Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Typen klarer ikke ha sex - Problemer med forhuden

Gjest trist_jente

Anbefalte innlegg

Gjest trist_jente

Problemer med forhuden:

Typen min har i flere måneder hatt problemer med penisen etter sex og lignende. Det begynte for over et halvt år siden, og har ikke blitt bedre.

Det begynte med at forhuden ble skikkelig sår og rar, fikk en slags hvit farge og det føltes ut som en kjeksaktig overflate. Han greide ikke dra ned forhuden, og det kom mye hvit væske og smegma når han klarte å få ned forhuden en gang i blant. Etter hvert kom det små sprekker i forhuden. Han gikk da til legen, og ble fortalt at dette var sopp. Han kjøpte da en soppsalve anbefalt av legen, og det bedret seg litt.

Sexlivet har vært totalt ødelagt i snart et år pga. dette. Han klarer nesten aldri få ned forhuden, og sier det er utrolig smertefullt. Av og til verker det i penisen etter sex. I det siste har han også fått kjønnsvorter (Vil absolutt tro at det er det, han har tonnevis av små hvite klumper over hele hodet og forhuden som vokser i klynger).

Hva er mulig å gjøre? Han skal inn å teste seg på sykehuset om ei uke, men lurer på hva han selv kan gjøre. Kremer, salver etc… Noen som har vært borti dette selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemer med forhuden:

Typen min har i flere måneder hatt problemer med penisen etter sex og lignende. Det begynte for over et halvt år siden, og har ikke blitt bedre.

Det begynte med at forhuden ble skikkelig sår og rar, fikk en slags hvit farge og det føltes ut som en kjeksaktig overflate. Han greide ikke dra ned forhuden, og det kom mye hvit væske og smegma når han klarte å få ned forhuden en gang i blant. Etter hvert kom det små sprekker i forhuden. Han gikk da til legen, og ble fortalt at dette var sopp. Han kjøpte da en soppsalve anbefalt av legen, og det bedret seg litt.

Sexlivet har vært totalt ødelagt i snart et år pga. dette. Han klarer nesten aldri få ned forhuden, og sier det er utrolig smertefullt. Av og til verker det i penisen etter sex. I det siste har han også fått kjønnsvorter (Vil absolutt tro at det er det, han har tonnevis av små hvite klumper over hele hodet og forhuden som vokser i klynger).

Hva er mulig å gjøre? Han skal inn å teste seg på sykehuset om ei uke, men lurer på hva han selv kan gjøre. Kremer, salver etc… Noen som har vært borti dette selv?

Trang forhud? Dårlig hygiene?

Og har han kjønnsvorter er en av dere utro.

Lenke til kommentar
Gjest trist_jente

kanskje dårlig hygiene til tider ja.. Vi vet hvor kjønnsvortene kommer fra, så utroskap er det ikke ;) (Begge er ødelagt for livet på grunn av et tåpelig ligg han hadde før vi begynte å date...)

Lenke til kommentar
Og har han kjønnsvorter er en av dere utro.

du kan i teorien ha kjønnsvorteviruset i mange år før første utbrudd

kjønnsvorter betyr ikke at du er ødelagt for livet heller. kroppen bekjemper viruset selv normalt i løpet av 4-6 år. ellers fins det salver som forskynder prosessen.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Får bare satse på at de diagnostiserer riktig på sykehuset. Det høres ikke godt ut! Kanskje en ide å foreta en omskjæring, så blir han i hvert fall kvitt problemet??

Det var også å ta litt hardt i? Det holder med et lite snitt om det er forhuden det går på (som sagt får han den tilbake noen ganger). Alt snakket om "kjeksaktig" overflate overlater liten tvil til hygiene... Det er nok størknet... hva som helst :s

Lenke til kommentar
Gjest Guest_jest_*

Har hatt stram forhud selv og fikk "løsnet" det vha kirurgi da strengen til plomma var veldig kort. Hovedproblemet mitt var sårhet og nærmest umulig å bruke kondom. Var singel da og ville gjerne bruke kondom da aids-hypen var på topp. Jeg gikk til lege og forklarte problemet og han sendte meg til privat klinikk. På klinikken var det først samtale med kirurg som forklarte mulighene og fare for gjengroelse av strengen. Deretter var det samtale med sykepleier og hvorfor osv. Er storfornøyd etterpå og ikke hatt problemer relatert til dette. Alternativet for typen din kan være å skjære bort forhuden hvis det forvolder store problemer. Det er ikke uvanlig. Hadde jeg vert deg hadde jeg bedt han å gå til legen - de har som regel god peiling (de mannlige)...

Lenke til kommentar
Gjest trist_jente

Jeg ser ikke hvorfor en omskjæring skal løse problemet?

Han hadde helt perfekt "romslig" forhud før, og har aldri hatt trang før nå. Forhuden blir "god" igjen en uke etter den har blitt stram og tørr somregel, men det kommer alltid tilbake. (Skjer rett etter sex, eller ofte helt uten grunn).

Jeg er lei av å vente på alle disse små sjansene vi får en gang i blant når tissen går mot normalen igjen...

Jeg synes iallefall ikke det er en god idè å kutte vekk hele greia..

Lenke til kommentar
Gjest trist_jente

Skriver enda ett siden jeg ikke kan redigere forrige innlegg:

Legen sa iallefall at den kjeksaktige overflaten var på grunn av sopp. Typen prøvde både Dactacort og Canesten, til liten nytte. Det som skremmer meg er at han har symptomer for både syfilis, kjønnsvorter, sopp, infeksjon under forhud og mer..

Lenke til kommentar

Kan kanskje være verdt å lese litt om candida og evt. forsøke det som er anbefalt for å motvirke det. Ikke det at jeg sier det er candida, men sopp-problemer kan ofte spores tilbake til livsstil og kosthold.

Det er mulig å holde sopp i sjakk, men om man ikke kommer til bunns i problemet vil den ofte komme tilbake igjen og igjen. Kan kanskje være lurt at du også ser på det samme.

Lenke til kommentar

Regner med at han bruker en såpe som egner seg til underlivet (Lactacyd) og ikke vanlig dusjsåpe? Mulig han reagerer på din bakterieflora også, siden du nevner at problemene forverres etter sex. Mulig det hjelper dersom han vasker seg nedentil med en gang etter sex? Ikke minst tørker seg godt etter vask.

Lenke til kommentar
Gjest trist_jente
Kan kanskje være verdt å lese litt om candida og evt. forsøke det som er anbefalt for å motvirke det.

Jeg sa jo han hadde prøvd både Canesten og Dactacort! :p

Han bruker såpe som er egnet for underliv. Godt mulig han reagerer på meg, men jeg har prøvd å gjort alt mulig selv for at han ikke skal bli påvirket av min bakterieflora. Har selv hatt flere kurer og div. tabletter for å se om noe forbedret seg.

Kondom bruker vi lite, dessverre, siden jeg ikke tåler glidemiddelet som er brukt på dem. :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest trist_jente
Kan kanskje være verdt å lese litt om candida og evt. forsøke det som er anbefalt for å motvirke det.

Jeg sa jo han hadde prøvd både Canesten og Dactacort! :p

Han bruker såpe som er egnet for underliv. Godt mulig han reagerer på meg, men jeg har prøvd å gjort alt mulig selv for at han ikke skal bli påvirket av min bakterieflora. Har selv hatt flere kurer og div. tabletter for å se om noe forbedret seg.

Kondom bruker vi lite, dessverre, siden jeg ikke tåler glidemiddelet som er brukt på dem. :hrm:

Han har aldri blitt satt på antibiotika, men mener den ene salven hadde noe med det å gjøre. Muligens tar jeg feil..

Lenke til kommentar
Gjest trist_jente

Det kom ikke før lenger ut i forholdet... Før jeg traff han testa jeg meg for alt sammen og hadde ingenting.. Så uansett er løpet kjørt, for jeg er garantert smitta i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...