalte innlegg

Etter at Square har utsatt dette spillet så lenge, så gidder jeg ikke å kjøpe det. Jeg har mistet interessen helt.

Jeg var en hardkjerne-fanatiker av Final Fantasy serien, men nå er jeg bare lei.

 

Jeg vet ikke en gang om det har kommet ut eller ikke, så lenge har jeg venta. Er det ute i norske butikker?

Kanskje jeg kjøper det brukt til neste år eller noe.

 

Kan ikke si reklamen med Leona Lewis-musikk hjelper akkurat. Spillet ser mer ut som en popmusikkvideo enn det ser ut som Final Fantasy.

 

Noen ff-fans her som synes jeg absolutt bør skaffe det nå? Er FF13 så vanvittig bra at det revolusjonerer hele sjangeren, eller er det like teit som jeg har inntrykk av?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fakk da, må reloade en gamlere save siden jeg brukte alt jeg har på upgrades uten å fatte en drit av hva jeg holdt på med. Så leser jeg noe med organic parts og unorganic parts og at man får mere exp osv. Da venter jeg rett og slett med å oppgradere våpen til jeg kommer til Pulse.

 

Men spørsmål, nå er jeg på kapittel 4 og fiendene virker så sykt vanskelig å få stagger. Og jeg ender opp med å få sånn tre stjerner osv når kampen er ferdig. What gives?

Når jeg f. eks bruker synergist og får improved strength f. eks, virker det gjennom hele kampen? Eller bare mens jeg har den rollen?

Lenke til kommentar

Etter at Square har utsatt dette spillet så lenge, så gidder jeg ikke å kjøpe det. Jeg har mistet interessen helt.

Jeg var en hardkjerne-fanatiker av Final Fantasy serien, men nå er jeg bare lei.

 

Jeg vet ikke en gang om det har kommet ut eller ikke, så lenge har jeg venta. Er det ute i norske butikker?

Kanskje jeg kjøper det brukt til neste år eller noe.

 

Kan ikke si reklamen med Leona Lewis-musikk hjelper akkurat. Spillet ser mer ut som en popmusikkvideo enn det ser ut som Final Fantasy.

 

Noen ff-fans her som synes jeg absolutt bør skaffe det nå? Er FF13 så vanvittig bra at det revolusjonerer hele sjangeren, eller er det like teit som jeg har inntrykk av?

 

Det føles som et FF spill, så om du synest FF er teit så synest du dette er teit. Like cheesy dialog og teite barnslige characters som stønner hele veien til banken.

 

Hadde du lest anmeldelsene hadde du sett at spillet IKKE revolusjonerer sjangere, MEN at det likevel er et bra spill som er verdt å spille om du liker JRPG.

 

Jeg synest spillet er bra forresten, men ikke noe Dragon Age akkurat.

Bare CGI-filmene og grafikken er jo verdt et kjøp.

Lenke til kommentar

Etter at Square har utsatt dette spillet så lenge, så gidder jeg ikke å kjøpe det. Jeg har mistet interessen helt.

Jeg var en hardkjerne-fanatiker av Final Fantasy serien, men nå er jeg bare lei.

 

Jeg vet ikke en gang om det har kommet ut eller ikke, så lenge har jeg venta. Er det ute i norske butikker?

Kanskje jeg kjøper det brukt til neste år eller noe.

 

Kan ikke si reklamen med Leona Lewis-musikk hjelper akkurat. Spillet ser mer ut som en popmusikkvideo enn det ser ut som Final Fantasy.

 

Noen ff-fans her som synes jeg absolutt bør skaffe det nå? Er FF13 så vanvittig bra at det revolusjonerer hele sjangeren, eller er det like teit som jeg har inntrykk av?

 

Det føles som et FF spill, så om du synest FF er teit så synest du dette er teit. Like cheesy dialog og teite barnslige characters som stønner hele veien til banken.

 

Hadde du lest anmeldelsene hadde du sett at spillet IKKE revolusjonerer sjangere, MEN at det likevel er et bra spill som er verdt å spille om du liker JRPG.

 

Jeg synest spillet er bra forresten, men ikke noe Dragon Age akkurat.

Bare CGI-filmene og grafikken er jo verdt et kjøp.

 

Vel som jeg sier så digger jeg Final Fantasy. Men FF13 ser ikke ut som Final Fantasy lengre. Hele serien har forvandlet seg til noe helt annet. Og med mindre alle spillene er sånn fremover, så kan ikke én tittel endre hele definisjonen til Final Fantasy serien.

 

Jeg har jo lest folk kritisere en lang gang du må gjennom i begynnelsen, og hvis folk husker det så var det noe ganske lignende i begynnelsen av FF12.

Lenke til kommentar

Vel som jeg sier så digger jeg Final Fantasy. Men FF13 ser ikke ut som Final Fantasy lengre. Hele serien har forvandlet seg til noe helt annet. Og med mindre alle spillene er sånn fremover, så kan ikke én tittel endre hele definisjonen til Final Fantasy serien.

 

Jeg har jo lest folk kritisere en lang gang du må gjennom i begynnelsen, og hvis folk husker det så var det noe ganske lignende i begynnelsen av FF12.

 

spørs hva du mener med final fantasy.. om en sammenligner med Final Fantasy 12 så ser det akkurat likt ut.. bare hinsides mye fetere grafikk..

 

SPillt 4 timer i dag og nå begynner det virkelig å bli artig, 3-4 timer ut får du unlocket paradigmesystemet osv, da blir kampene mye kjekkere.

 

Om du digger final fantasy12 så hadde jeg ikke vært i tvil, da er FF13 gromspill, om du derimot hater FF12 og bare liker FF7,8 og 9 så vet jeg ikke..

Lenke til kommentar

Jeg tar Final Fantasy XIII for hva det er. Er da ikke noe vits å sammenligne det med eldre spill, spesielt ikke ettersom produsentene valgte å ta avstand fra dette og valgte å gå en ny vei med spillet. I min mening er spillet oppfriskende samtidig som det beholder sin gamle atmosfære. Det at noen synes at spillet var kjedelig de første tyve timene og så er deres mening. Jeg storkoste meg veldig gjennom disse timene. Er på kapittel tolv for øyeblikket og angrer litt på at jeg ikke grindet mer i Gran Pulse. Fiendene er utrolig sterke og har måtte prøve på nytt mange ganger. dontgetit.gif

Lenke til kommentar
Chain bonus = Bruk to Ravager for å fylle opp Staggered-linja så mye som mulig.

 

Er ikke dette feil? Trodde to ravagers var best for å bygge opp stagger-linja jeg også, men når man ikke har noen com på laget så synker stagger-linja ned igjen ekstremt fort. Klarte aldri å få stagger på noen fiender en gang tidlig i spillet, når begge karakterene jeg hadde bare hadde ravager.

 

Ellers liker jeg spillet veldig godt. Det går ekstremt tregt i starten, de drar tutorial-delen ALT for langt ut. Men når du først får tak i summons, paradigmer osv så blir kampsystemet overraskende spennende og tilfredstillende. Til tross for at jeg bruker auto til enhver tid.

 

Historien er også interessant, selv om Vanille og Hope ødelegger til tider. Også lei av det her "I'm a hero-greiene til Snow. Men jeg bryr meg om hva som skjer, og mer kan man egentlig ikke forvete.

 

Det er dog et par ting ved historien som ikke henger på greip for min del. F.eks (spoiler for de som ikke har fullført de første 4-5 kapitlene)

 

Hvorfor bestemte fyren seg for å joine skurkene sånn helt plutselig? I ett sekund var han fange av psicom/Sanctum fal'cie og i det andre så går han frivillig med på å spore opp andre l'cie slik at de kan henrettes.

