Carisma'03 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Vurderer å bytte til tokanaler, unødvendig med firekanaleren min føler jeg. Kan få denne BF 1502 (2x 150w rms) til 800 kr. - koster egentlig mye mer. Vil jeg merke noen forskjell? Endret 29. desember 2009 av Carisma'03 Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Om du har brokoblet 4-kanalern til hver side framme så skal det være mer enn nok effekt, tviler på at det blir enorm forskjell da. Regner også Alpine som bedre kvalitet enn Dynabel mtp lydkvalitet. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Ok, takker for svar. Bare så du vet det er den MRP-F250'en min en eldre versjon. Men det har kanskje ikke noe å si? Ligner den på bildet her; Lenke til kommentar
go4life Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Dynabel er ikke kjent for og ha fin lyd, men egner seg til subwoofere! Så skal du ha god lyd til høytalerne dine så anbefaler jeg Audison sine forsterkere, skal du bruke det til sub så er Dynabel fint Endret 29. desember 2009 av go4life Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Nei ok. Men har nettopp kjøpt monoblokk skjønner du, en Alpine MRP-M650 - liten og kompakt, med kraft, presisjon og kvalitet Tror ikke jeg skal bytte ut den med det første. Tror jeg bare beholder Alpine 4-kanaleren forløpig da. Funker jo greit Men takk for tipsene, får sikkert bruk for de senere. Lenke til kommentar
go4life Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Da trenger du nok ikke å bytte nei! Hvordan liker du Alpine forsterkerne dine? Spiller de rent, eller er de litt som Dynabel laget for bass? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Nei de spiller helt fint de. Liker de! Monoblokka er jo seff laget for bass 4/3/2-kanaleren leverer bra nok til frontsettet for min del. "Mye lyd for pengene" Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Tror go4life må teste dynabel sine forsterkere på noen skikkelige høyttalere, som er riktig montert osv, så kanskje han endre synspunkt... Tipper han ikke har hørt en skikkelig innstallasjon med dynabel forsterkere. Greit nok at Audison er konge på lydkvalitet, og ikke kan sammenlignes med dynabel, hverken på pris eller kvalitet, men dynabel forsterkerene er vel så bra som veldig mye annet på markedet, og ser mann på pris så er de overlegne. Når det gjelder spørsmålet her, så vil du neppe merke noe forskjell om du bytter til en dynabel bf1502, så det er det ingen vits i å gjøre Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Tror go4life må teste dynabel sine forsterkere på noen skikkelige høyttalere, som er riktig montert osv, så kanskje han endre synspunkt... Tipper han ikke har hørt en skikkelig innstallasjon med dynabel forsterkere. Greit nok at Audison er konge på lydkvalitet, og ikke kan sammenlignes med dynabel, hverken på pris eller kvalitet, men dynabel forsterkerene er vel så bra som veldig mye annet på markedet, og ser mann på pris så er de overlegne. Når det gjelder spørsmålet her, så vil du neppe merke noe forskjell om du bytter til en dynabel bf1502, så det er det ingen vits i å gjøre Har et inntrykk av at Dynabel er brukbart, og prisgunstige. Ok skjønner, da driter jeg i det Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Endelig ferdig med brokoblingsstyret, så nå spiller forsterkeren 2x 180w rms isteden for bare 2x (4x) 40w, merker faktisk litt forskjell på dette. Høytalerne spiller mye klarere og bedre ved høyt volum... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå