Gå til innhold

Final Fantasy XIII-tråden

lknight

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, såpass. Men er du sikker på at du må ha alt i inventoriet samtidig for å få Treasure Hunter? Mener jeg leste et sted at du kun trengte å ha hatt det i løpet av spillet?

Poenget er at masse utstyr kan bare fås ved å oppgradere enkelte ting, og noen av disse tingene er slikt man aldri får kjøpt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Exactly. Jeg bør seriøst lære meg å lese gjennom alle trofeene og hva det innebærer før jeg spiller spill, men det ødelegger litt av moroa med å finne ut ting selv...irriterende at de 1500Gil jeg fikk fra å selge noe dritt for 80 timer spilletid siden nå gjør at jeg har mistet totalt intressen i å fullføre resten av oppdragene og trofeene.

Lenke til kommentar

Det der med våpen er et helsikke syns jeg. Er på slutten av chapter 4, og har samme våpen som jeg har hatt fra starten omtrent, når skal jeg begynne å oppgradere? Når jeg får nye? Eller nå? Hvilke våpen er bra, og når får jeg de?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Første våpenet det er verdt å bry seg om er i kapittel 12. De fleste toppvåpnene får du ikke før et stykke etter du har klart spillet

Lenke til kommentar

Jeg har lært leksen min fra et Castlevania-spill og beholder uten unntak minst en ting av hver ting jeg plukker opp. Om jeg så skulle finne et dolokk i introen vil jeg drasse det med meg helt til siste slutt i håp om at det skulle bli brukbart en gang. :p

Har for øvrig kommet til kapittel ti, og den "vanskelige" bossen i slutten av kapittel ni jeg gruet meg til gruset jeg uten å dø en eneste gang. Kanskje jeg må roe meg litt med grindingen nå. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Tingen med Barthandelus, dvs bossen i slutten av kap 9, 11 og 13, er at hvis du er for treg og kampen varer for lenge så aktiverer han Doom, som teller ned til du automatisk dauer. Derfor det er så totalt forskjellig om folk synes han er vanskelig eller ikke- de som er for trege, får problemer

Lenke til kommentar

På første playthrough er jeg casual gamer. På andre er jeg hardcore gamer.

Blir litt som når jeg spilte Final Fantasy 7 på PS1 en hel sommerferie. Først spilte jeg gjennom uten noe guides og bare nøt alt jeg kom over og cutscenene og så ikke snurten av spesialbosser e.l. som krever masse ting for å dukke opp.

Andre gjennomkjøring var jeg masochist og fulgte en strategy guide, og ville ha med meg ALT som fantes i spillet. Epic battle med Diamond Weapon, leting etter sjeldne chocobos og mye hating og kjedelige grinds. Da spilte jeg ikke for å ha det moro, bare for å få alt ut av spillet jeg ikke hadde oppdaget første gang.

Samme kan man gjøre i Pokemon-spillene. Spille "fort" gjennom og banke alle trainers og that's it, eller bruke 40 timer til på å fange absolutt ALLE pokemons og finne alle sjeldne skills og legendary pm's.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg er litt uenig. FFXIII er utrolig morsomt og har vokst noe sinnsykt på meg, og nå (i starten av kapittel 10) er jeg blitt ganske avhengig. Alle seks trenger bare litt til crystanium for å få en ny skill eller stat. Når Lightning får noe nytt er Fang ganske nært, og når hun får noe er Vanille nært å få noe. Når hun igjen har fått noe er Lightning nesten klar til neste stat, og så videre. I tillegg har jeg åpnet opp alle rollene til alle folkene, så nå kan jeg begynne å lage egne taktikker. Dessuten kan jeg oppgradere våpen og sånt tull til alle folkene, noe som igjen krever litt grinding. Men siden våpen, accessories og det der også går opp i level er det enda mer som er neeesten klar til å gå opp i level. Da blir det fort "bare fem minutter til". :p Det er en av hovedgrunnene til hvorfor spill blir bra eller dårlig. Uansett hvor bra historien er, hvor bra grafikken er og så videre hjelper det ikke hvis jeg ikke gidder spille spillet.

Når det er sagt likte jeg FFX-2 faktisk bedre en dette. Der var det mindre folk å holde styr på, langt færre cutscenes og kulere skills. Greit det "bare" var tre jenter, men hva så? Og greit nok hadde vi ikke et verdenskart å gå rundt på, men jeg savnet det ikke i det hele tatt.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hadde akkurat uberflaks med Shaolong Guis- farmet 3 stk på rad som ga Dark Matter. Har nå nok Kaiser Knuckles til både Fang og Lightning, noe som igjen gjør det lettere å farme etter mer.. men var smådumt å oppgradere dem så tidlig, merker jeg trenger mer gil og Long Guiene er kjeie motfor Adamantoisene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...