Gå til innhold

[Løst]P5Q senker farten på CPU

amish

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettop fått meg et P5Q Delux, og kan ikke si meg mer en fornøyd. Men merker at multiplyeren faller når pcen ikke brukes noe serlig, så jeg hadde had lyst til å teste hvordan pcen yter med dette på, og med det av slik at CPUen holder seg på 2.4GHz heletiden.

Intel Speedstep står ikke på, og det er det eneste jeg vet kan gjøre dette.

Takker for svar :)

Løste det. Oppdaterte BIOSen uten at jeg vet om det hadde noe å si, men slo av C1E eller hva det var og nå er den konstant 2.4GHz :)

Endret av amish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har nettop fått meg et P5Q Delux, og kan ikke si meg mer en fornøyd. Men merker at multiplyeren faller når pcen ikke brukes noe serlig, så jeg hadde had lyst til å teste hvordan pcen yter med dette på, og med det av slik at CPUen holder seg på 2.4GHz heletiden.

Intel Speedstep står ikke på, og det er det eneste jeg vet kan gjøre dette.

Takker for svar :)

Løste det. Oppdaterte BIOSen uten at jeg vet om det hadde noe å si, men slo av C1E eller hva det var og nå er den konstant 2.4GHz :)

Asus HK har noe under CPU Options som kalles Cool'N'Quiet. Det er dette du må skru av for at multiplyeren skal holdes på maksimum. Men bare dumt å fjerne den. Prosessor settes for mer press hele tiden, blir varmere, dermed mer bråkete og koster mer i strøm hvis man tenker sånn. Ingenting positivt ved å skru den av..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...