zlpw0ker Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 ut i fra det du skriver opp her angående feiliene i ff13 så vil nok jeg bli skuffa også. For og kjøpe ting vet jo man at man må dra til merchants og ikke save points. Og 3 citys totalt??. Alle spill fra ff7 til ffx-2 har en explorable verden utenom ffx som går etter missions,men kan jo explore for det da. Og det med og finne mats for å lage better weps er jo greit nok,var jo sann i ff8 også. Men blir det slik som du nevnte i tråden da blir FF13 drit.Litt synd og si siden jeg er ff fan. Men jeg kan ikke fatte at de har laga ff13 slik som er nevnt,hvorfor har de ikke holdt seg til sann verden som ff7- ffx-x2. Men jeg har gleda meg mer til vs 13 enkli.selv om det er mystery fortsatt. Lenke til kommentar
lknight Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 jeg tror du vil både bli skuffet, men samtidig tror at du vil finne et par gleder ved spillet.. ok.. byene er nogenlunde explorable men det er kamper i byene. og npc'ene i spillet er vel faktisk noe av det verste som finnes i alle FF-spillene! og ja, da mener jeg ALLE spillene! heh. er forøvrig byen Nautilus som nærmest "redder" by-delen av spillet... fy fasan for et fint dekorert/designet by! gjør NESTEN opp for by-mangelen i spillet.. ja, det er vel større glede å spille versus-spillet fremfor XIII... Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Må si meg ganske enig i det meste du har sagt her ja. Da jeg kom til Nautilus fikk jeg nesten litt følelsen av Treno fra IX Synd det ikke var en dritt å gjøre der (dog bare vært der en gang, vet ikke om man kommer tilbake igjen eller ikke). Spilt i 20 timer nå, driver på på Paramekia og begynner å bli mektig lei av det j***la skipet. Omtrent sånn jeg følte det halvveis gjennom romstasjonen i Star Ocean 4... Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Må si det skuffer å høre all den negative omtalen av spillet.. har jo gleda meg som en unge til dette her! Jaja, får heller gå til innkjøp av en PS3 og glede meg til Versus! Evnt. håpe på at Lost Odessey 2 blir annonsert snart! Men når sant skal sies så blir det nok kjøp av FFXIII uansett kor mye som mangler i spillet! Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Er det i det hele tatt noen superbosser i spillet? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Helt siden jeg så bilde av "Snow" visste jeg spillet skulle bli teit. Nomura er helt inni en sånn "skaterboy" fase, hvor det er om å gjøre å se så klysete ut som mulig. Da følger personligheten naturligvis designet, og universet som fostrer slike karakterer. Husker denne allmenngjøringen startet med FFX. Tidus var kanskje den meste normal klysete ungdommen som noensinne var hovedkarakter i et Final Fantasy-spill, som omtrent bare handlet om riddere og slott i fortiden. Han sto i rak kontrast med supersoldaten Cloud og militærutdannede Squall. Men Tidus var akseptabel, litt fordi universet i FFX var såpass orginalt i forhold til de tidligere spillene. Men siden den gang har klysene blitt større og større i Final Fantasy. Og jeg ser på Snow som et opprør mot tidligere karakterer som Seifer, en han deler mange fellestrekk med. Det er tydelig et større fokus på ting som mote, hårgelé, etterhvert som våpnene blir så urealistiske at de ikke lenger kan trekkes i parallel med våpen fra virkeligheten. Like urealistiske som at ungdomsklyser skal redde verden. Lenke til kommentar
Patney Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Det er bare det Final Fantasy er blitt til, og jeg har etterhvert lært meg å akseptere det. Final Fantasy er bare én spillserie ut av utrolig mange fler, så det gjør meg ikke mye om det er sånn. Det er mye å kose seg med i alle spillene deres, FFXIII blir nok alt i alt en god opplevelse det og. Kampsystemet ser i det minste fantastisk ut, og musikken virker herlig. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Det er bare det Final Fantasy er blitt til, og jeg har etterhvert lært meg å akseptere det. Final Fantasy er bare én spillserie ut av utrolig mange fler, så det gjør meg ikke mye om det er sånn. Det er mye å kose seg med i alle spillene deres, FFXIII blir nok alt i alt en god opplevelse det og. Kampsystemet ser i det minste fantastisk ut, og musikken virker herlig. En ut av flere spillserier ja. Men en av de ytterst få spillseriene som leder hele industrien framover. Dette gjør de ved å lage grensesprengende grafikk. Et håndtverk med ubegrensede ressurser. Samtidig som de stort sett bestemmer hvilken rettning hele RPG-sjangeren skal ta. Med nye kampsystemer, nye karakterer. Selve designet av karakterene har bølgeeffekt på hele bransjen. Hvordan magier ser ut og blir utført. Final Fantasy er i en ekstrem begrenset klasse for selv, hvor spillene definerer morgendagens spill. Blant disse er Grand Theft Auto, Metal Gear Solid, Super Mario, Fallout, Half Life og noen få andre. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Mulig det definerer morgendagens JRPG, men kan ikke se at vestlige RPG har blitt påvirket av final fantasy. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Mulig det definerer morgendagens JRPG, men kan ikke se at vestlige RPG har blitt påvirket av final fantasy. LOL Hva med hele jobb-systemet? Hele grunnlaget for at du kan velge klasser i World of Warcraft. Final Fantasy 3 var det som introduserte et slikt system. Bare se på hvordan du kaster magier i WOW, der det stråler ut gule ringer rundt karakteren før han kaster magien. Jeg kunne ramset opp lange lister. Hvis du ikke har skjønt hva Final Fantasy har betydd for RPG-sjangeren, så har du nok masse historie å pugge gitt. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 hjelpe meg, du referer til FF3, seff har de gamle første FF spillene hatt mye å si, på samme måte som de første M&M, Ultima, D&D spillene har hatt MINST like mye å si.. Jeg tenkte på nyere FF, du snakket om at FF13 kom til å ha mye å si.. FF12 har hvertfall ikke bidratt med noe som helst, og at FF13 skal påvirke vestlige RPG tviler jeg på. Dragon age, Mass Effect2 og Fallout3 bidrar nok mer på den fronten. Det at du velger klasser har nå vel like mye med Dungeons and Dragons å gjøre som FF3? Lenke til kommentar
lknight Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 hjelpe meg, du referer til FF3, seff har de gamle første FF spillene hatt mye å si, på samme måte som de første M&M, Ultima, D&D spillene har hatt MINST like mye å si.. Jeg tenkte på nyere FF, du snakket om at FF13 kom til å ha mye å si.. FF12 har hvertfall ikke bidratt med noe som helst, og at FF13 skal påvirke vestlige RPG tviler jeg på. Dragon age, Mass Effect2 og Fallout3 bidrar nok mer på den fronten. Det at du velger klasser har nå vel like mye med Dungeons and Dragons å gjøre som FF3? til opplysning så stinker FF3 bra mye i forhold til giganten FF6, som jo i mine øyne er sammens med 7'eren og 10'eren de aller beste i serien.... håper inderlig ikke at du mente FF3.... Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hvordan er det.. Komme det ut flere versoner av spillet. Versus og det greiene der`? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 til opplysning så stinker FF3 bra mye i forhold til giganten FF6, som jo i mine øyne er sammens med 7'eren og 10'eren de aller beste i serien.... håper inderlig ikke at du mente FF3.... for det første sier jeg at han referer til FF3, for det andre er det ingne av oss som sier noe om at FF3 er et bra spill, vi diskuterer noe helt annet.. Ser ikke hva FF6, 7 og 10 har med saken å gjøre. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg kjøper normalt spill i den serien på lansering, men dette ser jo kjipere og kjipere ut for hver trailer som kommer. Hva er dette, en seig cosplay/R&B-video? Fjollete karakterer, råttent skuespill, en tilsynelatende ultrapretensiøs story og fryktelig musikk er dominerer, virker det som. Gameplay og grafikk virker forsåvidt bra, og produksjonsverdiene er nok der oppe, men jeg må si jeg frykter det verste: At vi ender opp med FFX-2-2 her. Lenke til kommentar
jatta Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Bare for å si min mening. Spillet er bra enkelt og greit, men kunne selvsagt vært bedre. Når du er ferdig med spillet eller faktisk etter chapter 10 så kan du gå ganske fritt rundt. Føre dette er det bare en vei du kan gå. Personlig så syntes jeg dette var litt dumt at du måtte så langt ut i spillet for å bli friere. Men for all del topp spill. Musikken er genial, kampsystemet er kansje det beste hittil syntes nå jeg. Det eneste jeg savnet var flere summons. Edit: og det beste av alt, det er faktisk nokså vanskelig til tider. Endret 3. februar 2010 av jatta Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Kommer det 2 versoner for salg nå? Hvordan er det med Versus osv? Lenke til kommentar
lknight Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) til opplysning så stinker FF3 bra mye i forhold til giganten FF6, som jo i mine øyne er sammens med 7'eren og 10'eren de aller beste i serien.... håper inderlig ikke at du mente FF3.... for det første sier jeg at han referer til FF3, for det andre er det ingne av oss som sier noe om at FF3 er et bra spill, vi diskuterer noe helt annet.. Ser ikke hva FF6, 7 og 10 har med saken å gjøre. har overhodet ikke relevanse med dere faktisk snakker om, nei, men jeg ville bare sjekke om at dere ikke blander titlene FF3 og FF6.. heh. var bare det. og ja, FF3 introduserte det velkjente jobbsystemet vi så godt kjenner til nå for tiden. eneste jeg kan se av betydning som KANSKJE kan komme godt ut av FF13, er battlesystemet, noe som jo fungerer utmerket! utenom det, er det ikke mye av betydning som var å spore på FF13, nei. og ja, versus kommer også, men selv om den foregår i samme univers som FF13, så har de ingen relevanse til hverandre. Endret 5. februar 2010 av lknight Lenke til kommentar
Patney Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 til opplysning så stinker FF3 bra mye i forhold til giganten FF6, som jo i mine øyne er sammens med 7'eren og 10'eren de aller beste i serien.... håper inderlig ikke at du mente FF3.... for det første sier jeg at han referer til FF3, for det andre er det ingne av oss som sier noe om at FF3 er et bra spill, vi diskuterer noe helt annet.. Ser ikke hva FF6, 7 og 10 har med saken å gjøre. FF3 er jo et godt spill, med unntak av mangel på historie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå