Gå til innhold

Final Fantasy XIII-tråden


lknight

Anbefalte innlegg

Her er løsningen på Orphan:

 

 

[0] Orphan 1st form

-------------------

This enemy starts off with an attack that will deplete your HP to near zero.

And he will repeat this attack every now and then.

Meaning you will have to keep at least one MED in your team to make sure that

attack doesn't KO you instantly. When he summons his light orb, you can use

buffs on yourself and maybe some debuffs on him. If he summons his dark orb

make sure your party has a MED to counter the various debuffs he throws at you.

After the enemy has cleared the Stagger status, he will counter with the same

attack he began with. So make sure that by then, your party is fully healed.

After a while he will summon both the black and the white orb, but if you keep

your party in the green and poison-free he can be beaten pretty fast.

 

[0] Orphan 2nd form

-------------------

The battle starts with a counter like the one you get when fighting Summons.

Your attacks won't do anything but drive up the Stagger gauge, which you need

to get full in order for your attacks to actually do some damage. KO him in

the first Stagger and you'll end up with a 5-star ranking that'll give you

a nice trophy and lighting's theme. Make sure your TP level is full so when

he does his HP depleting attack, you can cure without having to switch to MED.

Once he gets into Stagger, use COM/RAV/COM because normal attacks do the most

damage in this stage. Use Despel to anti-buff him and get him KO'd faster.

If you aren't fast enough with getting him into Stagger, the gauge resets

and you have to start over again, but the doom counter will keep going. If you

fight him with a full crystarium 9, the battle should be over in about

3 staggers.

 

Enjoy the ending!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite spørsmål. Jeg er i kapittel 11 og surrer rundt på sletten på Gran Pulse på jakt etter de steinene for å få oppdrag. Jeg har gjort de ni første, men finner ikke den syvende. Men uansett, etter 45 timer spilletid trodde jeg at jeg hadde sett og hørt det meste, spesielt siden jeg har hatt Lightning, Fang og Vanille i laget så ofte som mulig. Men etter å ha kverket xxx antall ulver sa Fang plutselig "Night, sunshine." Hva skjedde der egentlig? Hun har aldri sagt det før, og over en time senere har hun ikke gjentatt det. Mener Vanille også kom med en ny kommentar for en god stund siden, men husker ikke i farten hva hun sa. Jeg byttet om på laget i går kveld og satte Fang til lederen i stedet for Lightning, så kan det være grunnen?

Lenke til kommentar

Jeg sleit litt med Orphan, men her er en veldig kort løsning:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Begynn med med/syn/med siden han såsi alltid starter med å få HPen din til 1. Når du har nok HP igjen skifter du over til med/sab/syn. Dette er helt cluet faktisk, når du selv har nok buff så har sabotøren sannsynligvis rukket å hive en del snacks på Orphan. Og etter det er det bare å pøse på med litt relentless assault, tri-disaster, få opp stagger, over tilbake til relentless assault, Army of One og slå og slå og slå. Etter dette er HPen hans nesten helt tom om han ikke allerede er dau. Cluet er å debuffe han enkelt og greit. Mens du selv har buff. Da er det superenkelt.

 

Et par tanker etter å ha gjort ferdig main storyen:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Synes det er latterlig at siste del av Crystarium først ble åpnet opp på sistebossen. Da er jo poenget for min del helt bort til å få alt av Ultimate våpen og max stats. Tenkte rett før jeg tok bossen at "joda, det er jo sikkert ikke noe problem å ta bossen, for å SÅ komme tilbake til Pulse igjen", men nå merker jeg at jeg nesten ikke gidder all grindingen etter penger. Som forøvrig er helt makabert dårlig balansert. CP er ikke problemet, penger er. I dette spillet grinder du ikke etter EXP som i tidligere spill, du grinder etter cash. Og det kan bli litt boring egentlig. Jeg hadde faktisk gidda det, om jeg visste at jeg hadde en usedvanlig vanskelig boss foran meg. En som var verre enn Long gui og Neochu samtidig :p Jeg mener, what is it good for? Når storyen på en måte er ferdig? Henger ikke helt på greip. Uff, nå ble jeg plutselig litt skuffa, FF13 er ferdig allerede :(
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve å skaffe trapezohedron jeg. Er jo ikke sterk nok overhodet, så jeg prøvde bare med Vanille og hennes kjente Death-triks. Første gangen jeg klarte en adamantortoise var vel i går. Par-tre ganger klarte jeg det. Fikk én platinum ingot. Prøvde så i dag og første forsøk, trapezohedron :D Så nå har Fang sitt toppvåpen. Men veldig interessant egentlig. Ser at mange sliter med å få trapezohedron og tenker å maxe ut våpenet til Fang for å så ødelegge det for å få tre traps. Men er det egentlig verdt det? Virker på meg som om du kommer til å bruke tusen timer på å få nok cash til å levle opp våpnene etterpå uansett at du likevel er dømt til å møte på traps?

Lenke til kommentar

I know.. Eneste jeg vet jeg skal gjøre ferdig er hele Crystariumen. Det er et absolutt minimum. Mens jeg farmer etter CP tar jeg og farmer penger og traps samtidig. Er bare ikke sterk nok til å ta skilpadda enda, tror jeg ikke ihvertfall. Uansett litt for mye stress akkurat nå. Tror dette er et spill jeg vil ta frem nå og da kanskje, farme litt her og litt der. Skal vel runde det en gang til også, kanskje i påska :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Men er det egentlig verdt det? Virker på meg som om du kommer til å bruke tusen timer på å få nok cash til å levle opp våpnene etterpå uansett at du likevel er dømt til å møte på traps?

 

6 ATB levels er ekstremt viktig for å kunne ta Adamantoises på egenhånd. Derfor lønner det seg å gjør om én til 3 første gangen for å få et party som kan ta dem rett frem. Det er 4 Adamantoises/Admamantortoises i samme område på Arhcylte steppe, en runde som tok meg ca 10 min når jeg drev med det. Da regner det fort inn med både platinum ingots og ekstra traphezehedrons, men du trenger toppvåpnene første for å få sjette ATB levelen

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål. Er toppvåpnet det samme uansett hvilket grunnvåpen vi velger? Dvs vil Fang få toppvåpnet sitt uansett hvilket av våpnene hennes vi oppgraderer? Jeg tenkte å spare oppgraderingen til jeg fikk bra våpen, men ga blaffen og begynte å oppgradere våpnet hun hadde. Det er nå Glaive lvl 18 (dvs rank 2), så har tenkt å oppgradere det hele veien.

Lenke til kommentar

Huff.

Jeg trengte sårt et nytt spill denne påsken, og fallt desverre for FF13.

Jeg har vært megafan av denne serien, men nå mistenker jeg at den aldri vil komme seg opp på føttene igjen.

 

Maken til drittspill.

Dette er like dårlig som Devil Within i Tekken 5. Ja det lille dårlige ekstraspillet.

 

Man gjør jo ikke noe annet enn å sloss, og gå videre. Sloss, gå videre, sloss, gå videre, sloss, gå videre.

 

Den forferdelig dårlige teknomusikken i bakgrunnen gjør det hele til en enda dårligere opplevelse. Og Vanille er den mest irriterende og falske karakteren noensinne. Det høres ut som hun har en orgasme hvert sekund, ettersom hun stønner hele tiden.

 

Jeg skulle kjøp Heavy Rain istedenfor. :(

 

Takket være dette spillet er Final Fantasy dødt for meg. Det hjelper lite at neste spill er online igjen. Kanskje jeg bare burde slutte å stole på kvaliteten til denne serien, slik jeg gjorde før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Kjapt spørsmål. Er toppvåpnet det samme uansett hvilket grunnvåpen vi velger? Dvs vil Fang få toppvåpnet sitt uansett hvilket av våpnene hennes vi oppgraderer? Jeg tenkte å spare oppgraderingen til jeg fikk bra våpen, men ga blaffen og begynte å oppgradere våpnet hun hadde. Det er nå Glaive lvl 18 (dvs rank 2), så har tenkt å oppgradere det hele veien.

 

De heter ofte det samme, men er absolutt ikke de samme statestikkmessig. Både magic, strength og ability varierer ekstremt mye mellom de forskjellige.

Lenke til kommentar

Jeg skulle kjøp Heavy Rain istedenfor. :(

 

Så hvorfor gjorde du ikke det da? Dette viser jo bare at du kun har din egen dumhet å takke. Du har allerede vært her inne og sutret over at du syns FF XIII virket så dårlig og at du ikke ville spille det og bla bla bla, og likevel så presterer du å velge DET framfor et spill du mest sannsynlig ville ha likt, som du selv hinter til. Hva er det du sutrer for? Du visste du kom til å hate spillet, likevel valgte du det. Du er jo ikke annet enn offer for egen dumhet. Så slutt med den klaginga. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg skulle kjøp Heavy Rain istedenfor. :(

 

Så hvorfor gjorde du ikke det da? Dette viser jo bare at du kun har din egen dumhet å takke. Du har allerede vært her inne og sutret over at du syns FF XIII virket så dårlig og at du ikke ville spille det og bla bla bla, og likevel så presterer du å velge DET framfor et spill du mest sannsynlig ville ha likt, som du selv hinter til. Hva er det du sutrer for? Du visste du kom til å hate spillet, likevel valgte du det. Du er jo ikke annet enn offer for egen dumhet. Så slutt med den klaginga. :roll:

 

Fordi jeg er fan av serien, generelt.

Jeg vet jo ikke at jeg vil hate spillet før jeg har prøvd det. Du bare prater vås.

Selv de FF-spillene jeg har likt aller minst har vært dritgode spillopplevelser.

 

Og nei, jeg slutter ikke å klage. Dette er en tråd for dette tragiske spillet, og det er ingen som sier at det bare må postes positive kommentarer om spillet her. Jeg har gitt spillet en sjanse, og nå forteller jeg inntrykket mitt. Det er ikke sutring, bare sannhet. Beklager hvis jeg sprekker boblen din.

Lenke til kommentar

Jeg har en ide. Start en negativ facebook-gruppe. Det er du jo så flink til. Det hjelper sikkert. Så kan du og de 2 kompisene dine sitte og slenge skit til kuene kommer hjem. F.eks. "Boikott Final Fantasy XIII".

 

Så sender du alle de 3 underskriftene til Square Enix HQ, da skjønner de at de har HELE FACEBOOK mot seg og trekker spillet fra markedet og ber alle kjøpere sende det tilbake mot en unnskyldning.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...