Gå til innhold

Final Fantasy XIII-tråden


lknight

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den paladin er vel grei for sentinel tenker jeg for snow,men jeg bruker han ikke.Jeg har eksprimentert på de fleste våpna selv og funne at hvis jeg maxer 2 og sammenligner de,så ser man jo lett forskjell,og de som finnes tidlig i spillet gir ikke halvparten så bra overall strength og magic som de originale våpenene når de har max lvl

 

 

Har gjort nok av stone missionene slik jeg har endelig fått chocobo:D.

Og ja det er vits i å stone missionene,du får masse bra items og accessories,eller noen hvertfall da.

 

Jeg har fra 3500 til 4500hp overall på charsa nå.

 

Sjekke hvor lenge jeg hadde spilt ista,50timer sto det og er på chapter 11 nå.

Lenke til kommentar

Har spilt i rundt 4-5 timer nå og er ganske intrigued av historien, overraskende dyp.

Ellers har jeg et par spørsmål;

 

- Hva i svarte skal jeg med de tingene jeg finner i sånne kuler overalt? Er det noe jeg kan bruke i kamp? Skjønner jo hva jeg skal med potions og gil osv, men sånne items lissom?

 

- Hvordan levler jeg opp våpen? Har jeg ikke kommet langt nok til å kunne gjøre det?

- Snow ser ikke ut til å kunne lære mer? Er lissom ingenting mer jeg kan lære han, alle klassene hans er lissom opplært, og det var veldig lite. Er det der sphere grid-systemet jeg tenker på nå forresten. Hvordan funker dette? Går de opp i en slags level, hvor det plutselig er masse mer å velge mellom?

Lenke til kommentar

Noen items kan du selge, andre bruker du når du skal levele opp våpen. Du får beskjed i spillet når du kan levele opp våpen. Jeg ventet med det til jeg kom til kapittel 11.

Når du slår visse bosser så åpnes det opp flere nivåer i crystarium, og da kan du utvikle rollene videre.

Lenke til kommentar

har du synergist og sab i paradigmet a?

cast protect,shell og fokuser angrep sidene hannes,ikke selve han.Trur det er left and right pauldron ellerno.

lønner seg og kjøre relentless attack,2ravager og 1commando og bytt til 2medics og 1commando når hp er litte,syns han var ganske lett jeg,men kommer vel annpå om du brukt tid til å farme CP og oppgradert våpna

Lenke til kommentar
- Hva i svarte skal jeg med de tingene jeg finner i sånne kuler overalt? Er det noe jeg kan bruke i kamp? Skjønner jo hva jeg skal med potions og gil osv, men sånne items lissom?

 

Det meste kan brukes til å oppgradere saker og ting.

 

- Hvordan levler jeg opp våpen? Har jeg ikke kommet langt nok til å kunne gjøre det?

 

Du får beskjed når du kan gjøre det. Da går du bare til en save station og velger Upgrade.

 

- Snow ser ikke ut til å kunne lære mer? Er lissom ingenting mer jeg kan lære han, alle klassene hans er lissom opplært, og det var veldig lite. Er det der sphere grid-systemet jeg tenker på nå forresten. Hvordan funker dette? Går de opp i en slags level, hvor det plutselig er masse mer å velge mellom?

 

Når du starter har du bare en liten ring med skills for hver klasse, men når du kommer videre i handlingen vil neste ring åpnes opp automatisk. Jeg makset begynner-ringen i alle klassene til alle folkene før jeg fikk de neste ringene og makset dem, og så videre. Etterhvert får folkene dine bli flere klasser, og da blir det nok viktigere å tenke på hva du har lyst til å spesialisere dem i.

 

 

Et kjapt spørsmål. Jeg har oppgradert Gladius (til Lightning) til lvl 4, men angrer litt siden jeg fant et bedre sverd. Er det noen mulighet for respec noe sted, eller må jeg grinde som fanken for å oppgradere det andre sverdet også? Og har det noe å si hva man pakker i, bortsett fra at noen ting gir mer poeng enn andre ting? Gladius har X2 xp, men det er alt. Jeg har dyttet i mye rart helt tilfeldig.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Siterer spillverkets anmeldelse:

 

"All tiden min har gått med til å løpe ned en endeløs korridor hvor alt er likt, kjempet mot de samme fiendene, sett en filmsekvens, og så gjentatt dette gang på gang. De fleste fiendene kan avfeies med et hardt og brutalt angrep med en stor dose Auto-attack, og jeg er i det hele tatt litt usikker på hva jeg egentlig driver med. Hva er jeg ute etter? Hvor skal jeg, og hvorfor?

 

Ikke bare er Final Fantasy XIII lineært, det går på skinner, og det bare én vei. Jeg ser ingenting galt i lineære spill &ndash noen av mine favoritter er nettopp det. Det åpner for en kontroll som ikke er mulig i mer åpne løsninger, men her har Square Enix skutt seg regelrett i begge føttene. Ved å sjelden eller aldri la spilleren avvike fra skinnene blir Final Fantasy XIII en særdeles flat berg og dalbane."

 

Når endrer dette seg? Har ikke startet å spille men har kjøpt det. FF7 gikk jo også helt på skinner til man kom ut på World Map etter 5-6 timer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Levelet Gladius til *, og brukte det til jeg kom til kapittel 12 og fikk Lionheart. Det oppgraderte jeg til Ultima Weapon.

Alle våpen kan oppgraderes til * to ganger, og etter det må man bruke en trapezohedron som man får kjøpt i den ene butikken til en svimlende pris.

Første gangen man oppgraderer til * så skal man bruke et item for å transformere våpenet, og dette itemet er f.eks uraninite, adamantite, scarletite osv...

Alle våpnene er bra på sin måte, det kommer an på hvilke roller figurene har.

Jeg har valgt Lionheart (nå oppgradert til Ultima Weapon) til Lightning, for dette våpenet har quick stagger.

Til Fang har jeg valgt Gae Bolg (som nå er oppgradert til Gungir) fordi dette har høy strength og improved counter. Hope har fått Hawkeye (oppgradert til Eagle-et-eller-annet), med høy magic stats.

Er egentlig helt opp til hver enkelt hva man vil bruke.

 

Når jeg har penger nok skal jeg bruke trapezohedron på hvert enkelt våpen for å gjøre det om til sin siste form.

 

Edit: Da har jeg rundet spillet, gitt!

Fornøyd med slutten, og spesielt fornøyd med at man kan gå tilbake og gjøre missions man ikke klarte/tok seg tid til tidligere.

Endret av AndrineF
Lenke til kommentar

Etter at Square har utsatt dette spillet så lenge, så gidder jeg ikke å kjøpe det. Jeg har mistet interessen helt.

Jeg var en hardkjerne-fanatiker av Final Fantasy serien, men nå er jeg bare lei.

 

Jeg vet ikke en gang om det har kommet ut eller ikke, så lenge har jeg venta. Er det ute i norske butikker?

Kanskje jeg kjøper det brukt til neste år eller noe.

 

Kan ikke si reklamen med Leona Lewis-musikk hjelper akkurat. Spillet ser mer ut som en popmusikkvideo enn det ser ut som Final Fantasy.

 

Noen ff-fans her som synes jeg absolutt bør skaffe det nå? Er FF13 så vanvittig bra at det revolusjonerer hele sjangeren, eller er det like teit som jeg har inntrykk av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...