Gå til innhold

13 år og får ikke lov å ta en dagstur med tog! hjelp

Zhensic

Anbefalte innlegg

heisann! jeg har et stoort problem, jeg får aldri lov til ting ogsånn jeg er 13 år og føler jeg bør ha lov til mer.... jeg og noen kompiser skal ta en dagstur til ulefoss fra kristiansand med tog uten stopp men jeg får alltid bare et kort og kjapt nei! Jeg føler meg ganske dårlig behandlet og føler jeg vil ha litt mer frihet! jeg har til og med fått en til å hente oss fra togstasjonen og kjøre oss til stedet men det hjelper ikke alle de andre får lov! hva skal jeg gjøre og synes dere jeg burde få lov?

raske svar hjelper fortere :)

thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei!

Først, hvorfor skal vi gå imot dine foreldres besluttning?

Og sist så er du ikke mer enn 13år. Du kan være med å ta valg, men du er fremdeles for ung til å ta besluttinger.

Den der alle andre får lov er en klassiker som har vart i generasjoner. Sannheten er vell mer; Ingen får lov, men alle seie alle andre får lov

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Jo dere forstår jeg ber alltid om grunn men svaret blir uansett "du er bare for liten" ikke noe mer enn det uansett hvor mye jeg ber så er det bare nei men grunnen til at vi skal der er for å skate for de har utrolig bra skate plasser der:)

thomas

Lenke til kommentar

Min tanke, som far, er om du har vist deg verdig en slik tur?

Melder du fra når du blir forsinket?

Har du tatt kortere turer og klart dette greit?

Kommer du deg til og fra ting selv, eller forventer/forlanger du å bli kjørt?

Tillit er ikke noe en får utdelt.

Det er noe en opparbeider.

Ikke ta dette personlig. Jeg vet ingenting om deg og skriver mine tanker rundt det å la ungene reise på tur alene.

Sam

Lenke til kommentar
Min tanke, som far, er om du har vist deg verdig en slik tur?

Melder du fra når du blir forsinket?

Har du tatt kortere turer og klart dette greit?

Kommer du deg til og fra ting selv, eller forventer/forlanger du å bli kjørt?

Tillit er ikke noe en får utdelt.

Det er noe en opparbeider.

Ikke ta dette personlig. Jeg vet ingenting om deg og skriver mine tanker rundt det å la ungene reise på tur alene.

Sam

jeg har tatt alene turer til oslo for å skate selv jeg tilbyr også meg selv ta buss til og fra skate parken men de sier bare nei det er ikke vits når du har mulighet til å bli kjørt og jeg kommer så og si aldri forsent til hverken buss eller ting jeg skal på men hvis det skjer sier jeg selvsagt ifra:)

thomas

Lenke til kommentar

Kjenner situasjonen din altfor godtmen, vi skal allikevel ikkje ta opp historien frå "hvordan få Benny på TG" vis noen kjenner den :p

Mas mye, si at mange andre får låv og at du føler du er voksen nok til å ta vare på deg selv, du har med telefon å di kan kontakte deg hvortid di vill.

Kom med mange gode argument mot at noe kan skje osv....

Lenke til kommentar
Er da nok av steder du kan skate i kr.sand?

Hørtes ut som en tullete ide.

joda det er det men en kompis av meg har akkurat bygget norges råeste ramp inne og der er det også varmt men i kr.sand er det millimeter tykke metallvegger (Fakta det er lagerbygg) og derfor vil vi til ulefoss:)

thomas

Kjenner situasjonen din altfor godtmen, vi skal allikevel ikkje ta opp historien frå "hvordan få Benny på TG" vis noen kjenner den :p

Mas mye, si at mange andre får låv og at du føler du er voksen nok til å ta vare på deg selv, du har med telefon å di kan kontakte deg hvortid di vill.

Kom med mange gode argument mot at noe kan skje osv....

har akkurat gjort det i 3 timer men ingenting er godt nok for disse terroristene av noen foreldre sorry språket men jeg føler det sånn :(

thomas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...