Fear the Scare Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Hei, jeg driver mye med foto, spesielt dråpemakro, men objektivene som jeg har "fått" av faren min er så gamle at det er har kommet støv i glasselementene.. Så Jeg lurte på om det finnes firmaer etc. som gjør slike rengjøringer av objektiver, uten å toppe over 1000 kroner per objektiv i rensing... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hvis objektivet må åpnes blir det fort dyrt (Det er snakk om finmekanikk og objektivets optiske egenskaper er avhengig av en nøyaktig plassering av alle linseelementer). Er det ikke nødvendig å åpne kan du selv foreta ytre renhold. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg tørr ikke, med mindre det er idiotsikkert.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Tør du ikke foreta ytre renhold? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Støv i glasselementene vil ikke nødvendigvis ha noen innvirking på bildet, da de uansett ikke vil være i fokus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå