Sondre Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Jeg kjøpte nylig inn et par DVD-RW CD-plater for å ha musikk til bilen på. Dessverre vil ikke mitt Panasonic bilstereo spille av CD-ene. Når jeg setter platen i, popper det opp "CD -E1-" på stereot før den blir spyttet ut igjen. Er det noen som vet hva problemet er? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 E1 er står vel for Error tenker jeg. Da støtter ikke Panasonic-spilleren din DVD-RW, vil jeg tørre å påstå. Prøv heller med vanlig CD-R og brenn en Mp3-CD, det funker bra på spilleren min, og får jo plass til rundt 50 låter på en CD ca. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Jeg kjøpte nylig inn et par DVD-RW CD-plater for å ha musikk til bilen på. Dessverre vil ikke mitt Panasonic bilstereo spille av CD-ene Bestem deg nå... DVD-plater er noe helt annet enn CD-plater. To forskjellige systemer. Så når spilleren din gir deg feilmelding, sikker på at det er en DVD-spiller du har? Fungerer platene i DVD-spilleren hjemme? Uansett, RW-skiver er ikke alltid like velkomment hos noen år gamle spillere uansett format. Endret 28. desember 2009 av transmedia.no Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 CD-RW fungerer fint i bilen og det var originelt det jeg skulle kjøpe, men fikk beskjed om det ikke solgtes lenger. Er dette sant? DVD-platene fungerer fint hjemme, ja, så problemet er nok at spilleren ikke støtter DVD-RW. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Er det en DVD-SPILLER du har? eller en vanlig cd- spiller til bil? Det blir jo vanskelig å spille dvd-plater på en cd-spiller Og hvorfor ville du ha CD-RW plater?? Vanlige CD-R plater er jo nesten gratis i innkjøp, 189kr for 100stk verbatim, og da har du jo en stund... Endret 30. desember 2009 av cossiemk1 Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Bruker bare å ha 2-3 CD-er om gangen, noe som gjør CD-RW til et bra valg. Hvordan vet jeg om jeg har en DVD-spiller eller en CD-spiller? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Det står vel gjerne foran på spilleren din. Hva heter den mer enn Panasonic? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hvis det står "DVD" på stereoen eller på brukermanualen har du en DVD-spiller. Hvis det ikke står det er det ikke DVD-spiller. På helt nye biler er DVD-spiller noe man kan få som ekstrautstyr for endel tusen på mellomklassebiler. Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Panasonic CQ-C1505N. Det er nok ingen DVD-spiller, så jeg får vel bare legge DVD-RW-platene på hylla. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Bruker bare å ha 2-3 CD-er om gangen, noe som gjør CD-RW til et bra valg. Hvordan vet jeg om jeg har en DVD-spiller eller en CD-spiller? Hvis du brenner 2-3 cd-r plater med mp3-filer så har du jo musikk nok for en god stund... 3stk cd-r = 2,1gb med mp3 og det burde jo holde en stund. Eneste forskjellen blir at du må brenne ut en NY cd-r plate når du skal ha noe ny musikk, isteden for å slette cd-rw plata og brenne på den igjen Cd-r og cd-rw har jo like stor lagringskapasitet, eneste forskjellen er at cd-rw kan slettes og brukes igjen... Skal du på død og liv ha dyre cd-rw plater, så har dem her: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:818208;c:100199 Men 10stk cd-rw koster nesten like mye som 100stk cd-r Endret 30. desember 2009 av cossiemk1 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Må også huske at CD-RW varer ikke evig og er mindre pålitelige enn CD-R. Min erfaring er at i bil vil selv CD-R iløpet av noen uker bli kraftig oppkrapet og en spiller som begynner å bli noen år vil få problemer med å lese dem. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Jeg ville også valgt å gå for mange CD-r. Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Blir nok CD-R, ja! Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå