nygards Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Verken kupevifte eller motorvarmer har virket, så målte litt nå. Der er 230 volt helt til kontakten inn på hjernen/sentralen/boksen. Ut av boksen går det ledning til batteriet som er 14 volt på, en ledning til motorvarmer og kupevifte (deler seg lenger bak), denne kontakten og den ledige er det 0 volt på. Konklusjon; deffekt sentral? er ingen sikring inni. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Har du en styreenhet inne i bilen med klokke osv på? Har den fungert før? Lenke til kommentar
nygards Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Har du en styreenhet inne i bilen med klokke osv på? Har den fungert før? Den har aldri fungert, der er ikke styreenhet inne i bilen. Stikkontakt i grillen, ledning til boks, ledning fra boks til batteri, ledning fra boks til fordelingskontakt med ledning videre til motorvarmer og kupevifteuttak. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Da trenger du med andre ord en slik, alternativt en slik med trådløs fjernkontroll. Den siste er på sett og vis enklere å montere, i og med at du ikke trenger å trekke kabler inn i bilen og demontere interiøret. En svært enkel og billig løsning er å sette konstant 12V på styrestrømkontakten på laderen, noe som betyr at motor- og kupevarmeren er på hele tiden mens ledningen er plugget inn. En kort ledning med en strømtyv fra den røde pluss-lederen til den ledige kontakten med klokkesymbolet på dette skjemaet. Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Har DEFA-pakke i bilen min, der lyser det en grønn diode på boksen i motorrommet når 230V er tilkoblet. (Regner med denne ikke lyser eller lyser rødt når det er noe feil.) Det er også en hengesikring på en av ledningene inn/ut fra boksen. Kanskje denne er gjemt et annet sted litt unna boksen på bilen din? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 "Sentralen" som du kaller det er ikke noe annet enn en batterilader. Det skal være en hengesikring på den ledningen som går til +, - skal gå til chassis. Hvis batteriladeren er defekt koster en ny ca. 1300- 1400 kr, har du ikke råd til dette kan du bare bytte den ut med en splitter til ca. 2-300 kr. Du mister da batteriladeren, men du vil få kupe- og motorvarmer. Pass også på at ledningen som skal være mellom + tegnet på batterilader og klokkesymbolet er inntakt. mangler denne eller ikke er skikkelig montert, vil ikke systemet fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå