JaSol Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 På min stasjonære PC har jeg fått et virkelig kritisk problem. Det er en XP Professional med 2 innebyggede HD. C = Maxtor STM 3320820a D = WDC Wd2000jb-75dua0 D brukes til backup av dokumenter og bilder samt lagring av og musikk og filmer Begge diskene har fungert i lang tid. Plutselig her om dagen oppdaget jeg at D hadde forandret ikon. Det så nå ut som en CD Rom og da jeg klikket på den fikk jeg beskjed om at jeg måtte sette inn en CD. I "Device Manager" ser jeg begge drivene og den rapporterer at alt er i orden. I Administrative Tools i CP og der "Computer Management" og der under Storage / Disk Management, ser jeg disk D med teksten "Unallocated". Dette går meg snart på nærvene. Hvor er mine dokumenter !!!! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Prøv MBRlister (se signatur) så kan vi se på status. Ellers kan du prøve å bytte kabel. Lenke til kommentar
JaSol Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Gjorde som du sa og kjørte MBRlister. Den genererte 5 filer. Tror du forstår den jeg legger ved. Håper du finner noe fornuftig ut fra vedlagte txt fil BPB1list.txt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Det er lett å se problemet - partisjonstabellen er slettet. Hvorfor det skjer vet jeg ikke, men har sett slikt før. Du kan prøve Testdisk. Bootsektor finnes, så det er godt håp om dette lar seg fikse. Bruksanvisning ligger sammen med MBRlister. Hvis det ikke skulle fungere finnes andre muligheter. PS: Jeg forandret emnetittelen din. Sjekk denne: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Nettike...mnefeltet.22.3F Endret 29. desember 2009 av Hårek Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Recuva vil hente frem alle filene. Det du ikke må gjøre er å formatere for så å legge ting oppå. Det er kanskje så dumt at du blir provosert av at jeg sier det, men jeg sier det nå likevel... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Sovehest: Har du selv forsøkt Recuva på en disk uten filsystem? Fikk tenkt meg om, jeg tenkte på et annet program. Recuva kan antagelig finne filene. Men det er vel enklere hvis Testdisk kan gjenopprette partisjonen. Endret 29. desember 2009 av Hårek Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg har brukt Recuva til det meste, tror jeg. Har hentet frem bilder fra formaterte disker (sannsynligvis hurtigformatering, men det vet jeg lite om. Jeg ble hentet for å ordne, ikke ødelegge). Det er vel boot sector som er ødelagt. Da har jeg brukt Revuca tidligere. Klart det er enklere om man bare får gjenopprettet partisjonen/disken. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 ... Det er vel boot sector som er ødelagt. Hvorfor sier du det? Vi ser da at bootsektor virker å være helt i orden. Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Kan denne veiledingen brukes nå ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Ja, det er slik partisjonstabell gjenopprettes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå