Eriond Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Hei alle sammen! Jeg lurer litt på hvor mye jeg kan stille fsb til før jeg risikerer at pci kortene mine og Hardiskene kneler. Jeg har et Msi Kt3 Ultra Aru kort for tiden. Dette har så vidt jeg veit ikke mulighet for å låse pci og agp frekvens. Jeg har en Xp2400+ og kjører fsb på 142 nå. Jeg kunne godt tenke meg å gå videre, men er redd for å drepe noen av de andre komponentene. Jeg ville prøve å nærme meg 150 dersom det er mulig. Har jeg forstått rett dersom pci hastighet nå er 142/4= 35.5? (133/4= 33.25) Jeg har lurt på å skifte til Kort med pci/agp lås, men dersom dette ikke er nødvendig så... Jeg må også ha en bedre kjøler dersom jeg skal klokke mer. Noen som har et bra tips? Det er jo XX antall på markedet! jeg må ha en som kjøler godt, har god utførelse og støyer lite (helst under 25db). Har sett på div STORE kjøleribber hos microplex, men disse har jo somregel ikke vifte på. Kan jeg f.eks bruke en 19db Papst vifte på noen av disse og fremdeles få god kjøling? Dersom du som leser dette ikke har peiling så ser jeg helst at du ikke poster noe her! Jeg vil gjerne ha svar fra de som faktisk veit hva de snakker om, for å ikke ødelegge noe unødvendig. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg vet ikke hvor mye korta dine tåler, men jeg klarte å kjøre med 150 i fsb (50 mer en normalt) med geforce 2 pro, nettkort og tvkort Nå som jeg har fått nytt skjermkort (ati radeon) klarer jeg ikke å ha fsb høyere enn 133 mhz (33 mhz mer en normalt). Jeg har et intel system, så fsb blir litt forskjellig, men 33 og 50 mhz mer en orginalt alså... Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Noen sier at de får problem allerede på rundt 147 Mhz. Andre kan visst gå mye høyere. Jeg er fortsatt noe usikker på dette. Det jeg er aller mest redd for er at Hdd skal ta kvelden. Har ikke lyst til å tape data p.g.a. "idioti". Og joda, jeg har backup av det meste, men alikevel surt. Tar tid å legge inn alt fra 120 cd plater! Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Det er gennerelt sett ikke noe smart å overklokke FSB'n på hovedkort som ikke har muligheten for å låse av deler av bussen. Det er nettop derfor hovedkort med mulighet for avlåsing av deler av bussen har kommet, med direkte tanke på dem som overklokker. (Ellers er det jo ikke no vits i å skille av buss-frekvensene). Selv om det sikkert er en god del som ikke er ening med meg her på forumet, så er mitt råd til deg. Hold deg til hva FSB'n din er orginalt. Dessverre. Du har MULIGHETEN for å kjøre den opp, men på lik linje som at jeg har muligheten til å putte turbo i bilen, in the long run er det ikke heldig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå