dSRL Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Har Canon 50mm, men syns det blir litt trangt innomhus. I tillegg har jeg bestilt Canon 17-55 f/2.8 Men lurer på om jeg trenger ett lyssterkt fastobjekt i tillegg?! Leste at Sigma 30mm f/1.4 kan være litt "vrien", er Canon 35mm f/2 ett alternativ eller finnes det andre til en ok pris? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Personlig syns jeg selv 35mm blir litt for trangt innomhus. Sigma 30mm f/1.4 EX HSM er ikke vanskelig å bruke. Det jeg tror menes med vanskelig i dette tilfellet er at fokusplanet blir veldig smalt ved f/1.4. Men dette gjelder såklart alle objektiver med f/1.4. Jeg ser pr. nå ingen direkte utfordrer til Sigma 30mm f/1.4 EX HSM når det gjelder et såkalt normalobjektiv til Canon-kamera med cropsensor. I hvertfall ikke innenfor normale prisrammer. Det eneste må være Canon EF 28mm f/1.8 USM, men dette går for å være litt soft på vidåpen blender. Endret 28. desember 2009 av Andreasfe Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Tusen takk for svar andreasfe. Jeg syns Sigma 30mm f/1.4 høres lovende ut etter det jeg har lest, så jeg vil lete etter ett pent brukt eksemplar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå