Gå til innhold

PL: Aston Villa - Liverpool - Kamptråd


Varmo

Liverpools beste?  

20 stemmer

  1. 1. Vår beste mot Aston Villa?

    • Reina
      14
    • Johnson
      1
    • Carragher
      0
    • Agger
      0
    • Insua
      0
    • Lucas
      1
    • Aquilani
      0
    • Kuyt
      1
    • Gerrard
      0
    • Benayoun
      0
    • Torres
      2
    • Babel (inbytter)
      0
    • Skrtel (innbytter)
      0
    • Aurelio (inbytter)
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt med seier, selv om kampen ikke var direkte imponerende. Fint med mål av Torres, selv om det med Johnson virka litt skummelt. Jaja, ser ut til av vi er på vei mot riktig spor nå :)

 

Uansett så måtte jeg le litt av VG Live nå:

0 - 1 Mål Liverpool: TORRES. 92.11 er spilt. En Villa-spiller mister ballen og Liverpool setter fart inn mot midten. Farnando Torres får ballen noe heldig, men er klinisk alene med Friedel.
Lenke til kommentar

Herlig seier, men savnet av Mascherano var tydelig i dag. Det kan bli vanskelig mot Tottenham med en rusten Aquilani og Lucas sentralt på midten. Håper Benitez flytter Gerrard ned sentralt, og bruker Benayoun bak Torres heller. Evt N'Gog (Pachecho?) og Torres på topp. Mange alternativ hvertfall.

 

Kuyt bør forøvrig trene på ballmottak, han har vært udugelig på det så lenge jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Før de 2-3 sjangsene til Villa var det like mange avslutninger på mål, og 8-9 favør Liverpool i avslutninger mot mål. Så helt ufortjent var det ikke.

Statestikk kan brukes til så mangt, men ikke til sjanser når Insua skyter 90 skudd fra 50m. Liverpool hadde to farligheter. Langskuddet til Gerrard og Torres sitt mål, som kom takket være tre og en halv bærepose flaks.

 

Dere fikk hjelp med rødt kort mot wolves og flaksen slo inn i dag. Synd for Villa som er et mye bedre fotballag og som hadde representert England i europa med artig fotball. Liverpool spiller så grått at jeg nesten blir flau på deres vegne.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er alle som skriker soleklar straffe til Villa overalt på nettet. Før man sier at vi hadde syyyyykt dommerhjelp, så burde man kanskje kunne reglene synes nå jeg. Jeg bringer her FIFAs offisielle Laws of the Game, til alle forvirrede der ute [min kursiv]:

 

Handling the ball involves a deliberate act of a player making contact with

the ball with his hand or arm. The referee must take the following into

consideration:

• the movement of the hand towards the ball (not the ball towards the hand)

• the distance between the opponent and the ball (unexpected ball)

the position of the hand does not necessarily mean that there is an

infringement

[pluss to punkter om at man ikke skal kaste leggskinn på ballen, det er hands]

 

For det første er jo handsen definitvt ikke deliberate, spilleren har jo alt å tjene på å treffe ballen med hodet. For det andre er det en naturlig posisjon å ha hånda når man hopper, så det er lite sansynlig at spilleren har plassert hånda slik for å blokkere. For det tredje så slår han jo ikke etter ballen akkurat, det vil være feil å si at hånda søker ball. Så på alle punkter frikjent, og korrekt dommeravgjørelse.

Lenke til kommentar
For det andre er det en naturlig posisjon å ha hånda når man hopper, så det er lite sansynlig at spilleren har plassert hånda slik for å blokkere.

For det tredje så slår han jo ikke etter ballen akkurat, det vil være feil å si at hånda søker ball. Så på alle punkter frikjent, og korrekt dommeravgjørelse.

Det tenkte jeg også på, men gadd ikke begynne å diskutere med et hav united supportere som bare skriker FLAKS FLAKS FLAKS

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Hvordan er vi heldige som vinner? Slike situasjoner, som før målet, vil alltid oppstå under slike forhold. Slik er fotball. Eneste vi er heldige med er at vi har en spiller som Torres som kan holde hodet så kaldt (hihi) i en slik situasjon. At Carew & Co ikke klarer å score er deres problem. De vartet jo ikke akkurat opp med noe lekkert spill de heller. Presset deres ga ikke uttelling. Målet kom også i en periode hvor vi presset dem.

Lenke til kommentar

Vet ikke om vi skal juble for seier og tre poeng, eller om man skal se bak resultatet og deppe. For selv om Villa ikke var så overlegne som Unitedfansen skal ha det til, er det virkelig mye som fortsatt skremmer meg.

 

1. Defensive dødballer: Hjelp så dårlige vi er! Ved et tilfelle får Carew stå helt alene i feltet. Ved et annet tilfelle går to spillere på Carew, mens Petrov (tror jeg) får stå helt alene. (Ett av mange, mange eksempler).

 

2. Offensive dødballer: vi får masse cornere men vi klarer ikke en eneste gang skape noen som helst farlighet.

 

3. Skrtel: fikk ikke mange minuttene, men ser ut til at han må lage farlige frispark i hver eneste kamp han spiller, uansett hvor mange minutter han får på banen. Var heldig som ikke pådro seg nok et gult kort i dag.

 

4. Lucas/Aquilani: makan til tafatt midtbane! Aquilani er det fortsatt litt tidlig å dømme, men Lucas burde jo ha bøttevis med rutine nå. Riktignok lager han ikke bare frispark i dag, men skaffer oss noen også. Men det hagler jo med enkle feilpasninger, mens kreativitet tydeligvis er et fremmedord.

 

5. Kuyt: Han skulle egentlig fått en sjelden hvile sist kamp, men selv da ble han byttet inn. La mannen få hvile, han trenger virkelig det.

 

6. Bytter / mangel på bytter: si meg hva har skjedd med N'Gog? Har han hatt en skade jeg ikke har fått med meg? Med unntak av Torres scorer jo ingen andre spillere hos oss hyppigere enn han. Han var jo i alle fall på benken i denne kampen, og vi trengte virkelig mål, men ingen tegn til å sette innpå ham. Hva er det Benitez tenker med? Jeg forstår meg virkelig ikke på ham.

 

7. Babel: når man går opp for å heade en ball, så dukker man ikke for ballen. Så helt latterlig der han hoppet opp på et innlegg, men istedenfor å prøve treffe ballen, krummer han nakken og dukker og ser ut som om han er livredd ballen.

 

Kunne sikkert lagt til mye mer, men skal heller prøve å glede meg over tre heldige poeng for en gangs skyld.

Lenke til kommentar

Satan så deilig!

 

Greit, det kan diskuteres hvor fortjent det er osv. men in the end scorer vi ett og Villa ingen. Og ja, vi har ikke vartet opp med mye festfotball, hverken i dag eller tidligere, men føler faktisk at vi har vært i Villa sin posisjon et par ganger tidligere i år.

 

Gir faen i kveld uansett, 3p er det aller aller viktigste, og forhåpentligvis kan vi dra på oss litt mer selvtillit og se at spillet kommer på nyåret :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...