Aak1 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) v1: v2: (klonet bort lysestake, ovn og stikk-kontakter) v3: (sepia, støy og litt vignetting) - Nikon D80 - Tokina 11-16 f/2.8 - ISO-100 - f/11 Jeg har sett meg blind på bildet. Det er også HDR forresten. C&C EDIT: Lastet opp sepiaversjon. Hva synes dere? Endret 30. desember 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Hvorfor presenterer du det første bildet ilag med #2, tror nesten det står bedre alene? I lite format så blekner det helt i forhold til #2. Ville gjerne sett det i litt større format, for det har mange kvaliteter. #2 er virkelig flott. Litt tungt på høyresiden, men kombinert med symmetrien så er det positivt. Interiøret og den flotte naturen i bakgrunnen er virkelig storartet. Det er tidløst, og nesten på kanten til å være litt klaustrofobisk. Det er sjelden å se både hdr og supervidvinkel gjort perfekt. Det har du klart her. Men for å pirke litt; klon gjerne bort ledningen til det 7-armede julelyset. Den er for synlig. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Du har helt rett. Var en dårlig idé å presentere de to bildene sammen. Jeg har fjernet det første, slik at det blir mest fokus på det som nå står igjen. Det andre bildet er det mulig jeg lager et eget topic for. Takker for kritikk. Det jeg selv angrer på, er at jeg ikke fjernet den store blomsten på høyresiden, det har kanskje gjort det litt mer balansert. Skal se om jeg kan klone bort ledningen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Vakkert interiør. Men for meg ødelegger julelysene, ovnen og stikk-kontakter da det ellers ser meget gammeldags ut. Ut over det så sitter komposisjon og etterbehandling meget godt. Tom Lenke til kommentar
# offline Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Skulle ønske jeg kjente noen med en slik stue. Fjern alle de moderne tingene som tomsi nevnte og lag noe skikkelig tøft. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Hadde dessverre ikke mulighet til det. Dette er bestemors hellige loftstue, og det var bare så vidt jeg fikk tillatelse til å bevege meg der oppe. Å begynne å ta ned lys og ovner ville vært uaktuelt. Og jeg skal nok ikke tilbake dit før i sommer. Ovnen og stikk-kontaktene kan jeg prøve å klone vekk. EDIT: Da har jeg klonen vekk stikk-kontaktene og ovnen. Jeg legger i vei på lysestaken også jeg ^^ EDIT2: Haha, det gikk. Fy faen jeg er en kløpper på kloning. Hvordan ble det nå da? Endret 29. desember 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg synes versjon nummer 2 ble mye bedre nå som du fikk bort stikkontakten og lyset som stod i vinduet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hadde dessverre ikke mulighet til det. Dette er bestemors hellige loftstue, og det var bare så vidt jeg fikk tillatelse til å bevege meg der oppe. Å begynne å ta ned lys og ovner ville vært uaktuelt. Og jeg skal nok ikke tilbake dit før i sommer. Ovnen og stikk-kontaktene kan jeg prøve å klone vekk. EDIT: Da har jeg klonen vekk stikk-kontaktene og ovnen. Jeg legger i vei på lysestaken også jeg ^^ EDIT2: Haha, det gikk. Fy faen jeg er en kløpper på kloning. Hvordan ble det nå da? Du er en kløpper på kloning Og det ble mye bedre. Det virker mer autentisk; selv om vi vet bedre En konvertering til sort/hvit med lett sepia tone, og man vil tro at bildet er 100 år gammelt. Minst. Tom Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Elsker stripen mellom gulvteppene. Virkelig et bra bilde! Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Nå lastet jeg også opp en sepiaversjon. Synes ikke det ble like bra, men er litt kult at det ser skikkelig gammelt ut. Kan kanskje dra den enda lenger? Med litt teksturer og slikt. Endret 30. desember 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
Stian84 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Stilig bilde det her! Likte farge versjonen mye bedre en sepiaversjonen, det ble liksom ikke no futt over sepian. Likte også den linja som Wikipedersen nevnte Kan få til mye kult i den stua der. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Sepia ble ikke bra. Prøv å juster med vibrance og sat. sliderene. Ta sat. på hver enkelt farge etterpå. Morsomt å prøve diverse effekter på slike bilder. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Kan være enig i at sepia ikke fungerte helt her. For mye støy også? Hvordan konverterte du til s/h. Brukte du en kanalmikser? Eller bare konvertert til sort/hvit? Tom Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Takk for tilbakemelding. Skal fikle litt mer senere. Jeg brukte en kanalmikser, men glemte å mikse kanalene xD Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 kan du ikke droppe stuen og prøve å ta bilde av landskapet jeg ser i vinduet der Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Vil se mer brunt i sepiaversjonen. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Pent bilde. Liker dette interiøret. Ikke ofte man ser sofaer som den til høyre her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå