Gå til innhold

Final Fantasy XIII-tråden

lknight

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har muligheter senere. Det åpnes en portal til hhv. Eden og Gran Pulse når du har kommet til chapter 13, altså selve Orphan's Cradle. Denne muligheten er da tilstede resten av spillet, også etter du er ferdig med main storyline og tatt deg av siste boss. Save etter credits og du kan returnere til starten av Orphan's Cradle, og da dra videre derfra til Gran Pulse.

Eller du kan velge å ikke ta flyet med en gang og bli i Gran Pulse litt lenger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har bare spilt et Final Fantasy spill og det var Final Fantasy XII. Jeg fikk ikke spilt igjennom hele fordi det var kjøpt som brukt på gamestop og det føys på et bestemt sted i spillet.

Jeg likte Final Fantasy XII veldig godt. Tror dere jeg vil like Final Fantasy XIII?

Lenke til kommentar

Jeg har bare spilt et Final Fantasy spill og det var Final Fantasy XII. Jeg fikk ikke spilt igjennom hele fordi det var kjøpt som brukt på gamestop og det føys på et bestemt sted i spillet.

Jeg likte Final Fantasy XII veldig godt. Tror dere jeg vil like Final Fantasy XIII?

Jeg synes XII er et mye bedre spill enn XIII. Ta deg heller tid til å spille det ferdig, også kan du jo teste VII, VIII, IX og X.
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte spille jeg. Kosta 300 kr på spaceworld, så tenkte det var like greit.

Har spilt det i 5 timer nå, og jeg liker det. Er nok et spill som jeg bare kommer til å spille igjennom 1 gang, hvis jeg klarer det, men så langt er det bra :)

Jeg skal spille de andre spillene også, men siden Final Fantasy 13 var så billig så kjøpte jeg det ;)

Endret av -Smash-
Lenke til kommentar

Final Fantasy-spillene henger ikke sammen med hverandre historiemessig, så du vil ikke miste noe av FF XIII-historien fordi du ikke har spilt de tidligere. :)

Takk! Da blir det kjøp :)

Noen som har noen formening om hvilken versjon jeg burde gå for, har hørt ps3 versjonen skal være bedre? eller?

Lenke til kommentar

Da var jeg i mål, brukte vel drøye 30 timer, tok med meg rundt 40 marks. Må si jeg er litt skuffet over spillet. Det tok seg opp stort på Gran Pulse, men friheten der varte ikke lenge, havnet jo fort på...linjen igjen. For all del, ikke at spillet ikke var underholdende, men omtrent hele resten av serien er mer underholdende (rent bortsett fra X-2, som er fryktelig, og XI, som jeg ikke har spilt). Anbefales med digre forbehold.

Lenke til kommentar

Der runna jeg Final Fantasy XIII gitt.

Jeg skulle ønske jeg kunne juble.

For en kludrete og totalt meningsløs historie. Helt uten sammenheng, og helt uforståelig.

Det var fin grafikk i den siste filmen, det er vel det eneste komplementet jeg kan gi.

Dette tok meg nøyaktig 65 timer, og jeg har følgt spillet fra A-Å, uten å gjøre noe særlig missions. Ja jeg nekter å kalle dem sidequests.

Orphan er vel den teiteste bossen noensinne, rent utseendemessig. Og denne forferdelige Shakespear-kopieringen til Square de siste årene, har nådd helt nye høyder. Jeg tror jeg trygt kan si at minst 50 prosent av alt det Barthandelus, Orphan, Cid og alle de andre fiendene har sagt, bare har vært vrøvvel.

Men spillet er helt klart en av de mest utfordrene Final Fantasy-spillene noensinne. Det er bare synd kampsystemet er handicappet. Men det har vært noen virkelig vanskelige kamper som tvinger deg til å være strategisk lynkjapt. Jeg har virkelig jobbet på spreng enkelte ganger i disse.

Men spør du meg hva spillet handlet om...mens jeg sitter her og ser på rulleteksten... Glem det.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tips på chapter 10 mot Cid Raines??????

Prøvde 7 ganger i går men han dreper meg enten med doom eller av at ligthning dør når han tar comboen på henne. fikk han ned til 30k men han har jo alle buffsa sine på seg. debuffe funket dårlig og tar jo nesten ikke skade når han er i guard.

var ikke langt ifra jeg slang kontrollen i veggen og trampet på konsolen.....

Merdicene er jo helt høl i hue, ligthning har den debuffen fra poisonava og kan ikke gjøre noe, men vanille står fortsatt bare å healer snow som sentinel fordi han har lav hp :nei:

Lenke til kommentar

Prøvd dette? Saksa fra boss FAQ på gamefaqs.com

Boss Fight aganist Cid Raines at the Fifth Ark

(1x) Cid Raines

(1x) Cid Raines Common Drop: Tetredic Crown, Moogleworks

(1x) Cid Raine Rare Drop: none

In this fight you are aganist cid raines now this fight is interesting because

he has three different shifts they are offensive, defensive, recovery doing

these modes he does various abilities so be ready, the first half of the fight

is pretty simple, he is weak to slow and curse so get those status changes on

him and raise his chain gauge to stagger him as quickly as possible, watch

out for his metamorphose ability at this point he will use Seraphic ray

which inflicts heavy damage on one or more party members, doing his recovery

shift is when to heal then continue the assault, keep working towards

staggering him the guage goes down slow so there is time to heal before

continuing, watch out for physical attacks as well, use what works, if you

keep up the pressure this battle should not take as long as the previous boss

battle, overall a moderatly easy fight to win.

Lenke til kommentar

Prøvd dette? Saksa fra boss FAQ på gamefaqs.com

Boss Fight aganist Cid Raines at the Fifth Ark

(1x) Cid Raines

(1x) Cid Raines Common Drop: Tetredic Crown, Moogleworks

(1x) Cid Raine Rare Drop: none

In this fight you are aganist cid raines now this fight is interesting because

he has three different shifts they are offensive, defensive, recovery doing

these modes he does various abilities so be ready, the first half of the fight

is pretty simple, he is weak to slow and curse so get those status changes on

him and raise his chain gauge to stagger him as quickly as possible, watch

out for his metamorphose ability at this point he will use Seraphic ray

which inflicts heavy damage on one or more party members, doing his recovery

shift is when to heal then continue the assault, keep working towards

staggering him the guage goes down slow so there is time to heal before

continuing, watch out for physical attacks as well, use what works, if you

keep up the pressure this battle should not take as long as the previous boss

battle, overall a moderatly easy fight to win.

HVA?? stagger er ikke mulig på denne dritbossen pga han står i guard i 30 sec og attacker i 10...

nei annen tactic please :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...