 

Lenke til kommentar

Vel som jeg sier så digger jeg Final Fantasy. Men FF13 ser ikke ut som Final Fantasy lengre. Hele serien har forvandlet seg til noe helt annet.

 

ser ikke ut som Final Fantasy? Hva er det som ser ut som Final Fantasy da?

 

 

Final_Fantasy_I_Battle.png

final-fantasy-6.jpg

final-fantasy-vii.jpg

ff8_5.jpg

FFIX_1.jpg

ffxbattleexample.jpg

final-fantasy-xii-20051111003426062.jpg

FFXIII_battle01_thumb.jpg

 

 

 

er bare utviklingen som stadig kommer med forandringer det, vennen. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er korttenkt å klage over at FFXIII er så "annerledes". Dette er nummer TRETTEN i serien, og man må nesten forandre på en del ting om den skal overleve og ikke bare drive på med akkurat samme oppskriften hele tiden. Selv var jeg skeptisk med en gang, men ca 4 timer inn har jeg endret mening og jeg gleder meg til å spille mer. Jeg har faktisk FF-følelse når jeg spiller dette, det er jo fylt med krystaller, dumme (men koselige) karakterer og en morsom måte å levle opp på. Kampsystemet virker bra og, etter at jeg fikk Crystarium og Paradigm.

Lenke til kommentar
Chain bonus = Bruk to Ravager for å fylle opp Staggered-linja så mye som mulig.

 

Er ikke dette feil? Trodde to ravagers var best for å bygge opp stagger-linja jeg også, men når man ikke har noen com på laget så synker stagger-linja ned igjen ekstremt fort. Klarte aldri å få stagger på noen fiender en gang tidlig i spillet, når begge karakterene jeg hadde bare hadde ravager.

 

Feil? Både og. Det kommer ann på hva du sloss mot og hvor mange du har med deg på laget. I starten har man flere folk, så da er det stort sett bare å fyre løs. Senere før man bare to stk, og fiendene er betydelig farligere. Selv da er to Ravagers ganske kjekt, men du må ikke stole for mye på Auto-Battle. Da vil de jo bare fyre løs med en gang de kan. I stedet timer jeg det så fyren jeg har på laget angriper først for å bygge opp en bra chain bonus. Når han er nesten ferdig angriper jeg, så chain bonusen får ikke tid til å synke ned noe særlig. Men ja, mot farlige fiender er det bra å la en Commando holde chain bonusen oppe og heller bruke bare én Ravager for bygge videre på den.

Lenke til kommentar

[quote name='thecrow77' date='13. mars 2010 - 19:50'

 

Feil? Både og. Det kommer ann på hva du sloss mot og hvor mange du har med deg på laget. I starten har man flere folk, så da er det stort sett bare å fyre løs. Senere før man bare to stk, og fiendene er betydelig farligere. Selv da er to Ravagers ganske kjekt, men du må ikke stole for mye på Auto-Battle. Da vil de jo bare fyre løs med en gang de kan. I stedet timer jeg det så fyren jeg har på laget angriper først for å bygge opp en bra chain bonus. Når han er nesten ferdig angriper jeg, så chain bonusen får ikke tid til å synke ned noe særlig. Men ja, mot farlige fiender er det bra å la en Commando holde chain bonusen oppe og heller bruke bare én Ravager for bygge videre på den.

 

Jeg forstår hva du mener. Poenget mitt var bare at det ikke er så lett å bygge opp chains hvis med bare to Ravagere, og ingenting annet. Men hvis man kan ha tre ravagere, og fiendene ikke har så høy stagger-prosent så kan man nok smelle måleren rett opp på et par angrep.

 

Skrev ikke innlegget for å påpeke at du tok feil, men heller forsikre meg selv om at jeg ikke hadde misforstått. Er bare ti timer inni spillet selv.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...