Gå til innhold

Dure lyd når jeg kobler pc til anlegg...?


Anbefalte innlegg

Har hatt dette problemet med flere pc'er. Jeg vet at det ikke har noe med lydkortet å gjøre men kansje jordingen.

 

Pc'en er koblet med jording, anlegget ikke, Kan dette ha noe med problemet å gjøre?

 

Og ikke skriv inn dritt, har erfaring med at svarene jeg får her overhode ikke har noe å gjøre med det jeg spør om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt dette problemet med flere pc'er. Jeg vet at det ikke har noe med lydkortet å gjøre men kansje jordingen.

 

Pc'en er koblet med jording, anlegget ikke, Kan dette ha noe med problemet å gjøre?

 

Og ikke skriv inn dritt, har erfaring med at svarene jeg får her overhode ikke har noe å gjøre med det jeg spør om.

 

Tja.... høres jo ut som et jordingsproblem, - hva med å koble jord på anlegget til jord på pc'en?

Lenke til kommentar
Får du samme during med hodetelefoner?

Når du spiller lyd med anlegget fra annen kilde enn PC?

PC-høytalere?

 

Eller oppstår kun i kombinasjonen PC/anlegg?

 

Nei det er kun fra pc'en det kommer durelyd, men jeg har også brukt trådløs sender fra pc til anlegg, og da kommer det ikke durelyd, men da er det ikke så god lyd som når jeg kobler direkte.

Lenke til kommentar
Har hatt dette problemet med flere pc'er. Jeg vet at det ikke har noe med lydkortet å gjøre men kansje jordingen.

 

Pc'en er koblet med jording, anlegget ikke, Kan dette ha noe med problemet å gjøre?

 

Og ikke skriv inn dritt, har erfaring med at svarene jeg får her overhode ikke har noe å gjøre med det jeg spør om.

 

 

Har du prøvd å bytte linjekabel? Hadde samme problem, og det var bare dårlig kontakt i linjekabelen. Byttet denne og det funket fint

Lenke til kommentar
Hva mener du med skjermet?

 

Med det mener jeg at den ene lederen i kabelen går som en strømpe på utsiden av den andre lederen. En høyttalerkabel har to ledere ved siden av hverandre, mens en skjermet kabel har den ene lederen inni den andre.

 

BTW- en skjermet kabel og en linjekabel er det samme..

Lenke til kommentar

Jeg kan si deg at jeg har også en slik jevn dyp durelyd fra pc'n mot stereoen. Jeg har bærbar pc.Og nå jeg bare kjører på batteri er lyden helt suveren og ingen durelyd.Så det er trolig noe med strømmen og kanskje jordingen.Jeg har fått som tips å prøve med en "ikke jordet" skøytekabel på strømforsyninga til pc'n.Skal skaffe det og teste ut.Det er helt sikkert mulig å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Har hatt akkurat det samme problemet selv. Det kommer mest sannsynlig av at forsterkeren din er koblet til 2 forskjellige jordings kilder, der hvor det ene er jording fra strømnettet(via PC). Den andre kilden kan f.eks være kabeltv(mitt problem).

Den eneste "lovlige" måten å bli kvitt duringen på er å få fjernet en av jordingspunktene. Det jeg gjorde var å kjøpe et galvanisk skille som jeg satt på kabeltv inngangen. Da forsvant all støy. En annen løsning(hvis mulig) er å bruke optisk kabel mellom pc og forsterker. Et galvanisk skille filter får du f.eks. kjøpt på www.tveco.no til 272,00 kr(varenr FLGS01).

Lenke til kommentar
Har hatt dette problemet med flere pc'er. Jeg vet at det ikke har noe med lydkortet å gjøre men kansje jordingen.  

 

Pc'en er koblet med jording, anlegget ikke, Kan dette ha noe med problemet å gjøre?

 

Og ikke skriv inn dritt, har erfaring med at svarene jeg får her overhode ikke har noe å gjøre med det jeg spør om.

 

 

Disable mikrofon og alle andre ting enn wave, (cd) og sound.

Demp også output til lyd nivået bruk anlegget som amplifier.

 

 

og ..

 

slå av dildoen eller slutt og dra deg.... kanskje det hjelper også...

Lenke til kommentar

Har du skrudd ned/dempa heilt MIC inn og Line inn? Det glemte eg ein gang, gå da blei det litt etterforsking ja. Prøv det også.

 

Ellerså har vel forsterkern jordingspunkt på ei skrue bak? Kva skjer om du ikkje gjorder pc'n da?

Eg har aldri jorda pc'n... gått bra til no!

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem med during / støy i høyttalerene

på anlegget med audiokabel fra PC. Spesielt på filmer med

mye dialog er det umulig å høre noen ganger..

 

Anlegget mitt er fra 1994 så har ingen jordet kontakt.

Hvordan får jeg jordet forsterkeren da med en skrue osv

bak på panelet? Har også kabel-tv ledning inn i anlegget

pga radio via kabel-tv. Leste noen nevnte fare for "dobbel

jording" da, noe jeg har lite peilign på..

 

Jeg har testa ulike kabler uten hjelp, men vurderte kjøpe

en audiokabel, skjermet med gullbelagte RCA-kontakter

på Clas Ohlson (32-2018 10 m kr 199) Men da trenger jeg

en forgrenerkablel fra 2xphono til mini-jack, og den er jo

ikke skjermet - så da er jeg kanskje like langt?? :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...