MistaPi Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Hvilken AAMode kjører du på (Multi-sample, Adaptive Multi-sample eller Super-sample)? Er Catalyst A.I på? Tvinger du AA i driveren (CCC) eller bruker du in-game AA? Å tvinge AA i driveren kan føre til større ytelsetap enn om spillet selv styrer dette. Slik de fleste tester er AAMode satt til multi-sample AA, Catalyst A.I på standard og in-game AA instillinger (AA i CCC står da til "use application settings"). Endret 29. desember 2009 av MistaPi Lenke til kommentar
runegjende Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Har du prøvd å fjerne gamle drivere helt og installert på nytt? Kan ikke forstå annet enn at det må være sw eller bios problem, mulig jeg tar feil. Nei jeg har ikke prøvd det, mener du da å reinstallere hele operativsystemet? Jeg tror forresten ikke jeg installerte noen drivere til hovedkortet når jeg satt sammen PCen er det mulig at det kan være problemet? Jeg har en BIOS, men jeg vet ikke om det er den nyeste eller ikke Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Nei jeg har ikke prøvd det, mener du da å reinstallere hele operativsystemet? Avinstaller ATI fra kontroll panel kjør derretter Driver Sweeper Lenke til kommentar
runegjende Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Nei jeg har ikke prøvd det, mener du da å reinstallere hele operativsystemet? Avinstaller ATI fra kontroll panel kjør derretter Driver Sweeper Hva er det driver sweeper gjør? Og er dette nødvendig? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Driver Sweeper fjerner rester fra gamle drivere som ikke forsvinner ved vanlig avinstallering. Lenke til kommentar
runegjende Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Ok, da avinstallerer jeg drivere, kjører driver sweeper og så installerer jeg de igjen ! Kommer med en oppdatering om noen minutter om hvordan det gikk... Oppdatering: Da har jeg avinstallert alle ati programmer på pcen, kjørt driver sweeper i sikkermodus og installert Catalyst 9.12 (den som Minhund linket) Jeg merket en STOR avarage fps increase i Crysis ca 10 fps mer enn før med x8 in game AA. Dette er jeg fornøyd med, og det presterer sånn som jeg forventer at det gjør Men jeg har fortsatt noen problemer angående ATi Overdrive, fordi jeg kan fortsatt ikke styre fan speed eller lese temperaturer fra GPU 1... Vet dere hva som kan være galt her? Takk for all hjelpen så langt Endret 29. desember 2009 av runegjende Lenke til kommentar
runegjende Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Hvis dere lurer så kan jeg fortelle at ATi Overdrive (der man SKAL kunne styre fan speed og se temperatur og activity på kortet) ser identisk ut som det det gjorde før jeg reinstallerte det... Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Da kan det vel bare være bios på hk eller skjermkortet. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Har du testet 3Dmark06/Vantage? Det er jo en grei måte å se hvordan PCen yter i forhold til andre med lignende hardware. Lenke til kommentar
runegjende Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Da kan det vel bare være bios på hk eller skjermkortet. Hva slags problem skulle dette være, og hvordan skal man eventuelt reparere det? Har du testet 3Dmark06/Vantage? Det er jo en grei måte å se hvordan PCen yter i forhold til andre med lignende hardware. Nei, jeg har ikke testet noen sånne benchmark, men jeg tror jeg skal gjøre det, men det koster vell litt penger å kjøpe de programmene, gjør det ikke? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Nei, det finnes gratisversjoner som benyttes av de fleste. Lenke til kommentar
runegjende Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Nei, det finnes gratisversjoner som benyttes av de fleste. Jeg testet 3D Mark Vantage nå, men jeg kunne ikke stille inn instillingene i basic versionen (gratis versjonen) så jeg måtte teste det med ganske lave standard instillinger. Da fikk jeg nesten 22000 i GPU score og 20000 i CPU score Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Poenget er at testene skal kjøres i standard-oppsett. Det er slik man får sammenlignbare tall. Lenke til kommentar
runegjende Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Poenget er at testene skal kjøres i standard-oppsett. Det er slik man får sammenlignbare tall. Ok, takk for tipset! Men dette hjelper fortsatt ikke problemet mitt med ATi Overdrive etc. minhund nevnte at det mest sannsynlig var problem med grafikkortet selv (fysisk problem ?) eller et problem på hovedkortet/bios. Hva slags problem er eventuelt dette, og hvordan kan man reparere det? Lenke til kommentar
runegjende Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Er det ingen som vet hvordan jeg skal fikse dette problemet? Du påsto det kunne være problem med Bios eller skjermkortet selv, Minhund. Hvordan får jeg feilsøkt dette og da eventuelt reparert det? Takk, Endret 2. januar 2010 av runegjende Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Er det ingen som vet hvordan jeg skal fikse dette problemet? Du påsto det kunne være problem med Bios eller skjermkortet selv, Minhund. Hvordan får jeg feilsøkt dette og da eventuelt reparert det? Takk, Det første du gjør er å finne siste bios til ditt HK og laste inn det, det er jo normalt en enkel oppgave. Lenke til kommentar
runegjende Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Er det ingen som vet hvordan jeg skal fikse dette problemet? Du påsto det kunne være problem med Bios eller skjermkortet selv, Minhund. Hvordan får jeg feilsøkt dette og da eventuelt reparert det? Takk, Det første du gjør er å finne siste bios til ditt HK og laste inn det, det er jo normalt en enkel oppgave. Ikke en enkel oppgave for meg ettersom jeg aldri har gjort det før :/ Filen jeg tror jeg skal laste ned er en .bin fil (ukjent filformat for meg), jeg har ingen programmer som kan lese denne typen fil: http://www.evga.com/support/drivers/default.asp?switch=2 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Er det ingen som vet hvordan jeg skal fikse dette problemet? Du påsto det kunne være problem med Bios eller skjermkortet selv, Minhund. Hvordan får jeg feilsøkt dette og da eventuelt reparert det? Takk, Det første du gjør er å finne siste bios til ditt HK og laste inn det, det er jo normalt en enkel oppgave. Ikke en enkel oppgave for meg ettersom jeg aldri har gjort det før :/ Filen jeg tror jeg skal laste ned er en .bin fil (ukjent filformat for meg), jeg har ingen programmer som kan lese denne typen fil: http://www.evga.com/support/drivers/default.asp?switch=2 Du må lese hvordan du oppdaterer bios på ditt HK det er normalt ikke noe du gjør via Windows, tror at du må brenne ut .bin fila og boote med den. Har ASUS HK selv og der er det veldig enkelt å oppdataere fra bios. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Det finnes vel 2 metoder. 1: Flashe BIOS i Windows via. et spesielt program for dette. Noe risikabelt. 2: Flashe BIOS i BIOS via en minnepinne. Begge metoder er forholdsvis enkle, men husk at det kun anbefales å oppdatere BIOS hvis man opplever problemer. Det du opplever tviler jeg sterkt på at kommer av feil versjon av BIOS da oppdateringer som oftest inneholder forbedringer mtp. støtte for nye prosessortyper samt andre små justeringer. Jeg har iallefall ikke sett noen oppdateringer som går på grafikk, men dette står isåfall i beskrivelsen for den gjeldende versjon av BIOS som du finner på produsentens hjemmeside. Du må selvfølgelig bare prøve, men sett deg grundig inn i hvordan det gjøres først så du ikke ender opp med en død maskin. Lenke til kommentar
runegjende Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Det finnes vel 2 metoder. 1: Flashe BIOS i Windows via. et spesielt program for dette. Noe risikabelt. 2: Flashe BIOS i BIOS via en minnepinne. Begge metoder er forholdsvis enkle, men husk at det kun anbefales å oppdatere BIOS hvis man opplever problemer. Det du opplever tviler jeg sterkt på at kommer av feil versjon av BIOS da oppdateringer som oftest inneholder forbedringer mtp. støtte for nye prosessortyper samt andre små justeringer. Jeg har iallefall ikke sett noen oppdateringer som går på grafikk, men dette står isåfall i beskrivelsen for den gjeldende versjon av BIOS som du finner på produsentens hjemmeside. Du må selvfølgelig bare prøve, men sett deg grundig inn i hvordan det gjøres først så du ikke ender opp med en død maskin. Jeg vil helst prøve å unngå å installere ny BIOS ettersom jeg ikke har noen peiling på dette. Men du trodde ikke at det var bios som var problemet? Hva tror du det kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå