StucKept Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Hei. Jeg har et problem med et asus engtx260 skjermkort som jeg fikk til jul. Problemet er at når jeg putter kortet inn i datamaskinen (PCIExpress) så skjer det ingen ting, det virker som om maskinen ikke merker at det er der! Når jeg prøver å installere driveren til skjermkortet så får jeg bare en feilmelding. Det skjermkortet jeg brukte før var et skjermkort som er innebygd i hovedkortet (ATI). Jeg har prøvd a avinstallere driverene til det skjermkortet som er innebygd i hovedkortet, men de bare blir installert igjen av seg selv når jeg restarter maskinen. Har også forsøkt innstillinger i bios uten hell. Har også oppdatert bios til siste versjon. Bruker win 7 32bit. Hovedkortet er et AMD690GM-M2. Begynner å lure på om det er noe feil med kortet. Noen som har noen tips? Endret 28. desember 2009 av Robert15 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 [1] Start med å laste ned denne pakken: PS: Alle linkene inneholder samme fil. PS: Pakk ut filen til skrivebordet. Last ned fra Ziddu Last ned fra MediaFire Last ned fra MegaUpload Last ned fra RapidShare [2] Last ned nyeste driver til ditt nVidia skjermkort. http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk [2] Avinstaller alt relatert til ATi fra Kontrollpanel > Programmer og funksjoner. [3] Restart og start opp maskinen i Sikkermodus. http://oss.viztnd.com/sikkermodus.shtml http://www.hardware.no/artikler/sikker_modus/3380 [4] Start DriverSweeper. - Sett en hake i ATi-Display og klikk Analyse. - Når søket er ferdig, ser du til at det er hake i alle rutene og klikker Clean. [5] Restart og start på nytt opp i Sikkermodus. Start CCleaner og kjør Renser til det ikke er mer skrotfiler, og Register til du får meldingen; Ingen feil funnet. [6] Slå av PCen, koble fra strøm og monter ditt nye skjermkort. PS: Se til at det er montert skikkelig, husk eksempelvis å koble til 6pin PCIe kontakten. [7] Start opp PCen og gå inn i BIOS menyen. I BIOS menyen ser du til at det integrerte skjermkortet er deaktivert. Om det ikke er deaktivert, så deaktiverer du dette og lager + avslutter BIOS. [8] Start op maskinen på vanlig måte. [9] Installer nyeste driver til ditt nye skjermkort. [10] Ta en restart og du skal være klar til å bruke ditt nye skjermkort. Lenke til kommentar
StucKept Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Jeg gjorde akkurat det du sa, men jeg får fortsatt en feilmelding når jeg skal installere driveren til det nye skjermkortet. Det er den samme meldingen som kom før. Det står: "instalasjonsprogrammet for NVIDIA fant ingen drivere som er kompatible med din gjeldene maskinvare. Installasjonsprogrammet avsluttes." Det ser ut som om jeg ikke kan se maskinvaren til skjermkortet i enhetsbehandlingen. Jeg har vært i bios og har satt "init desplay first" til PCIEx Lenke til kommentar
siindre Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Oppdager windows i det hele tatt at det er ny maskinvare koblet til maskinen din? Sjekk enhetsbehandling/device manager for å se om windows har noen ukjente enheter koblet til. Også tre spørsmål bare for å være sikker: Har du koblet til strømmen? Hvor kraftig er strømforsyningen din? Har du koblet det til skikkelig, kom det et klikk når du dyttet det nedi sporet? edit: Siden du får bildet på skjermen så må jo kortet være koblet skikkelig til og tilstrekkelig med strøm, for skjermkabelen er koblet til GTX 260 og ikke det onboard? Endret 31. desember 2009 av siindre Lenke til kommentar
StucKept Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Har vært i enhetsbehandling, det står at det ikke er noen ukjente enheter som er koblet til. Det var bare én strømkontakt som fulgte med, men det er to strømkontakter på kortet, så jeg har bare koblet til den ene komtakten. Strømforsyningen min er på 350 watt. Sjermkabelen er koblet til hovedkortet. Når jeg kobler det til ENGTX260 sjermkortet kommer det ikke bilde på sjermen. Har sendt mail til Netshop, der den ble kjøpt, de sa at man måtte koble til begge strømkontaktene på kortet og ha en strømforsyning på minst 400 watt og at det fulgte med bare én strømkontakt fordi det pleide å være en sånn kontakt direkte fra strømforsyningen, det var det ikke på min strømforsyning, så jeg skal prøve det når jeg får kjøpt meg en ny strømforsyning. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 350w ja, der ligger nok problemet ditt. Hva er de andre spesifikasjonene på pcen din? Så kan vi anbefale en PSU til deg også. Lenke til kommentar
StucKept Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Nå har jeg kjøpt ny strømforsyning på 430 watt og plugget i begge strømkontaktene. Sjermkortet fungerer som bare det!!! Tusen takk for hjelp her på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå