Miliane Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Har nettop kjøpt meg et Nikon D3000 kamera, og trenger et nytt objektiv med mere zoom og et makro objektiv. Noen gode forslag? Maks pris 3500 pr stykk. Blir nok en del bilder med litt dårlig lys, og bilder der objektet er i bevegelse. Trenger alt av gode forslag, da jeg er ganske ny innen dette. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Du får ikke makro, god lystyrke og "mye zoom" i et og samme objektiv. Jeg vil anbefale deg Sigma 70-300mm f/4-5.6 EX OS HSM eller Nikon 70-300mm f/4-5.6 AF-S VR som telezoom som tar over der ditt nåværende kitobjektiv stopper. I tillegg er Nikon 35mm f/1.8 AF-S et knakandes kjekt objektiv til genrell fotografering i dårlig lys. Endret 28. desember 2009 av Andreasfe Lenke til kommentar
Miliane Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Takk for svaret, skal se på de. Og tar gjerne imot flere forslag Eventuelt meninger om hvilken av de to som gir mest for pengan? Lenke til kommentar
arela Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 og trenger et nytt objektiv med mere zoom og et makro objektiv Dersom du sløyfer nytt, og attpåtil ikke trenger autofokus, så får du en 55mm Nikon makro for en billig penge. Lenke til kommentar
Miliane Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 har sett litt på denne også http://www.digit.no/wip4/review/lens.epl?id=155911&p=A er den grei eller? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Den du linker til vil gi deg litt bedre bilder på minste brennvidde,men etterhvert som du zoomer vil fordelen angående lysstyrken forsvinne,og forskjellen til den du har nå er ikke så altfor stor. Hvorfor ikke kjøpe en blits først ?,SB 600 gjør at du kan rette lyset opp i taket å unngå grelle farger og harde skygger. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Dersom du sløyfer nytt, og attpåtil ikke trenger autofokus, så får du en 55mm Nikon makro for en billig penge. Nikkor 55mm f/2.8 macro er et flott objektiv når det fungerer, men det går _ikke_ til 1:1. Etter å ha hatt det på service for fiks av det beryktete "olje-på-blenderlamell-syndromet", har dette skjedd på nytt med mitt eksemplar. Da blir det plutselig umulig å endre blenderåpningen. Anbefaler heller 60mm makro fra Nikon. Endret 29. desember 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå