Ronny M Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Skal bytte hovedkort og cpu, går fra Intel til AMD. Må Win7 installeres på nytt, eller vil de nye driverne installeres på det eksisterende uten problemer? Endret 28. desember 2009 av Ronny M Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Det er mulig at pcen ikke vill boote etter du har montert ny HK og PCU. Så jeg anbefaler sterkt at du installerer win7 på nytt. For og få en pc som funker sånn som den skall. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Jeg kommer nok helt sikkert til å installere på nytt, men er litt nysgjerrig på om det blir like bra uten å gjøre det, eller om maskina i det hele tatt starter, som du nevner. Men jeg kan jo prøve når jeg får det nye kortet og cpuen. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Det får du bare prøve. Jeg hadde ikke gidda og prøvd og starta pcen med nytt HK og CPU. hva HK og CPU skall du ha? Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Det er ikke noe med krutt i, skal bare ha noe enkelt og billig med lite varmeutvikling som skal stå i stua og fungere blant annet som HTPC. Asus M4A785D-M PRO AMD ATHLON II X2 250 3.0GHZ Forhåpentligvis vil jeg klare å få denne så godt som lydløs med riktig kjøling og dempet kabinett. Endret 28. desember 2009 av Ronny M Lenke til kommentar
covah Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Husk også på lisensieringen av Win7. Har du feks. en OEM lisens, får du ikke aktivert etter å ha byttet hovedkort, da denne er låst til det første hovedkortet du installerte det på. Har du fullversjonen kan du derimot fint bytte hovedkort. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Funker sikkert til en viss grad. Prøvde dette med XP selv engang, og systemet kom seg opp, men fikk endel mindre morsomme bieffekter som blåskjerm dersom man plugget inn/ut USB når systemet var på og generell ustabilitet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Bytte av AMD -> Intel CPU er uproblematisk for Win7 installasjonen. Det du "må" passe på å gjøre på eksisterende win installasjon er å få bort spesiell disk kontroller føre du booter med nytt brikkesett (hovedkort). Jeg gjør dette ved å reversere disk kontrolere(IDE/SATA/ATAPI) til microsofts . Når dette er gjort byttes hovedkort. Ved feilaktig disk kontroller etter bytte får man blue screen og booting feiler. En bakdel med en slik prosedyre og det er at drivere til enheter som ikke brukes lengre lastes under oppstart av windows (tregere system). Dette kan førøvrig løses ved å fjerne de i ettertid med å kjøre følgende i CMD prompt: set devmgr_show_nonpresent_devices=1 devmgmt.msc I devicemanager på view - velg show hidden devices , derettere merke hver enkelt gjenværende enhet fra forrige hw-konfigurasjon og gjøre uninstall/remove av driveren(e). Dette krever litt "know how" om drivere og device enheter på gammel hw-konfig og ny hw-konfig slik at man tar bort de "rette" . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå