Gå til innhold

få bort fett

Rubenevo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som kenneth199 sier, du må kvitte deg med mer energi enn du får inn. Viss du tar en joggetur, der du har forbrent 350 k.cal. Så går du ikke ned i fett prosent viss du spiser 350 k.cal etter treningen eller seinere på dagen. Men jeg så du skrev i en tidligere tråd at du veide 43 kg. Det er veldig lite, og du må huske på at du utvikler deg VELDiG mye på 3 - 4 år. Så hadde jeg vært deg ville jeg holdt meg i aktivitet og spist normalt.

Lenke til kommentar

1: Finn ut hvor mye kalorier du bør inta om dagen

2: Kutt ut %20 av kaloriene

3: Sett opp kostholdet ditt, du skal ikke ha for lite kalorier og du skal heller ikke ha for mye

4: Kom deg ut og driv med en form for kardio, 3-5 ganger i uken. Intervaller funker ganske bra.

Lenke til kommentar
Du vil miste fett og bygge muskler? ikke lett med tanke på at du er nybegynner...

Det er faktisk da det er lettest.

Han må jo velge mellom kalorioverskudd og kaloriunderskudd? isåfall må han f.eks drive med kardio i tillegg, noe som jeg tipper han ikke vet hva er.

Lenke til kommentar
Du vil miste fett og bygge muskler? ikke lett med tanke på at du er nybegynner...

Det er faktisk da det er lettest.

Han må jo velge mellom kalorioverskudd og kaloriunderskudd? isåfall må han f.eks drive med kardio i tillegg, noe som jeg tipper han ikke vet hva er.

Han trenger ikke å drive med kardio i tillegg. Når han er såpass ung og nybegynner kan han øke i muskelmasse samtidig som han senker fettprosenten (til en viss grad). Avhengig om han er tynn eller tykk kan han entet prøve å gjøre en "recomp" (spise vedlikeholdskcal) hvis han har litt høy fettprosent med har ganske lite muskelmasse, eller bare prøve å øke i vekt med et kcaloverskudd. Det spesielle er at han kan komme unna med en veldig lav øknink i fettprosent når han går opp i vekt pga. alder og det at han er nybegynner. Økt muskelmasse og vedlikehold av fettprosenten vil gjøre at fettprosenten blir lavere.

Lenke til kommentar

Alle nybegynnere får en liten kick i starten alikevel de ikke har kalorioverskudd. Dette er fordi de aktivererer musklene, fyller de med vann osv. Slik at de blir sterkere og större, men det er bare en kort stund. Så man kan nok si at man kun aktiverer musklene, gir de den kraften de egentlig har, ikke bygger.

Har hört at bodybuildere tar lengre pauser for å få denne kicken på nytt.(?)

Har dere ikke opplevd at dere ikke har trent på lenge og blir litt mindre, og iallefall svakere. Men så fort du begynner, tar du raskt igjen det?

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

du har rett jeg vet ikke hva det er!

1: Finn ut hvor mye kalorier du bør inta om dagen

2: Kutt ut %20 av kaloriene

3: Sett opp kostholdet ditt, du skal ikke ha for lite kalorier og du skal heller ikke ha for mye

4: Kom deg ut og driv med en form for kardio, 3-5 ganger i uken. Intervaller funker ganske bra.

hvor mye skal jeg ha inn når jeg er 13 år veier 42,3 kilo og er 159 høy?

Lenke til kommentar

Jeg spurte ikke så mye nei, så jeg fikk ikke så enormt mye hjelp nei. Jeg begynte å lese rundt, kjøpte meg noen par bøker, trakk hypoteser og fant ut konklusjoner.

Sant at jeg var nybegynner i starten ja, du har også vært nybegynner. Men i forhold til TS, så spurte jeg ikke så mye.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...