Gå til innhold

Final Fantasy XIII-tråden

lknight

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Ikke teknisk sett duping, eller, det er meningen at det skal gå an. Traphezehedron er dyreste katalysatoren, koster 2 mill. Du kan få den av Adamantoise, men det tar tid. Hvis du oppgraderer visse våpen (f.eks det Fang sin Shamanic Spear) level - altså absolutt maks - og så tar Dismantle, fåt du blandt annet 3x Traphezedron tilbake. Å oppgradere maks koster ca 1.4 millioner Gil om du gjør det riktig, pluss at du trenger en Traphezehedron i prosessen, så det du egentlig gjør er å betale 1.4 mill for å gjøre 1 Traphezehedron om til 3.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

FF DLC? That'll be the day. Men det er fortsatt en haug med bosser å velge mellom og bryne seg på etter historien er slutt, bosser som er mye verre enn historiebossene.

Lenke til kommentar

Fikk endelig runnet dette. Deilig spill alt i alt, men ganske kjedelig slutt.

Jeg hadde foretrukket om de andre faktisk endte opp som C'ieth og Fang/Vanille ødela hele Cocoon som Ragnarok. Hadde vært tusen ganger mer originalt og minneverdig enn den dårlige "alt gikk bra til slutt"-slutten.

Endret av Patney
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hvordan bør jeg gå frem mtp våpen og oppgradering? Bør jeg fortsette å oppgradere det våpenet jeg har begynt på, eller begynne med nye våpen ettersom jeg får de?

Du bør velge våpen med omhu. Det er stor forskjell på toppstatsene på de forskjellige våpnene. Fang sin Dragoon Lance for eksempel, har over 900 i strength når den er oppgradert maks (lv 100). Mine favoritter til folka er: Dragoon Lance til Fang, Lionheart til Light, Hawkeye til Hope og Belladonna Wand til Vanille. Snow og Sazh suger så hardt at de ikke trenger våpen :p spilte gjennom hele spillet uten å bruke dem når jeg hadde valget. Min Fang er makset nå med Dragoon Lance (Heter Kain's Lance påtredje nivå), 3x Kaiser Knuckles og Genji Glove... over 3800 i strength og har sett ho gjøre 4-500k i skade med Attack. De ekstra hundretalls strength poengene kommer godt til nytte når du begynner å gjøre virkelig skade.

Lenke til kommentar

Hvordan bør jeg gå frem mtp våpen og oppgradering? Bør jeg fortsette å oppgradere det våpenet jeg har begynt på, eller begynne med nye våpen ettersom jeg får de?

Du bør velge våpen med omhu. Det er stor forskjell på toppstatsene på de forskjellige våpnene. Fang sin Dragoon Lance for eksempel, har over 900 i strength når den er oppgradert maks (lv 100). Mine favoritter til folka er: Dragoon Lance til Fang, Lionheart til Light, Hawkeye til Hope og Belladonna Wand til Vanille. Snow og Sazh suger så hardt at de ikke trenger våpen :p spilte gjennom hele spillet uten å bruke dem når jeg hadde valget. Min Fang er makset nå med Dragoon Lance (Heter Kain's Lance påtredje nivå), 3x Kaiser Knuckles og Genji Glove... over 3800 i strength og har sett ho gjøre 4-500k i skade med Attack. De ekstra hundretalls strength poengene kommer godt til nytte når du begynner å gjøre virkelig skade.

Hvor finner jeg denne dragelansa? Og forøvrig så foretrekker jeg å bruke Physicists (?) Staff til Vanille for å sørge at vi aldri dør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Du kjøper den i butikken du får av å ta E2 i Titan's Trial i Faultwarrens. Koster 280k. Den staven du bruker har forøvrig max 424 på både strength og magic, noe som er under halve det som er maks på andre våpen, så du ofrer en del

Lenke til kommentar

Du kjøper den i butikken du får av å ta E2 i Titan's Trial i Faultwarrens. Koster 280k. Den staven du bruker har forøvrig max 424 på både strength og magic, noe som er under halve det som er maks på andre våpen, så du ofrer en del

Jeg har absolutt ikke tenkt til å bruke den staven for alltid, men foreløpig har jeg ikke fått tak i noe bedre og den øker styrken til Cure med over 50%.

Lenke til kommentar

Men er det ikke vits å oppgradere våpnene man har når man får oppgraderings-muligheten? (når er det forresten? Har ikke spilt på over en uke).

Bare spare ressurser til en eller annen gang senere? Eller kan jeg gjenbruke ressursene ved å ødelegge våpnet de er brukt i?

Vil jo gjerne være så powerful som mulig der jeg er NÅ, ikke om 20 timer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Du kan bruke opp alt du har av komponenter tidlig på, de er ikke verdt en dritt senere i spillet uansett. Har litt gitt opp spillet nå, har ikke mulighet til å få alle trofeene uansett fordi jeg solgte unikt søppel tidlig på så jeg da ikke får Treasure HUnter trophyen. Kan ikke fordra spill som har slike trofeer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...