Gå til innhold

Final Fantasy XIII-tråden


lknight

Anbefalte innlegg

Sånn er bare FF-spillene. De er lineære fordi historien krever at spilleren skal være på riktig sted til riktig tid, ikke vandre rundt i ørska i skauen når en cataclysmic event skjer et annet sted. Det er gjerne derfor FF-type spill kalles en egen genre, JRPG (Japanese RPG). Det er stor forskjell på JRPG's som final fantasy, lost odyssey eller dragon quest, til vestlige som type Baldur's Gate, Oblivion, Morrowind, KOTOR.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere tusen mer HP? Da har du grindet sinnsykt mye. :p Når det er sagt kan det være lurt å ha mye HP. Jeg fant en vanlig fiende som fortsatte å skade meg en god stund etter at jeg var død. Dvs han kverket meg med ett angrep, og det er ikke en dritt jeg kan gjøre med det. Kjipt... Klarte heldigvis å snike forbi, ellers hadde jeg måttet håpe han ikke angrept lederen i gruppen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hva pokker er det med summons og transformering til kjøretøy? xDDD lo så jeg nesten datt av stolen etter å ha tatt Sazh sin Eidolon battle

Lenke til kommentar

Ingen av karakterene er dårlige, det handler bare om å fatte kampsystemet og bytte paradigmer så ofte som nødvendig. En grei strategi er å begynne å slå et par chains med commander, så pøse på med dual casting hvor alle er ravager. Så fyker stagger opp og man drar på med Commander igjen og slår løs. Samme strategi gjelder Sazh og Vanilla også. Om man ikke fatter systemet godt nok så dør man, spesielt på bossen på kapittel 6.

Lenke til kommentar

Er det viktig å lage egne Paradigms eller får man automatisk flere som passer forskjellige roller som de to første man fikk?

 

"Dual casting hvor alle er ravager" skjønner jeg ikke helt hva du mener. Er bare i chapter 3 enda jeg, da men. Har gått hele mappet frem og tilbake 3-4 ganger nå for å maxe ut paradigmene til alle sammen før jeg går videre :p

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Vil ikke akkurat si alle karakterene er like gode... Har endelig kommet så langt at jeg kan sette opp eget lag, og da er det girlpower all the way. Slipper å høre på whiningen til Hopeless, "I'm a hiro" fra Mr Nakamura og discodansen til Afroman >.> Slik mine har utvikla seg har Light og Pinkboobs best magic og Fang har best strength, og Pinkboobs er best på healing. Mister Synergist rollen med de tre her så mulig jeg må bytte Pinkboobs med Hopeless når bossen kommer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Slutten av 9 ja. Antall timer avhenger av hvor mange fiender du vimser borti på veien, tipper alt fra 10-20 er mulig. Tidlig i kap 9 er genialt sted å farme penger, så vimse rundt i sirkel der en god stund.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Det er lurt å sjekke beskrivelsen av de forskjellige items.

De hvor det står "can be sold for a premium" eller noe lignende, er ment for å selges slik at man har nok penger til å oppgradere våpen. Vet hvertfall at dette gjelder incentive chip, credit chip, gold nugget, gold dust, perfume og de forskjellige dolls man finner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Det er lurt å sjekke beskrivelsen av de forskjellige items.

De hvor det står "can be sold for a premium" eller noe lignende, er ment for å selges slik at man har nok penger til å oppgradere våpen. Vet hvertfall at dette gjelder incentive chip, credit chip, gold nugget, gold dust, perfume og de forskjellige dolls man finner.

 

Det er hovemåten å få penger på, iallefall tidlig i spillet. Er credit og incentive chips man kan farme tidlig i kap 9

 

og da er det girlpower all the way.

Og på hvilken måte er ikke Vanille verre enn alle andre? :p

 

Jeg skulle virkelig ønske at man kunne velge Japansk språk med teksting.

 

 

Tidligere utvikla medic skills enn de andre, samt brukbart med magic.

Lenke til kommentar

Er det sånn hele tiden at jeg alltid har nok CP til å fylle opp alle rollene til alle karakterene bare jeg sweeper level frem og tilbake et par ganger og dreper alle monstre pånytt?

Fikk nettopp et par nye roller etter å ha vært maxa ut leeeeenge, så jeg hadde nesten 2000 CP, og kunne bare maxe ut de nye rollene med en gang. Dette er bare i starten av Chapter 4, da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Du kan det men det lønner seg ikke, fordi mengden CP du trenger og får fra fiender fort skyter i været etterhvert som du går fremover. I kap 9/10 må du regne med 1000-2000 per "ting" du unlocker med CP, og går ut fra dte blir mer og mer etter det

Lenke til kommentar

Stemmer det. Etter all farminga jeg gjorde (6600 CP hvert 2-3 minutt i 3-4 timer) så kunne jeg fortsatt bare maxe 2 av 3 roller når jeg fikk det nye nivået. Koster helt sinnsykt med CP. Når du får nest siste level burde du få Vanilles Death spell i sabotour istedenfor å fortsette i medic for med den kan du "farme" de svære dinosaur faenskapen i Gran Pulse som har en sjanse for å droppe itemen du trenger for å oppgradere til T3 våpen. Det selger også for 150.000 gil og koster 2.000.000 gil å kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...