ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Siden ingen har nominert A-Team så får vel jeg gjøre det American Dad, Rome og Into the West er serier som burde bli nominert. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Mad Men og A-Team er lagt til. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Studio 60, baby. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Siden alle de jeg hadde tenkt å nominere har blitt tatt, slår jeg til med en fersk serie: Cougar Town Serien handler enkelt og greit om ei dame i førti årene som er nylig devorced, hun har vært gift og har oppdratt ett barn hele sitt voksne liv. Nå som hun er singel og sønnen hennes er gammel nok til å ta vare på seg selv i større grad (tror han er 15-17) skal hun oppleve alle de kule ungdomslige tingene hun har gått glipp av, festing, dating, Ons osv. Har bare sett 3 episoder så langt, men er en utrolig morsom serie føler kanskje at den begynte litt for fort og brått. Spesielt i første episode skjedde det veldig mye på kort tid og siden hver episode bare varer 20min kan det for bli litt overfladsik og rusha. Synes dette ble litt bedre de andre 2 episodene når alle karakterene hadde blitt introdusert og sånt, hadde likevel ikke hatt noe imot om hver episode varte 5-10 min ekstra. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Ser ingen har valgt Fringe, Friday Night Lights eller Hustle så får vel nominere en av dem. Kanskje ikke tidenens beste serier noen av dem, men det er jo greit å nominere et bredt spekter med serier. Så jeg nominerer Hustle, britisk svindler serie. 5 sesonger med en 6. på vei. Elsker denne tuper serier og filmer med svindlere så når Lost og Supernatural er valgt så går min nominasjon til Hustle. Lenke til kommentar
afirm Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Vil leggja til The Unit. Ein meget god serie som handlar om ein spesialeining i det amerikanske millitæret. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Alle tre er lagt til. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Lite Sci-Fi på lista så jeg får nominere en av de bedre (og etter min mening bedre enn SG1): Stargate Atlantis! Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg nominerer Blackadder ganske enkelt for den hysterisk vittige humoren. Lenke til kommentar
Heimlaga Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 battlestar Galactica (remake) beste serien jeg har sett Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) torchwood, er en spin-off fra doctor who. dette er en britisk science fiction serie, Fringe, likte første sesongen av denne og håper fortsettelsen blir like bra. V, Sciience fiction serie som startet rett før jul og er en remake av serien ved samme navn som gikk på 80 tallet. Endret 30. desember 2009 av Lugmeister Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg nominerer The IT Crowd! Simpelten fordi serien er genial! Er ikke ofte jeg føler jeg må se hele serien etter å ha sett første episoden, men det måtte jeg med den serien her og jeg angrer ikke et sekund! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hotell i Særklasse/Fawlty Towers The Cosby Show Bare småunger her som ikke vet om de virkelige gode seriene. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Dobbeltpost Endret 30. desember 2009 av Lugmeister Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Kommer med flere forslag dersom det lages en poll, er veldig mange bra serier som man har sett opp igjennom årene. Airwolf murder she wrote soap police squad med leslie nielsen Magnum P.I Bergerac Detective frost midsomer murders colombo A country practice/hverdagsliv australsk serie Derrick Babylon 5 Black Adder/Sorte Orm Brødrene dahl Xena the warrior princess NCIS Lassie Det llle huset på prærien Anne fra bjørkely Flipper Bonanza Trueblood Angel Tar med noen miniserier også. Taken Kingdom Hospital rose red Shogun From the earth to the moon Endret 30. desember 2009 av Lugmeister Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Som en liten digresjon og spørsmål, er det ikke litt rart at nesten alle disse seriene er mindre enn 20 år gamle? Og av disse er det en overvekt av serier som ikke var påbegynte før etter år 2000. Er det bare mangel på kunnskap / eller historieløshet fra forumbrukerene, eller er vi inne i den definitive gullalderen for serier? Uten å ha sjekket, ser det ut som ca 1/3 av seriene på listen per nå fortsatt er aktive, hvor riktig er det at disse skal og kan bedømmes etter samme målestokk som de som er ferdige? Som en annen digressjon, hvordan skal langtgående, episodiske serier som X-files, A-team, Family Guy eller Two and a half men dømmes sammen med Generation Kill og Band of Brothers, som på mange måter kun er lange filmer, og som aldri vil bli mer enn én sesong, én historielinje. Det er problemet med serier, deres natur innad er så ulik, i motsetning til hvordan filmer holder seg innenfor mellom 1,5 - 4 timer, ferdig med det. Hvor går grensene mellom en langfilm som blir delt i biter, miniserie og vanlig serie? Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Kommer med flere forslag dersom det lages en poll, er veldig mange bra serier som man har sett opp igjennom årene. From the earth to the moon Utrolig bra serie! ^^ Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Ser at Band of Brothers, Sopranos, The Wire og Twin Peaks allerede er nominert. Jeg var altfor sent ute med å se tråden Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Da nominerer jeg Veronica Mars! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Da nominerer jeg Veronica Mars! Du mener altså oppriktig at Veronica Mars er tidenes beste tv-serie? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg