Armageddon Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 "Horror" er da en sjanger i spill. Men "Fear" er fortsatt et FPS og "Dead Space" er en 3rd person shooter. Disse spillene pleier å være merket som horror-spill på forskjellige sider. Men dette er på engelsk da. Da mener du vell edderkopp tegne bak koveret, antar jeg rett? Apropo det tegne, den er heller ikke så ofte på koverret. Hem Nei jeg tenkte mer på hvordan spillet omtales. Om en f.eks søker på "horror" på gametrailers.com så finner man alle spillene som omhandler denne sjangeren. Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Jeg vil si du har misforstått litt, grøsser er jo ikke en spill-sjanger..? Fear, AvP og Doom er jo FPS spill, som tilfeldigvis også er skumle, de fleste FPS spill er jo skummel hvis du spiller på mer enn moderat vanskelighetsgrad i mørke, gjerne også med litt sukkersjokk.. Gears of War i mørke med høy surroundlyd var skummelt! Silent hill, Resident Evil og f.eks Alone in the Dark, er jo 3person action/adventure... Vil du ha Sam&Max og Monkey Island inn i kategorien humor-spill, eller i adventure sjangeren som de hører hjemme? Hvorfor er alt nødt til å passe i én kategori? FEAR og Serious Sam er begge FPS'er, men FEAR er skrekk og Serious Sam komedie. vi kunne hatt Skrekk som en kategori med f.eks FEAR, Silent Hill og Dead Space, og en Komedie-kategori med Monkey Island og Serious Sam. Men vi hadde også hatt en FPS kategori med både FEAR og Serious Sam og en Adventure-kategori med f.eks Monkey Island og Siberia. Da ville det blitt mye enklere å finne et spill vi leter etter. Jeg syns ikke FEAR eventuelt grøsser spill skal ligge under kategorien Komedie. Syns ikke at det er noe morsomt å le til sånne type spill. Tenk deg selv å begynne å le om krigen som herrier eventuelt andre typer depresivt soff og elendigheter. Så man må være forsiktig hva man ler av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå