Gå til innhold

Final Fantasy XIII-tråden

lknight

Anbefalte innlegg

Ok, hva er egentlig den beste måten å få penger på?

Sliter bittelitt med dette nå. Har klart å fått Fangs siste våpen og har igjen rundt 15000 EXP igjen før den er starred.

Da kan jeg eventuelt breake den for å få trapezohedrons. MEN, da står jeg jo likevel på bar bakke igjen siden jeg da har tre trapz, men mangler tre-fire millioner GIL for å oppgradere alles våpen. Ser ikke helt hensikten egentlig. Tror heller jeg beholder våpenet til Fang først og fremst og kun fokuserer på å farme GIL. Får jeg trapz så er det isåfall en bonus, men ikke et primært mål. I verstefall dismantler jeg bare våpenet til Fang.

Men dette med å tjene cash. Tjener jeg mer på å oppgradere et hvilket som helst våpen til star på andre formen for å så selge det? Eller er det waste med cash? Det må jo finnes enklere måter å tjene penger på i dette spillet? Virker fælt så ubalansert akkurat det her. Ser at mange sliter med at Crystariumen er maksimert for lenge siden, men fortsatt farmer de etter penger.

Så langt har jeg merket følgende steder å tjene penger:

- Slutten av kapittel 12 - Massevis av Cieths man må møte for å komme inn til Orphan. Disse slipper ofte fra seg Perfumes som selges for 12000 eller noe sånt. Kjørte på med noen runder der og tjente meg fort et par hundre tusen gil. Dog etter å ha tatt Orphan ser de ikke ut til å droppe disse lenger. Får bare noe useless krystall.

- Rusle rundt med Chocobo og samle skatter. Finner relativt ofte Tetradic Tiaras og Chocobo Plumes eller hva det heter.

- Mission 7. Cieth'en dropper Tetradic Tiaras som rare drop. Hvis ikke får du 5 Bomb Cores som er ganske gode for oppgradering. Eventuelt kan de selges for 600 gil, som også er ganske greit om du har mange Comb Cores.

- Adamanchelid drepes rimelig enkelt og de slipper Gold Nuggets(?) og Gold Dust som også selges.

Vet ikke hvor mye enklere det egentlig er enn å drepe Cieths for Perfumes dog.

- Adamantortoise og Adamantoise logisk nok. For Platinum Ingot.

Og husk for all del å ta missionet i Oerba med den lille roboten. Får opptil tre platinum ingots der og masse annet stash. Tror jeg tjente meg en 600k eller noe sånt der jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er da masse andre spill man kan spille på PS3 også uansett. Når man har spilt FF13. Er jo en investering uansett. Laste ned FF7 fra playstation network for en 50-lapp f.eks. og spille det.

Jeg har spillet til 360, er ingen performance issues, det du har lest er sannsynligvis at cutscenes er rendret i lavere kvalitet, og grafikken har littegrann lavere oppløsning. Er ikke spesiellt merkbart med mindre man sitter og stirrer på PS3 vs 360 bilder i detalj. Og det gjør man jo ikke når man spiller. Men det er jo MYE cutscenes og de er litt mere grainy enn PS3 fordi de er komprimerte, mens PS3-scenes er ukomprimerte.

På 360 er det 3 DVD'r, PS3 er det en Blu-ray.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål. Er toppvåpnet det samme uansett hvilket grunnvåpen vi velger? Dvs vil Fang få toppvåpnet sitt uansett hvilket av våpnene hennes vi oppgraderer? Jeg tenkte å spare oppgraderingen til jeg fikk bra våpen, men ga blaffen og begynte å oppgradere våpnet hun hadde. Det er nå Glaive lvl 18 (dvs rank 2), så har tenkt å oppgradere det hele veien.

De heter ofte det samme, men er absolutt ikke de samme statestikkmessig. Både magic, strength og ability varierer ekstremt mye mellom de forskjellige.

Takk, var litt forvirrende. :)

Btw jeg er i tårnet i kapittel 11, og de idiotrobotene blir staggered bare jeg ser stygt på dem. Er det normalt? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Du får sikkert pre emptive strike på dem... dvs at de ikke ser deg når du poker borti dem. Da kommer den automatisk opp til nesten staggered så du bare trenger et angrep eller to til. Forskjellige fiender har forskjellig "oppfattingsevne", og de robotene ser så og si ikke en dritt. Preemtpive + thundaga på dem = epic win

Lenke til kommentar

Jeg har en ide. Start en negativ facebook-gruppe. Det er du jo så flink til. Det hjelper sikkert. Så kan du og de 2 kompisene dine sitte og slenge skit til kuene kommer hjem. F.eks. "Boikott Final Fantasy XIII".

Så sender du alle de 3 underskriftene til Square Enix HQ, da skjønner de at de har HELE FACEBOOK mot seg og trekker spillet fra markedet og ber alle kjøpere sende det tilbake mot en unnskyldning.

Jeg har en enda bedre ide. Denne diskusjonen opphører ca nå, ingen vits i å krangle om hvorvidt man er for negativ eller ei. Ta det heller med meg på PM.

NB: En ting er å komme med en ytring som sier at spillet er dårlig, og så la det bli med det. Det tillater vi og andre brukere selvfølgelig - om innleggene er godt begrunnet.

Derimot å hele tiden gå inn i en tråd med negative innlegg som svar på andre brukeres spørsmål er -respektløst- mot våre andre brukere, de fortjener et konstruktivt svar!

2 innlegg + kommentarer er slettet, jeg vil rydde mer dersom jeg opplever ukonstruktiv negativitet, det forsurer tråden og kan regnes som trolling. Send meg en PM om det skulle være noe ang dette.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sjanse om jeg bare trykker auto-battle. For det første må jeg skifte paradigm ganske ofte for å heale, buffe, debuffe og så videre.

For det andre er timing svært viktig. Jeg har Fang, Lightning og Vanille på laget, i den rekkefølgen. Når Fang kaster en fiende opp i lufta venter jeg til Lightning er nesten ferdig med å angripe den før jeg lar Fang angripe. Angriper de samtidig vil fienden ramle ned og ofte angripe igjen, noe som kan være fatalt mot farlige fiender. I stedet må hun fortsette å angripe rett før fienden ramler ned, så Lightning fortsetter å angripe rett etter at Fang er ferdig, og så videre.

For det tredje velger AIen ofte ganske trege angrep når man velger auto-battle, så det er ofte bedre å velge det selv for å utnytte skills maksimalt.

For det fjerde... vel, du skjønner poenget. Femten timer er ikke mye. Jeg har nesten femti og har ennå mange titalls timer igjen.

Endret av Alastor
Godt innlegg, får stå selv om det kommenterer et slettet innlegg.
Lenke til kommentar

Jeg gir generelt faen i rådene om å vente med alle upgrades til på slutten. Jeg vil nyte spillet der jeg ER, ikke om 40-50 timer. Så jeg brukte alt jeg hadde på få Light sitt mainvåpen til lvl 13 med en gang jeg fikk muligheten til upgrades i chapter 4. Upgrada de andre sine noen levels også. Screw guides. Jeg lever i nuet ikke i fremtiden :) Får jeg et bedre våpen på henne, dismantler jeg det gamle og bruker ingredients på å upgrade det nye. Gidder ikke sitte og vente i ukevis på noe jeg ikke vet hva er engang.

Mulig jeg gidder å ta en sånn "ultra-hardcore-superduper-max-best-alt" neste gjennomkjøring. Men ikke på første.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Er bare å kjøre på med oppgraderinger når du kan. Innen du kommer dit det er noen vits i å oppgradere er ikke de komponentene du har funnet på veien verdt en dritt uansett

Lenke til kommentar

Er bare å kjøre på med oppgraderinger når du kan. Innen du kommer dit det er noen vits i å oppgradere er ikke de komponentene du har funnet på veien verdt en dritt uansett

Er dette sant?

Jeg har en haug med dritt jeg er redd for å bruke eller selge i tilfelle noen av dem er en superskjelden kvist man bare får én gang i spillet.

I så fall er det bare å følge en veldig enkel regel; ha alltid igjen minst 1 av hver ting. :) See, problem solved.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Du har ikke bruk for "kvistene" uansett. Det er to typer komponenter: "hardware" og bilogiske. Sistnevnte øker exp multiplieren om du bruker nok av dem, mens førstnevnte reduserer den men gir mye XP. Når du kommer til det stedet at du faktisk har råd til å oppgradere nok til at det er verdt bryet har du kun bruke for Ultracompact Reactor og Sturdy Bone, siden de to respektivt er de to mest effektive i hver gruppe. 36 stk Sturdy Bone gir 3x exp multiplier og Ultracompact Reactor gir da 90-120k XP per stk. Alt annet er totalt ubrukelig, med unntak av den komponenten til 10k som gir ca 3000 xp hvis du ikke trenger så mye som Reactor gir. Komponentene ellers er fullstendig ubrukelige og det er ikke noe poeng i å ha forskjellige av dem. Det er heller ikke noe poeng å oppgradere våpen før den tid, men de accessoriene som gir mer Hp, magic og strength er rimelig brukbare. Og ja, det jeg sier er sant, jeg har spilt gjennom hele spillet nå inkludert makse alle 6 rollene for hver karakter og makset våpnene.

Lenke til kommentar

Du har ikke bruk for "kvistene" uansett. Det er to typer komponenter: "hardware" og bilogiske. Sistnevnte øker exp multiplieren om du bruker nok av dem, mens førstnevnte reduserer den men gir mye XP. Når du kommer til det stedet at du faktisk har råd til å oppgradere nok til at det er verdt bryet har du kun bruke for Ultracompact Reactor og Sturdy Bone, siden de to respektivt er de to mest effektive i hver gruppe. 36 stk Sturdy Bone gir 3x exp multiplier og Ultracompact Reactor gir da 90-120k XP per stk. Alt annet er totalt ubrukelig, med unntak av den komponenten til 10k som gir ca 3000 xp hvis du ikke trenger så mye som Reactor gir. Komponentene ellers er fullstendig ubrukelige og det er ikke noe poeng i å ha forskjellige av dem. Det er heller ikke noe poeng å oppgradere våpen før den tid, men de accessoriene som gir mer Hp, magic og strength er rimelig brukbare. Og ja, det jeg sier er sant, jeg har spilt gjennom hele spillet nå inkludert makse alle 6 rollene for hver karakter og makset våpnene.

Takk for lærerikt svar.

Kan Ultrocompact Reactor og Sturdy Bone kjøpes i butikken?

Jeg tar heller å selger de gjenstandende jeg ikke bruker. Jeg trenger penger til Potions og Phoenix Down, som er latterlig viktige i dette spillet, i forhold til andre FF´er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...