Lixxon Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Jeg kjøpte nylig alt til min nybygde pc. det siste som manglet var bare win 7. Slik det ser ut nå så kjøpte jeg denne pakka http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498098 den funker ikke på min nye maskin fordi den har ikke vista, så jeg skulle egentlig kjøpt denne--> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=500040 den koster 20, kr mindre. Hva gjør jeg jeg har åpnet pakken prøvd å skrive inn koden som bare fungerer om jeg hadde hatt vista. det er gått 10 dager. Kan jeg få byttet den? Mulighet til å snakke med microsoft å gi min kode, slik at de kan gjøre om denne slik at den aktiverer windows 7 uten vista? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Med brutt forsegling vil du ikke ha noen muilighet til å returnere det. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Du kan jo forsøke en prat med Microsoft, men rettigheter til en løsning utover å kjøpe deg riktig lisens er det dårlig med. Lenke til kommentar
darket Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Er jo din feil, du må lese hva som står på produktet. Klart og tydelig er det en oppgraderingspakke. Du kan da ikke oppgradere fra -ingenting- Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Du burde kanskje kontakte komplett eller microsoft for en løsning før du ser dette som et problem? Jeg kan umulig se for meg at du er den eneste som har gjort en lignende feil. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Mulighet til å snakke med microsoft å gi min kode, slik at de kan gjøre om denne slik at den aktiverer windows 7 uten vista? Du trenger ikke Vista, men du trenger i utgangspunktet et aktivert OS med en gyldig lisens på primærpartisjonen før du installerer for at det skal aktivere. Om du har en gyldig XP-lisens liggende kan du (med Microsofts velsignelse) 'oppgradere' Win 7 ved å installere på nytt fra Windows over installasjonen du allerede har som ikke vil aktivere (antar denne ble lagt inn ved å boote fra platen på en 'ren og ny' maskin). Det kan du forsåvidt også gjøre hvis du ikke har noen gyldig lisens på et OS som er gyldig for oppgraderingen, men Windows 7 vil da ikke være lovlig lisensiert. Mer informasjon her. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Mulig å bruke angrefristen her da? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Mulig å bruke angrefristen her da? Angrerett gjelder ikke programvare hvor forseglingen er brutt. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Hvis du ikke er så opptatt av å ha ren samvittighet (og ærlig talt, hvis det er snakk om 20kr så tror jeg deg), så kan det hende du kan installere win7 først uten å bruke noen lisenskode (den virker i 30 dager), og så bruke oppgraderingsplaten din. Velg å overskrive den tidligere intsallasjonen for å unngå evt. krøll. Merk at du kanskje må "skaffe" en annen versjon av win7 for å installere først, før du bruker oppgraderingsplaten din, og det er ikke lovlig. Det beste er jo om du ha en gyldig lisens av en annen windows-versjon om du kan legge inn først. Endret 10. januar 2010 av NgZ Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg kjøpte nylig alt til min nybygde pc. det siste som manglet var bare win 7. Slik det ser ut nå så kjøpte jeg denne pakka http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498098 den funker ikke på min nye maskin fordi den har ikke vista, så jeg skulle egentlig kjøpt denne--> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=500040 den koster 20, kr mindre. Hva gjør jeg jeg har åpnet pakken prøvd å skrive inn koden som bare fungerer om jeg hadde hatt vista. det er gått 10 dager. Kan jeg få byttet den? Mulighet til å snakke med microsoft å gi min kode, slik at de kan gjøre om denne slik at den aktiverer windows 7 uten vista? Oppgraderings pakken fungerte til meg, da jeg bare hadde windows 7 Beta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå