Gå til innhold

BK: Den perfekte stuen.


Aak1

Anbefalte innlegg

v1:

 

post-94759-1262014380_thumb.jpg

 

 

v2: (klonet bort lysestake, ovn og stikk-kontakter)

 

post-94759-1262048778_thumb.jpg

 

 

v3: (sepia, støy og litt vignetting)

 

post-94759-1262137327_thumb.jpg

 

 

- Nikon D80

- Tokina 11-16 f/2.8

- ISO-100

- f/11

 

 

Jeg har sett meg blind på bildet. Det er også HDR forresten.

 

C&C

 

 

EDIT: Lastet opp sepiaversjon. Hva synes dere?

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor presenterer du det første bildet ilag med #2, tror nesten det står bedre alene? I lite format så blekner det helt i forhold til #2. Ville gjerne sett det i litt større format, for det har mange kvaliteter.

 

#2 er virkelig flott. Litt tungt på høyresiden, men kombinert med symmetrien så er det positivt. Interiøret og den flotte naturen i bakgrunnen er virkelig storartet. Det er tidløst, og nesten på kanten til å være litt klaustrofobisk. Det er sjelden å se både hdr og supervidvinkel gjort perfekt. Det har du klart her. Men for å pirke litt; klon gjerne bort ledningen til det 7-armede julelyset. Den er for synlig.

Lenke til kommentar

Du har helt rett. Var en dårlig idé å presentere de to bildene sammen. Jeg har fjernet det første, slik at det blir mest fokus på det som nå står igjen. Det andre bildet er det mulig jeg lager et eget topic for.

 

Takker for kritikk. Det jeg selv angrer på, er at jeg ikke fjernet den store blomsten på høyresiden, det har kanskje gjort det litt mer balansert. Skal se om jeg kan klone bort ledningen.

Lenke til kommentar

Hadde dessverre ikke mulighet til det. Dette er bestemors hellige loftstue, og det var bare så vidt jeg fikk tillatelse til å bevege meg der oppe. Å begynne å ta ned lys og ovner ville vært uaktuelt.

Og jeg skal nok ikke tilbake dit før i sommer.

 

Ovnen og stikk-kontaktene kan jeg prøve å klone vekk.

 

EDIT: Da har jeg klonen vekk stikk-kontaktene og ovnen. Jeg legger i vei på lysestaken også jeg ^^

 

EDIT2: Haha, det gikk. Fy faen jeg er en kløpper på kloning.

 

Hvordan ble det nå da?

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Hadde dessverre ikke mulighet til det. Dette er bestemors hellige loftstue, og det var bare så vidt jeg fikk tillatelse til å bevege meg der oppe. Å begynne å ta ned lys og ovner ville vært uaktuelt.

Og jeg skal nok ikke tilbake dit før i sommer.

 

Ovnen og stikk-kontaktene kan jeg prøve å klone vekk.

 

EDIT: Da har jeg klonen vekk stikk-kontaktene og ovnen. Jeg legger i vei på lysestaken også jeg ^^

 

EDIT2: Haha, det gikk. Fy faen jeg er en kløpper på kloning.

 

Hvordan ble det nå da?

Du er en kløpper på kloning :D Og det ble mye bedre. Det virker mer autentisk; selv om vi vet bedre ;)

 

En konvertering til sort/hvit med lett sepia tone, og man vil tro at bildet er 100 år gammelt. Minst.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...