Evju Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Nå har jeg klart det store og rote bort kameraladeren min rett før jeg skal ut og reise. Kan naturligvis kjøpe lader og/eller ekstra batteri. Lader er litt upraktisk, siden jeg skal til USA og stikkontaktene er jo forskjellige... Men er batteriene jeg kjøper ferdig oppladet? Jeg tipper nei, men håper på det motsatte... Edit: Det er snakk om 400D. Endret 28. desember 2009 av Evju Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Batteriene har som oftest litt strøm på seg, men bør ikke tas ibruk med en gang, de bør lades i ett par timer først. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Nokon har, nokon ikkje, uansett er det anbefalt å lade dei heilt opp før du brukar dei. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Batteriene er ikke ladet opp - dvs. de har en litt ladning (25-30%), så det er nok lader du må kjøpe deg. Tom Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Hvor mye nye batterier er ladet opp kommer helt anpå hvor lenge det er siden de ble produsert. Som en del av produksjonen går de nok gjennom en full oppladningsprosess. Men som kjent mister batteriene power selv når de ikke brukes. Og dersom det er veldig lenge siden de var gjennom denne oppladningen under produksjonen vil de nok ikke gi deg noe gratis rett ut av boksen. Ville ikke bassert meg på det, selvom du kan være heldig og få et batteri som tåler 100-200 skudd. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Nå har jeg klart det store og rote bort kameraladeren min rett før jeg skal ut og reise. Kan naturligvis kjøpe lader og/eller ekstra batteri. Lader er litt upraktisk, siden jeg skal til USA og stikkontaktene er jo forskjellige. Kjøper du ny Canon-lader i Norge, så har de gjerne auto switching mellom 220 og 110 Volt, samt avtakbar strømkabel. Det betyr at alt du trenger når du kommer til USA, er en standard strømkabel med amerikansk støpsel. Kjøper du derimot Canon-lader i USA, er det svært liten sjanse for at den har avtakbar strømkabel, og den kan derfor kun brukes i USA (selve laderen har støpsel innebygget i "boksen"). Eventuelt har Hähnel pakker med multiladere til de fleste produsenter. Canon-varianten kan lade alle Canons batterier, kan brukes i omtrent hele verden (også USA) samt i bil. Kan også lade USB-enheter via innebygget USB-plugg. Den er samtidig en del rimeligere enn Canons originale ladere, og mer anvendelig. Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Kom deg i butikken og kjøp ny lader med en gang... bildene du eventuelt vil gå glipp av ved å ikke kjøpe en ny lader er ikke verdt å tenke på det en gang, kjøp ny på flekken!! Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Du kunne vel også købe et greb der kan bruge standard AA batterier? Det hedder BG-E3 (bruger 6 stk AA). Det kan du sikkert købe (billigere) i USA, og AA-batterier kan du finde i næsten hele verden. Endret 30. desember 2009 av EskeRahn Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Lader er litt upraktisk, siden jeg skal til USA og stikkontaktene er jo forskjellige... Du kan kjøpe lader i Norge og kjøpe et reisesett med stikkontakt adapter f.eks. på flyplassen, så kan du lade batteriene overalt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Du kan kjøpe lader i Norge og kjøpe et reisesett med stikkontakt adapter f.eks. på flyplassen, så kan du lade batteriene overalt. Som jeg skriver i mitt innlegg over, så er det mest sannsynlig ikke nødvendig det engang. Canon laderne pleier å ha avtakbar strømkabel, og autoswitch mellom 110 og 220 volt. Alt han trenger, er en vanlig, standard amerikansk strømkabel, så kan laderen brukes i USA. Rimeligere enn sånne reiseadaptere. Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Du kunne vel også købe et greb der kan bruge standard AA batterier? Det hedder BG-E3 (bruger 6 stk AA). Det kan du sikkert købe (billigere) i USA, og AA-batterier kan du finde i næsten hele verden. Ett grep er en god ide... Men IKKE istedefor lader til det originale batteriet. Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Ett grep er en god ide... Men IKKE istedefor lader til det originale batteriet. Selvfølgelig ikke, men som nødløsning til rejse til lande med andre stiktyper, er det oplagt. Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Du kan kjøpe lader i Norge og kjøpe et reisesett med stikkontakt adapter f.eks. på flyplassen, så kan du lade batteriene overalt. Som jeg skriver i mitt innlegg over, så er det mest sannsynlig ikke nødvendig det engang. Canon laderne pleier å ha avtakbar strømkabel, og autoswitch mellom 110 og 220 volt. Alt han trenger, er en vanlig, standard amerikansk strømkabel, så kan laderen brukes i USA. Rimeligere enn sånne reiseadaptere. Reiseadaptere koster ikke mye, og da har man lademuligheter til alle ladere som takler 110V. Det kan jo også hende at det blir reiser til andre land etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå