Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med åpning av port 80

Anbefalte innlegg

Har i flere dager nå stresset med å prøve å få åpnet port 80, men uten lykke.

Har en SpeedTouch ST780 ifra telenor.

Vet at jeg kan gå inn på den og inn på noe som heter Game & Application Sharing og Lage en ny applikasjon, og har prøvd å skrive inn TCP 80 men når jeg prøver med en port tester kommer det opp feilmelding. Noen som vet hva jeg kan prøve å gjøre for at jeg skal kunne klare å åpne port 80?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke direkte kjent med telenor's oppsett, men vanligvis så har boksen en egen web server kjørende på port 80.

Nå har jeg ikke en ST tilgjengelig i øyeblikket, men i hovedsak er det å telnette inn som admin og slå av ekstern HTTP.

Kjør "menu" når du har logget inn, gjør ting litt lettere. Tror HTTP serveren ligger under "service system" hvis jeg husker riktig.

Vil også anbefale å slå på nat loopback under "ip config" (gjør at du kommer inn på serveren ifra internt).

oh, og kjør "saveall" før du gir deg, ellers er alt vekke når du restarter ruteren.

Ah, fant kommandoene:

:ip config natloopback=enabled

:service system ifdelete name=HTTP group=wan

Da kommer man fremdeles inn på ST config via lan, mens den ikke tar opp en port på wan siden.

mer info : http://74.125.77.132/search?q=cache:v3Y27d...=clnk&gl=no (google cache, da ngtforum ser ut til å være nede)

EDIT: Moro. Fant igjen et gammelt dokument jeg skrev, som beskriver oppsett av QoS i ST ruteren. http://docs.google.com/View?id=dgmdvpsg_0cfgzcpj3 hvis du er interessert.

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar

Saken er sånn som dette. Har kjøpt oss en DVR boks, altså Digital Video Recorder. Er et overvåkingsutstyr som vi vil ha koblet opp mot nett slik at når vi ikke er hjemme så kan vi koble oss på den og se hvordan det går.

Denne har vi gitt en statisk IP og jeg tror neppe denne har noen brannmur.

Denne er koblet via en D-Link DIR855, men der har vi portforwarded port 80. Har også disablet brannmuren i SpeedTouchen og åpnet port 80 der og, men fortsatt sier div tester at den ikke er åpen.

Lenke til kommentar
Saken er sånn som dette. Har kjøpt oss en DVR boks, altså Digital Video Recorder. Er et overvåkingsutstyr som vi vil ha koblet opp mot nett slik at når vi ikke er hjemme så kan vi koble oss på den og se hvordan det går.

Denne har vi gitt en statisk IP og jeg tror neppe denne har noen brannmur.

Denne er koblet via en D-Link DIR855, men der har vi portforwarded port 80. Har også disablet brannmuren i SpeedTouchen og åpnet port 80 der og, men fortsatt sier div tester at den ikke er åpen.

Du kan evt. definere ekstern port til en annen enn 80, mens intern port fortsatt er 80. Slik at http://<ipadresse>:1234 vil fungere, selv om tjenesten kjører på port 80 internt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...