JNL Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Er det mulig å få 5.1 med kun en optisk kabel fra Surroundanlegg og inn i minijack på en bærbar PC? Er det mulig å koble optical fra hjemmekinosysteme og til minijack kobling på en bærbar PC og dermed få 5.1 lyd? Endret 6. januar 2011 av Hårek Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Om den bærbare har en optisk utgang så går det fint. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Det kommer jo ann på hva han skal ha 5.1 i fra det. Er det film osv med ferdig 5.1 lydspor så går det greit. Bare huske å sette PCen til 5.1 Er det spill (lite sannsynlig med bærbar PC ) så kan det være vanskeligere, da må det være riktig lydkort. Lenke til kommentar
CaptainOfCrush Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Hvorfor har åpningposten i denne tråden bare fått fire … eh … ja, rykte eller hva faen det er? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Hvorfor har åpningposten i denne tråden bare fått fire … eh … ja, rykte eller hva faen det er? Tja....enten så er det fordi jeg lagde guiden lenge før ryktesystemet ble innført, eller så er det fordi ingen liker tråden 1 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Vet ikke om dette er riktig tråd å spørre i, men vet noen om et sted jeg kan kjøpe en overgang fra USB til sigaretttenner? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Vet ikke om dette er riktig tråd å spørre i, men vet noen om et sted jeg kan kjøpe en overgang fra USB til sigaretttenner? er det en slik en du ser etter ? 1 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 JA!! PERFEKT! Akkurat det jeg lette etter. Visste ikke at det fantes engang. Viel dank! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Hei! Skal til å kjøpe en HDMI-kabel som jeg kan bruke fra den bærbare maskinen og til TV'en. Har sett litt på disse; http://www.dealextreme.com/p/v1-4-1080p-hdmi-male-to-male-cable-3m-length-58388 og http://www.dealextreme.com/p/high-quality-shielded-hdmi-hdmi-multimedia-av-cable-1-8-meter-12836 Og denne, som visst skal være fra Monster Cable; http://www.dealextreme.com/p/gold-plated-1080p-premium-hdmi-v1-3-m-m-connection-cable-2-3m-cable-28529 Vet ikke helt hva jeg burde gå for. Eneste kriteriet er at det kan spille 1080P, og at den er over 1,5 meter lang. Finnes det forresten en HDMI-kabel som kan kjøre både 1080P og 1080i? Er også villig til å gå for dyrere kabler, så lenge de koster under 200 kroner Endret 25. januar 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
TMB Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 Så lenge du ikke skal ha mer enn 10 meter spiller det ingen rolle om den koster 500 kroner eller 50 kroner. Digitale signaler består av enten 1 eller 0. Alle HDMI-kabler kan kjøre 1080i og 1080p Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Alright, takker! Antar byggekvaliteten kan være hakket bedre på de litt dyrere kablene? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 Ja, det er den nok. Men det trengs sjelden. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Hei! Synes du kunne lagt til hva forkortelsene betyr, f.eks. at HDMI står for High Definition Media Interface, osv... Og forresten, SCART har flere navn. Se her: http://en.wikipedia.org/wiki/SCART Men ellers, kjempebra. EDIT: Sorry. Så ikke at artikkelen var gammel. Endret 10. november 2012 av sevs Lenke til kommentar
Pwiur Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg må ha nye kabler til hjemmekinoanlegget mitt fordi bakhøytalerene ikke er lange nok. Hvor får jeg kjøpt dette relativt billig? Må ha 15 meter. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 (endret) Fin tråd, endelig en sånn tråd uten krangel. Jeg vil bare tipse om optisk kabel.. Dette er in igjen nå til 4K TV med apper som Netflix HBO osv... Det er veldig mye herk med Arc dvd HDMI tur retur til anlegg. Da er det ofte like greit å sende en optisk til forsterken og få Dolby digital 5.1 Av og til må man justere lipsync men de fleste avr forsterkere har slike justerbare ting, også de eldre. Endret 24. september 2018 av Gouldfan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå