Gylthe Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Hei, jeg vurderer å kjøpe følgende: Hovedkort Prosessor Skjermkort Ønsker å ha 6GB minne, noen som kan anbefale en type RAM som passer med hovedkortet? Jeg skal ikke clocke eller lignende. Også lurer jeg på angående strømforsyning, hvor mye burde jeg ha? Jeg har per idag 400W, men dette blir for lite. Holder 550W? Gjerne finn noen på komplett og/eller Dustinhome, da jeg har tenkt til å bestille fra disse uansett (og jeg er student). Vil gjerne også høre noen inspill på hva en syntes om PC'en i sin helhet. Har tenkt til å bruke den hovedsaklig til Empire Total War og Football Manager, med tiden kanskje GTA4. Dvs, jeg har ikke interesse for Crysis og andre grafikkorgier. Jeg har allerede en PC, så kabinett og Harddisk er på plass. På forhånd takk. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Du trenger ikke 6 GB ram til vanlig PC. Forøvrig er det i7 920/X58 som bruker 3, 6, 9, 12 osv gb ram. Øvrige bruker normalt partals-ram. Lenke til kommentar
Gylthe Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Du trenger ikke 6 GB ram til vanlig PC. Forøvrig er det i7 920/X58 som bruker 3, 6, 9, 12 osv gb ram. Øvrige bruker normalt partals-ram. Ok, hjelp meg gjerne litt her. 6 er da vitterlig et partall? Hadde fått intrykk av at 6GB skal gå bra med det hovedkortet... den får vel mer ut av de 6Gb enn 4GB, selv om det ikke blir optimalt? Og hva med strømforsyningen? Holder 550W til skjermkort og hovedkort? Virker slik utifra kommentarer på komplett.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå