Such Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Hva synes forumet? Jeg hoppet rundt på gulvet på den lokale pøbben da jeg fant denne på jukeboksen. Militær-dudene som var der bare gliste av meg, men hva har nå det å si? Jeg leste litt tidligere i dag at dette er John Peel sin uoffisielle favoritt. Hva synes dere? Har dere noe andre gromme låter man kan knytte til John Peel? Det er jo ganske imponerende hvor mange han promoterte gjennom en lang karriere som radiovert. Endret 28. desember 2009 av MariusBR Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Jess, den blei visstnok spilt i begravelsa hans og! Det er jo ei fantastisk låt ingen tvil om det. Det som var beundringsverdig ved John Peel var den breie smaken han hadde (alt fra Napalm Death til Amon Düül til Atari Teenage Riot). Han ga spilletid til band som ellers aldri ville ha fått noen oppmerksomhet blant de breie massene. Ellers så er det jo verdt å nevne at «Blålys» av The Aller Værste i si tid blei spilt hyppig av sjefen sjøl. Lenke til kommentar
Such Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 noen som vet av Peel-arkiver som er åpnet for nedlastning? Lenke til kommentar
Such Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Syd Barret ga ut en egen sin Peel-session. Her en sang fra den, original dette, men Peel-sessionen finner du gjennom Spotify her: http://open.spotify.com/track/4C6ci0HUyRJYuAf26thzml Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Nei, dessverre. Jeg veit at mye av det blei gitt ut på et obskurt plateselskap på starten av 1990-tallet, men at de utgivelsene forsvant for lenge sida. Det finnes litt på diverse live music trackers av det som ikke har blitt gitt ut som kan lastes ned lovlig ettersom at det ikke har blitt gitt ut. (se dimeadozen.org, the-zomb.com) Lenke til kommentar
Such Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Vites det om Brian Jonestown Massacre har spilt inn noe hos Peel? Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Jepp, de spilte visstnok inn en session den 25. oktober 1998. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå