Gå til innhold

Erfaringer med Sony Alpha A500?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er helt normalt at elkip anbefaler Sony,der er det de tjener mest.

Jeg ville nok kjøpt Olympusen av de to der.

Hvorfor ikke se på Nikon D3000/D5000 dem har et kjempefint opplæringsprogram innebygget i kameraene.

Har Sony alpha a500 selv, og det er et utrolig bra kamera! :) Anbefaler det på det sterkeste. Veldig lett å bruke, og lære seg.

Lenke til kommentar

Hmm, 1-1 altså. Hadde i utgangspunktet tenkt på et Olympus, mye grunnet størrelsen og bildestabilisator i huset. Ser at Sony har et mye større ISO"område", men holder det egentlig med opp til 1600?

Er nybegynner, men ønsker et kamera å bryne meg på :)

Nikon D5000 ser forsåvidt ikke dum ut, men en bør da få med objektiv m/stabilisator(?)

Lenke til kommentar

Egentlig er det hipp som happ hva du velger av disse. Alle er i praksis svært like. D5000 har nok en tanke bedre egenskaper på høy ISO dog. D5000 gir deg også video. Det får du afaik ikke på noen av de andre alternativene du har sett på. For tiden er det vel en deal med at du får med en liten ekstern blits på D5000, det taler også til dens favør. Den er veldig mye bedre enn den interne, selv om de større variantene naturligvis er enda bedre.

Lenke til kommentar
Egentlig er det hipp som happ hva du velger av disse. Alle er i praksis svært like. D5000 har nok en tanke bedre egenskaper på høy ISO dog. D5000 gir deg også video. Det får du afaik ikke på noen av de andre alternativene du har sett på. For tiden er det vel en deal med at du får med en liten ekstern blits på D5000, det taler også til dens favør. Den er veldig mye bedre enn den interne, selv om de større variantene naturligvis er enda bedre.

Jeg kan ikke si noe om Olympus og Nikon, men Carl Garrard på Alphamountworld.com testet a500 og Tamron 28-75 f/2,8 sine iso-egenskaper, og bildene ser jo absolutt brukbare ut.

Lykke til med valg av kamera.

Godt nytt år!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...