Flimzes Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 USB standarden tillater maks 5 meter, dog kreves det kabler av ganske høy kvalitet for å få 5m stabilt. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 så jeg vil få problemer med utskrift på en skriver uten forsterkning ? det er snakk om usb2. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Som sagt, du trenger en kabel av god kvalitet (Var det ikke akkuratt det jeg sa?) for såpass lange strekk. Dog er ikke en printer veldig intensiv på overføringen (eksterne disker er langt værre f.eks) Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 når en usb kabel koster 100 kr for 5 meter er den bra nok ? ( det var vist ikke så mange å velge mellom) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Pris trenger ikke bety noe egentlig, er veldig vanskelig å avgjøre uten å teste dem. Men en printer er ikke like kritisk som harddisker o.l. Så de fleste vil nok fungere om de er markert som usb 2.0. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg stemmer for en videre guide egentlig. Spesielt med tanke på plugger. Finnes masse rart til både lyd og bilde. Jeg bare kaster det ut der sånn at noen kan plukke det opp vist de vil. Jeg kan gjerne gi en hånd om det blir tungt, da. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 da stemmer jeg for en liten endring av kabel guden. det er 2 alternativer 1 ) en guide for lyd og bilde kabler og en for data kabler ( men det kommer også inn på lyd og bilde til en vis grad) 2) en guide som tar for seg alt av kabler innen for lyd, bilde og data . men da er plasseringen litt feil der den er nå Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hva trenger jeg for å koble en macbook til en TV som bare har HDMI utgang? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Vanskelig å koble til noe som helst på en tv som bare har utganger. Ellers finnes det mange forskjellige macbooker, så du må nok være litt mer spesifik, men avhengig av modell så trenger du enten en dvi-hdmi adapter, en mini-hdmi til hdmi adapter, eller en display-port til hdmi konvertør. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Utganger/innganger, vet ikke hva forskjellen er Har denne macbooken; http://www.eplehuset.no/produktkategori/33_macbook.aspx Endret 11. mai 2010 av Cpt Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Bruk mer enn to millisekunder på å tenke på de ordene så skjønner du det nok Det var en helt ubrukelig nettside, men fant pc'en igjen på apple.no, det ser ut til at du trenger en konvertør fra mini-displayport til hdmi. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Okey, ja jeg har vært å kjøpt det jeg trengte, så nå funker det bare godt. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 spørsmålet mit er om det er noen som har en oversikt over hvor lang en usb kabel kan være før den mister "signalet" ? jeg jar tenkt å kjøpe meg en større skriver som må plasseres et stykke fra pc'n. usb kabelen bør være på 4.5-5 m. det som gjør meg lit usikker her er at det selges forlengelse kabler med forsterkning fra 4.5 m og oppover. det er litt uheldig en skjøt da de lett kan draes fra hverandre USB har en makslengde på 5 meter, har ikke sjekket, men tror ikke du finner lengre kabler heller. Men de har en løsning. Skal man ha lengre enn 5 meter kabel, så kjøper man en repeter kabel, hvor det sitter en kloss på enden, og forsterker signalet. Dermed kan man forlenge kablene ganske langt uten tap. Skal man lengre enn 10 meter vil jeg nok personlig anbefale en USB til Cat om gjører, som gjør at du kan sende signalet via en vanlig nettverkskabel. Man har en omformer i hver ende, og kan sende signalet opptil 300 meter. (Men da ikke via selve hjemme nettverket, men kun med en egen dedikert kabel) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 USB kan sendes ganske langt med signalstyrke, problemet er at de synkroniserer såpass tett at det blir i "usync" over 5 meter, derfor man trenger repeatere som synkroniserer signalet på nytt hver femte meter. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) USB kan sendes ganske langt med signalstyrke, problemet er at de synkroniserer såpass tett at det blir i "usync" over 5 meter, derfor man trenger repeatere som synkroniserer signalet på nytt hver femte meter. usb over 5 met skal etter sigende funger på trege enheter , som skannere og skrivere , men det blir nok verre for harddisker ell .l hva velger man om man har valget mellom en aktiv usb forlenger opptil 11 mer for ca 300 kr eller 5 meter for ca 200 kr og en nettverks omformer ( usb til cat) til det 10 dobbelte man skal ganske stort behov før man bruker nesten 2 tusen for å forlenge usb kabelen Endret 11. mai 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 USB kan sendes ganske langt med signalstyrke, problemet er at de synkroniserer såpass tett at det blir i "usync" over 5 meter, derfor man trenger repeatere som synkroniserer signalet på nytt hver femte meter. usb over 5 met skal etter sigende funger på trege enheter , som skannere og skrivere , men det blir nok verre for harddisker ell .l hva velger man om man har valget mellom en aktiv usb forlenger opptil 11 mer for ca 300 kr eller 5 meter for ca 200 kr og en nettverks omformer ( usb til cat) til det 10 dobbelte man skal ganske stort behov før man bruker nesten 2 tusen for å forlenge usb kabelen Denne koster kun 315,-, og tar lengder opptil 60 meter: http://leteng.no/Avdelinger/Produkter/USB/USB_Extender_TP/Aten/Aten-Extender-USB1-Tx_Rx1xTP-Max-60-m-UCE-60.aspx Men den er kun USB 1. Skal man opp på USB 2, så blir det litt dyrere, da fra 1700,- opp. Men på de lengdene så blir det fort dyrere med repetere pr 5 meter uansett. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Cat 5/6 Type: Digital Også kjent som: Nettverkskabel Brukt til: Først og fremst som en nettverkskabel. Denon bruker Cat 6 i sin Denon Link overføring av lyd på sine større forsterkere og DVD spillere, samt som klokkesignal på BD spillerene. Sony har også tatt i bruk denne på en av sine nye forsterkere, hvor man kan sende HD video signal til en annen sone i huset. Dette er også en kabel type som vil bli mer utbredd til dette fremover, men alle kjenner den nok som nettverkskabel. Kan også med hell brukes som DIY signal, høytaller og skjermkabel. Leste dette, kan man bruke dette til langt trekk av bilde og lydsignaler? Eventuelt,hvor får man tak i det? Petter Endret 19. november 2010 av Hårek Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Nei, Cat5 er ingen "magisk kabel" som kan brukes til hva som helst. Det som menes er at det finnes utstyr som bruker slik kabel til f.eks bilde, men da finnes det en 'elektronisk boks' i hver ende som gjør om signalet. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Cat 5/6 Type: Digital Også kjent som: Nettverkskabel Brukt til: Først og fremst som en nettverkskabel. Denon bruker Cat 6 i sin Denon Link overføring av lyd på sine større forsterkere og DVD spillere, samt som klokkesignal på BD spillerene. Sony har også tatt i bruk denne på en av sine nye forsterkere, hvor man kan sende HD video signal til en annen sone i huset. Dette er også en kabel type som vil bli mer utbredd til dette fremover, men alle kjenner den nok som nettverkskabel. Kan også med hell brukes som DIY signal, høytaller og skjermkabel. Leste dette, kan man bruke dette til langt trekk av bilde og lydsignaler? Eventuelt,hvor får man tak i det? Petter Det kommer ann på hvor lange strekk. Monoprice har noen billige som sender HMDI signal over 2 stk cat 5 kabler. Koster under 200,-. Men skal du ha lange strekk, så koster det fort penger. Har brukt noen på jobben som sender lyd og bilde, samt USB (for å ha PC ett sted, og skjerm/mus/tastatur ett annet). Og disse koster mange tusen. Lenke til kommentar
aleks200 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Takker.. Bruker den som en guide for å finne ut hva jeg trenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå