Gå til innhold

Hvordan få inn vanlig DVD film på Netbook laptop?

Anbefalte innlegg

Hei, skal på en lang reise med kone og 2 små barn og vurderer å kjøpe en "feriepc" i 12"-13" størrelse med god batterikapasitet. Problemet er at maskinene som passer ikke har DVD spiller og da hjelper det lite med lang batterikapasitet når ungene ønsker å se vanlige dvd film under f.eks flyreisene. Er det noen som vet om jeg bør satse på en mer stasjonær pc med optisk drive eller kjøpe ekstern harddisk til netbook'en ? Eller går det an å få inn vanlig DVD film inn på en slik pc på en annen måte ? Beklager at jeg ikke har så mye peiling men jeg er evig takknemlig for hjelp. Tusen takk !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du kan bare rippe filmen over i det formatet du vil ha den på, eventuelt og krympe den så den ikke tar så mye plass på harddisken. Ripit4me, DVD Decrypter, og DVD Shrink fikser den jobben glatt og enkelt. :thumbup:

Du kan og lage ISO fil av DVD en som Big_JT skriver og kjøre på virtuel disk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ja du kan bare rippe filmen over i det formatet du vil ha den på, eventuelt og krympe den så den ikke tar så mye plass på harddisken. Ripit4me, DVD Decrypter, og DVD Shrink fikser den jobben glatt og enkelt. :thumbup:

Du kan og lage ISO fil av DVD en som Big_JT skriver og kjøre på virtuel disk. :thumbup:

Takk for gode svar men for en som er datateknisk analfabet så må jeg spørre om dere mener jeg skal rippe DVD filmen på en annen PC og overføre til Netbook'en via USB ? Kan Netbooks kjøre DVD film (standard, ikke HD) via en ekstern USB harddisk ? Eller vil den eksterne harrdisken uansett kreve strømnettstilkobling ? Takk igjen !!!

Takk for gode svar men for en som er datateknisk analfabet så må jeg spørre om dere mener jeg skal rippe DVD filmen på en annen PC og overføre til Netbook'en via USB ? Kan Netbooks kjøre DVD film (standard, ikke HD) via en ekstern USB harddisk ? Eller vil den eksterne harrdisken uansett kreve strømnettstilkobling ? Takk igjen !!!

Eller via Flashminne penner ?

Lenke til kommentar

Hei.

Ja, netbooks kan kjøre DVD film og HD-film uavhengig om den ligger på en ekstern harddisk, minnepenn eller på netbooken's egne harddisk.

Og ja, du kan rippe den på en pc med optisk drev og overføre på den måten du foretrekker (minnepenn, ekstern harddisk, usb, nettverk).

Lenke til kommentar

Du kan kjøre det på usbpinner og eksterne harddisker. Eksterne harddisker vil allikevel gje kortere batterikapasitet fordi pc-en då må halde svev på 2 harddisker. Du kan få usb-harddisk som ikkje treng ekstern strømtilførsel, henter då straumen via usb-post.

Ja, di mener og rippe med en annen pc og overføre via usb

EDIT: litt for sein.... du treng alikevel ikkje så ekstremt god batteritid då du kan få tak i batterilader som lader frå sigaretttenneren :fun:

Endret av Sigurdl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...