Gå til innhold

Hvilken ekstern harddisk ?

m0ffe

Anbefalte innlegg

Heei :D

kan noen forklare meg forskjellen på disse harddiskene ?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=49627...led#ProductTabs

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=51291...led#ProductTabs

samtidig lurer jeg på om det går å ha files some er større en 4gb på den ? har nemlig en gammel harddisk som ikke støtter store filer, slik at jeg må komprimere dem osv. veldig slitsomt.

takk på forhånd hvis noen kan hjelpe :D

~MoFFe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er bare småtteri som skiller de, nesten umulig å merke.

Men du kjøper så klart den dyreste. :thumbs:

haha, tror d eneste som e forskjellig er at "elite" har en skjerm på framsiden med litt info.

men er det noen som vet om det går å legge inn filer som er større en 4GB ?

Lenke til kommentar

Kanskje du ikke har nok plass igjen på 320'n? Eller så er den bare ødelagt, fordi den er, som du sier, gammel.

Men 1TB'en skal garantert klare 4GB -- uten tvil -- hvis ikke er det noe med fila, eventuelt PC'en din det er noe veldig galt med.

Lån en ekstern harddisk av familie/venn og se om du får flyttet over der. Går ikke det, er det pc'en/fila. Funker det, så har 320'n din tatt kvelden, og du kan bestille 1TB'en fra komplett.

Lenke til kommentar
Kanskje du ikke har nok plass igjen på 320'n? Eller så er den bare ødelagt, fordi den er, som du sier, gammel.

Men 1TB'en skal garantert klare 4GB -- uten tvil -- hvis ikke er det noe med fila, eventuelt PC'en din det er noe veldig galt med.

Lån en ekstern harddisk av familie/venn og se om du får flyttet over der. Går ikke det, er det pc'en/fila. Funker det, så har 320'n din tatt kvelden, og du kan bestille 1TB'en fra komplett.

nei er god plass igjenn og har prøvd med forskjellige filer osv. kan d være fordi den er så gammel ? ^^

skal se om jeg får tak i et screenshot elns

Lenke til kommentar
Ja, det må nesten være det at den så gammel, fordi det høres merkelig ut. Det er ganske sikkert at 1 TB-en fra komplett ikke kommer til å lide av det samme.

ja, vurderer å kjøpe den på elkjop siden jag kan "prøve" den i 30 dager først :D

er ikke store pris forskjellen

Lenke til kommentar

Den gamle harddisken bruker sikkert Fat32 filsystemet, som ikke takler filer over 4 GB. Formater til NTFS så skal filer over 4 GB virke fint.

Edit: Hater å glemme å oppdatere tråder jeg åpner når det tar lang tid før jeg svarer -_-

Formateres ved å høyreklikke på harddisken og trykke formater/format, så velger du NTFS under filsystem.

Endret av SoapyAsHell
Lenke til kommentar
Den gamle harddisken bruker sikkert Fat32 filsystemet, som ikke takler filer over 4 GB. Formater til NTFS så skal filer over 4 GB virke fint.

Edit: Hater å glemme å oppdatere tråder jeg åpner når det tar lang tid før jeg svarer -_-

Formateres ved å høyreklikke på harddisken og trykke formater/format, så velger du NTFS under filsystem.

takk :D

er dette nødvendig å gjøre med den nye hardisken tror du ?

Lenke til kommentar

Vanligvis kommer eksterne harddisker i Fat32.

Er bare å hurtig-formatere de til NTFS, så kan du ha så store filer du vil, bare de ikke overstiger harddisk-kapasiteten.

Vær obs på at du sletter alt på disken ved formatering, så hvis det følger noen programmer med hdd'en som du vil ha, må du ta backup av de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...